سرویس: اقتصادی 09:25 - پنجشنبه 31 فروردین 1396

وزیر اقتصاد فراموش کرد

پرداخت یارانه نقدی دیگر شب مصیبت عظمای دولت نیست

وزیر اقتصاد که ۲ سال پیش پرداخت یارانه را عزای دولت می دانست، هم اکنون از طرفداران افزایش یارانه شده است!

به گزارش اصفهان شرق، هدفمندسازی یارانه ها، یکی از نمایان‌ترین طرح های اقتصادی است که توانست به قشر ضعیف جامعه کمک کند، اما این حمایت چندان به قوت خود باقی نماند چرا که حرف‌های ضد و نقیضی درمورد آن صورت گرفت.

علی طیب‌نیا روز گذشته در حاشیه مراسم رونمایی از بانک داده‌های اقتصادی و مالی کشور مبنی بر اینکه چگونه دولت یک شبه تصمیم می‌گیرد، یارانه مددجویان را دو برابر کند و در این بخش قانون‌مدار می‌شود، اظهار داشت: همیشه برای گروه‌های کم‌درآمد جامعه طرفدار افزایش یارانه بوده‌ایم.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا ۴ سال پیش چنین اقدامی انجام نشد، گفت: همیشه موافق این موضوع بودم؛ یک کار خوبی هم که می‌شود، شما آن را سیاسی جلوه می‌دهید.
طیب‌نیا در پاسخ به این سؤال که با توجه به کمبود منابع هدفمندی یارانه‌ها چگونه منابع یارانه اقشار کم‌درآمد تامین می‌شود، بیان داشت: بخشی از طریق بودجه و بخشی از طریق قانون هدفمندی یارانه‌ها تأمین می‌شود.
وی ادامه داد: پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی مشروط است و آنچه اوایل سال گذشته ما را نگران کرده بود، به لحاظ اقتصادی ظرفیت رشد بالا را داریم، آنچه لطمه می‌زند منازعات سیاسی است و خدا کند، در جریان انتخابات منافع ملی ما را تحت الشعاع قرار ندهند، متأسفم که می‌بینیم برخی افراد و رسانه‌ها مطالبی را بازگو می‌کنند که فارغ از درست یا غلط بودن، به زیان منافع ملی است.
اگر صفحات روزنامه ها ورق برنیم، در روز ۲۶ مرداد ماه سال ۹۴ می خوانیم که آقای وزیری که امروز طرفدار درجه یک پرداخت یارانه شده است، در شب واریز یارانه ملت عزا گرفته بود.
پرداخت یارانه نقدی؛ دیگر شب عظمای دولت نیست؟!/ وزیر اقتصاد فراموش کرد
 پرداخت یارانه نقدی؛ دیگر شب عظمای دولت نیست؟!/ وزیر اقتصاد فراموش کرد
 پرداخت یارانه نقدی؛ دیگر شب عظمای دولت نیست؟!/ وزیر اقتصاد فراموش کرد
پرداخت یارانه نقدی؛ دیگر شب عظمای دولت نیست؟!/ وزیر اقتصاد فراموش کرد
علی طیب‌نیا در مراسمی به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار که از سوی وزارت امور اقتصاد دارایی برگزار شد گفت: دولت ماهانه ۳ هزار و چند میلیارد تومان یارانه می‌پردازد و شبهایی که قرار است یارانه بپردازیم شب عزای دولت است.
این جمله تیتر خیلی از خبرگزاری ها بود و اعتراض شدید مردم و مسئولان را به همراه داشت، البته بارها برای اینکه این حرف توهین آمیز رنگ ببازد صحبت های ضد و نقیضی هم از سوی مسئولان برای توجیه این عملکرد عنوان شد.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.