سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 10:37 - پنجشنبه 31 فروردین 1396

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

95 درصد از زنان استان اصفهان دچار بی تحرکی هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، 95 درصد از زنان و 82 درصد از مردان بالای 30 سال در استان دچار بی تحرکی هستند.

به گزارش اصفهان شرق، دکتر رضا خدیوی افزود: 2  درصد زنان و 27 درصد از مردان بالای 20 سال در استان نیز سیگار مصرف می کنند.
وی میزان چاقی مفرط در میان زنان استان را 12 و در میان مردان را 10 درصد اعلام و اظهار کرد: 11 درصد از زنان و 10 درصد از مردان استان مبتلا به بیماری دیابت و 25 درصد از زنان و 22 درصد از مردان مبتلا به چربی خون هستند.
وی همچنین میزان شیوع فشار خون بالا در میان زنان بالای 30 سال استان اصفهان را 25 درصد و در میان مردان را 24 درصد اعلام و اضافه کرد: با توجه به میزان شیوع این بیماری ها در بین مردم، وزارت بهداشت برنامه غربالگری و خطرسنجی افراد بالای 30 سال را در زمینه بیماری های غیرواگیر در دستور کار خود قرار داده است.
خدیوی با اشاره به اجرای طرح خطرسنجی برای حدود 67 هزار و 800 تن از افراد بالای 30 سال استان گفت: از میان این افراد حدود 2 هزار تن با احتمال بالای 30 درصد سکته قلبی یا مغزی مواجهند و 60 هزار تن با احتمال کمتر از 10 درصد.
وی با اشاره به برنامه تحول نظام سلامت نیز افزود: در سه سال گذشته در چارچوب این برنامه 138 میلیارد تومان در بخش معاونت بهداشتی اجرا شد و در مجموع یکهزار و 404 نیروی انسانی پزشک و متخصص و یکهزار و 467 مراقب سلامت در پایگاه های بهداشت استان به کار گرفته شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با اشاره به نامگذاری هفته سلامت امسال به نام’زندگی سالم با نشاط و امید’ از اول تا هفتم اردیبهشت گفت: امسال برنامه های متنوعی در این هفته در سطح استان برگزار می شود.
خدیوی همچنین خواهان توجه بیشتر رسانه ها به مقوله ایجاد نشاط و امید در بین مردم شد و تصریح کرد: برخی تیترها یا تبلیغ ها برخلاف این موضوع است.
وی خاطرنشان کرد: چندی پیش تابلوهای آگاه سازی در اصفهان در باره خودکشی نصب شده بود که از دیدگاه ما نتیجه منفی بهمراه داشت به همین دلیل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هزینه زیادی صرف جمع آوری این تابلوها کرد.
طرح تحول نظام سلامت از اواسط اردیبهشت سال 93 با هدف کاهش هزینه های درمانی و کیفیت بخشی به خدمات پزشکی و بهداشتی در کشور آغاز شد.
تاکید بیشتر این طرح در سال نخست اجرای آن در بخش درمان و کاهش هزینه های مربوطه و در سال دوم در حوزه بهداشت بود.

انتهای پیام/ایرنا

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.