سرویس: تولیدی 16:28 - چهارشنبه 30 فروردین 1396

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

«جمنا» حول محور یک نفر در انتخابات حرکت کند/ دولت با جدیت به اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها بپردازد

حجت الاسلام سالک گفت: متاسفانه تدبیری را در موارد مذکور از دولت شاهد نبوده ایم و دلیل این امر این است که اقتصاد مقاومتی باید در معیشت مردم نقش اساسی داشته باشد نه در شعار مطرح شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به طرح موضوع قطع بیمه و یارانه برخی کارگران ساختمانی گفت: قطع یارانه دهک های بالای جامعه مصوبه مجلس را دارد و اگر اشتباهی در قطع یارانه دهک های پایین جامعه رخ داده است، باید برگردد و مدتی قبل نیز در این رابطه به صورت جزئی اشتباهاتی رخ داده بود که با نامه نگاری به وزیر کار، مشکل مرتفع شد.

حجت الاسلام احمد سالک با بیان اینکه طرح هدف مندی یارانه ها مصوبه مجلس را دارد، اظهار کرد: دولت در رابطه با پرداخت یارانه در ماه های گذشته اقداماتی انجام داده است ولی باید بیش از قبل به اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها توجه کند.

وی انتخابات را نقطه عطف تاریخ انقلاب ایران خواند و افزود: حضور پرشور و با بصیرت مردم در انتخابات نقطه عطف تاریخ انقلاب به شمار می رود و باید به این مساله و حضور مردم پای صندوق های رای توجه کرد.

نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به اینکه برخی افراد به صورت پوشش کاندیدای مورد نظر حزب خود در انتخابات ثبت نام کرده اند، تاکید کرد: جریانات سیاسی ممکن است افرادی را به صورت پوشش در انتخابات بیاورند ولی قطعا در این رابطه علاوه بر ایجاد هیجان برای حضور مردم پای صندوق های رای، اهدافی دیگر را دنبال می کنند، برای مثال زمانی که آقای جهانگیری برای ثبت نام کاندیدای ریاست جمهوری آمد، اعلام کرد که در انتخابات، مکمل آقای روحانی است.

وی با تاکید بر حضور یک کاندیدای واحد از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در انتخابات، گفت: جمنا باید هوشیاری کامل در انتخابات داشته و با دقت کافی حرکت کند و تجلی این مساله در انتخابات، وحدت روی یک نفر واحد است که همه حول یک محور قرار گیرند.

حجت الاسلام سالک در بخش دیگر گفتگو با اشاره به شعار رهبر معظم انقلاب در سال 96، افزود: رهبری در شعار امسال بر روی مساله تولید و اشتغال تمرکز کردند و قطعا دولت باید بر اساس ریل گذاری که مجلس برای اجرای اقتصاد مقاومتی انجام داد، حرکت کند.

وی با بیان اینکه امروز شاهد تعطیلی واحدهای صنعتی یکی پس از دیگری هستیم، اذعان کرد: آقایان می گویند که ما با تزریق 16 هزار میلیارد تومان، واحد های صنعتی متوسط را به حرکت در آوردیم ولی این پایان کار نیست زیرا امروز با بیکاری بالا رو به رو هستیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اهم موارد زمینه ساز تعطیلی واحد های صنعتی بیان کرد: مواد اولیه گران که به دست تولید کننده می رسد منجر به این می شود که واحد ها از کیفیت محصول تولیدی بکاهند و همچنین برای جلوگیری از تعطیلی واحد های صنعتی باید سرمایه در گردش را به کارخانه ها برگرداند.

وی ادامه داد: سود بانک ها باید در شرایط رکود پایین آید ولی امروزه مشاهده می کنیم که بانک ها سود را بالا می برند و بعد تملک مسائل می کنند و این یعنی رشد بیکاری در جامعه و گسترش بیکاری که به ضرر واحد های صنعتی است.

حجت الاسلام سالک با اشاره به اینکه گاها فشار بالایی بر دریافت مالیات بر واحدهای صنعتی را شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: به جای اینکه بسترهایی فراهم شود که از رکود بیرون رویم متاسفانه فشار بر روی واحد های صنعتی و کشاورزی، منجر به تعطیلی آن می شود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تدبیری را در موارد مذکور از دولت شاهد نبوده ایم و دلیل این امر این است که اقتصاد مقاومتی باید در معیشت مردم نقش اساسی داشته باشد نه در شعار مطرح شود.

انتهای پیام/ شجاعی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.