سرویس: اجتماعی » علمی 17:12 - چهارشنبه 30 فروردین 1396

دبیر ستاد ملی سلول‌های بنیادی:

ایران پانزدهمین تولید کننده برتر سلول‌های بنیادی در جهان است

دبیر ستاد ملی سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران در بحث تولید سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در رتبه ۱۵ جهان و نخست منطقه قرار گرفته است.

به گزارش اصفهان شرق،  امیرعلی حمیدیه صبح امروز در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به همت محققان و پژوهشگران ایرانی بیش از 60 مرکز پژوهشی، 67 شرکت دانش بنیان و مراکز جامع سلول‌های بنیادی تبریز، تهران و شیراز، نخستین مزرعه کشاورزی بنیادی در کرمان و نخستین پژوهش‌سرای دانش‌آموزی بنیادی در کرج راه‌اندازی شده است.

وی افزود: ایران در عرصه دانش‌بنیان روز‌به‌روز در حال پیشرفت است و ایران اسلامی به یکی از قدرت‌های برجسته دنیا در سلول‌های بنیادی تبدیل شده است.

دبیر ستاد ملی سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ایران در سال 2106 در رتبه 15 جهان و نخست منطقه بوده است، خاطرنشان کرد: بیش از 1500 مقاله توسط نخبگان و متخصصان ایرانی نوشته شده و این کنگره‌ها به معرفی و ترویج و گسترش این علم می‌پردازد و در گذشته این برنامه‌ها به‌صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شد اما در چند سال اخیر در سطح کشور گسترش یافته و در سال 2017 میزبانی این رویداد بین‌المللی به مشهد داده شد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.