سرویس: جهادومقاومت 16:00 - چهارشنبه 30 فروردین 1396

پدر شهید احمدی روشن:

اگر مشکل استکبار موضوع هسته‌ای بود با این‌ همه عقب‌نشینی مشکل حل‌شده بود

پدر شهید احمدی روشن گفت: گفتید ما تبادل آفتاب کردیم یعنی 10 تن و 800 کیلوگرم اورانیوم را که حاصل دست رنج 11 سال دانشمندان هسته‌ای بود را یک‌باره تقدیم دشمن کردید، آری این تبادل آفتاب بود، آفتاب دادید ولی آفتابه هم نگرفتید.

به گزارش اصفهان شرق، رحیم احمدی روشن شامگاه سه‌شنبه در دانشگاه کاشان با اشاره به آیاتی از قرآن اظهار داشت: یهود و نصارا تا جایی که از آنان تبعیت کنید از شما راضی نخواهند شد، منظور ما از این یهود و نصارایی که مطرح می‌کنیم، آنانی که در کشور ما زندگی می‌کنند و همانند برادر ما هستند، نیست.

وی افزود: همین یهود، نصارا، زرتشتیان و سایر ادیان دیگر که در کشور ما زندگی می‌کنند در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل، شهدای گرامی را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کردند؛ ما به عنوان الگو و اسوه، رژیم صهیونیستی را به عنوان یهود عنوان می‌کنیم و نصارا را سردمداران خبیث آمریکا و این چند کشور دروغ‌گوی استکبار جهانی می‌گوییم.

پدر شهید احمدی روشن بیان کرد: من می‌خواهم بگویم حتی اگر با یهود و نصارا کنار بیاییم، آن‌ها از ما راضی نخواهند شد.

وی تصریح کرد: در سال 82 تا 84 به این نتیجه رسیدیم که بنشینیم با کشورهای خارجی مذاکره کنیم که انرژی هسته‌ای کشور ما صلح‌آمیز است و قصدی برای ساخت بمب اتمی نداریم، در کاخ سعدآباد مذاکرات انجام شد و قراردادی با نام سعدآباد امضا شد.

احمدی روشن با اشاره به قرارداد سعدآباد گفت: طرفین در این قرارداد متعهد شدند که اگر سایت هسته‌ای ایران بسته‌ شده و غنی‌سازی تعطیل شود، کشورهای خارجی در ازای اورانیوم غنی نشده ایران، اورانیوم 3.5 درصد به ایران خواهند داد؛ در این قرارداد متعهد شدیم علاوه بر بستن سایت هسته‌ای، دوربین‌های مداربسته در تأسیسات خود نصب کنیم و دانشمندان ما اجازه نزدیک شدن به سایت را نداشته باشند.

وی اضافه کرد: مصطفی در آن سال‌ها می‌گفت بودن ما در سایت هسته‌ای نطنز معنا و مفهومی ندارد و قصد ترک کردن سایت نطنز را داشت، به یاد دارم که به او گفتم دنیا همیشه به این شکل باقی نمی‌ماند، در آنجا بمان و مطمئن باش تغییراتی اتفاق خواهد افتاد.

پدر شهید احمدی روشن ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال‌های 82 تا 84 خاطرنشان کرد: ایشان در همان سال‌ها همانند یکی دو سال اخیر، تأکید می‌کردند که این دشمن دروغ‌گو و فریبکار است، این دست مخملی که به سمت شما دراز می‌شود، در باطن یک دست چدنی است؛ اگر به ظاهر با شما قدم می‌زنند، از پشت به شما خنجر خواهند زد اما گوش شنوایی نبود.

وی استکبار جهانی را به منزله یک سگ هار دانست و بیان داشت: اگر در برابر یک سگ هار ایستادگی کنی، عقب‌نشینی می‌کند اما اگر عقب‌نشینی کنی، پشت سر تو راه خواهد افتاد؛ در زمان بستن آن قرارداد 5 هزار سانتریفیوژ نسل اول داشتیم و در اصل چیزی برای از دست دادن نداشتیم.

احمدی روشن گفت: در آن سال‌ها همین رئیس‌جمهور فعلی یکی از مسؤولان کشور بود، رئیس دولت اصلاحات هم ریاست جمهوری کشور را به عهده داشت؛ علیرغم قراردادی که بسته‌ شده بود، دشمنان به هیچ‌کدام از توافقات خود عمل نکردند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری سال 84 دستور دادند مهر و موم‌ها را بکنید و بر زمین بریزید، ایشان خطاب به دانشمندان هسته‌ای فرمودند که شب و روز کار کنید و این عقب‌افتادگی‌های صنعت هسته‌ای را جبران کنید؛ آن زمان دانشمندان هسته‌ای احساس کردند باید یک خاکریز محکم در برابر استکبار جهانی ایجاد کنند.

پدر شهید احمدی روشن اظهار کرد: یک تیم چهار یا پنج‌ نفره تشکیل شد و شبانه‌روز به تحقیقات مشغول شدند، 12 شبانه‌روز مداوم بدون استراحت به طور شیفتی پشت دستگاه‌های سانتریفیوژ زحمت می‌کشیدند؛ پس از شهادت مصطفی، دوستان او قسم می‌خوردند این افراد به قدری زحمت می‌کشیدند که گاهی از شدت ضعف و خستگی پشت دستگاه به زمین می‌افتادند.

وی تصریح کرد: این تلاش‌ها ادامه پیدا کرد تا ما به غنی‌سازی 3.5 درصد، 5 درصد و بعدها به واسطه کمک بقیه دانشمندان هسته‌ای به غنی‌سازی 20 درصد برسیم.

احمدی روشن عنوان کرد: یکی از دوستان از مصطفی سؤال کرد غنی‌سازی 3.5 درصد و 5 درصد برای ما مهم است اما 20 درصد به چه دردی می‌خورد، مگر می‌خواهید بمب بسازید؛ مصطفی در جواب گفت که این غنی‌سازی 20 درصد باعث می‌شود دست ما پیش دشمنان پر باشد، اگر آنان احساس کنند ما نمی‌توانیم به غنی‌سازی 20 درصد برسیم، ما را چیزی حساب نمی‌کنند.

وی در ادامه با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با صنعت هسته‌ای بیان کرد: ایشان بارها اعلام کردند سخت‌ترین قسمت دستیابی به انرژی هسته‌ای برای ما از 3.5 درصد تا 20 درصد است؛ وقتی به غنی‌سازی 20 درصد برسیم یعنی قله‌های انرژی هسته‌ای را فتح کرده‌ایم.

پدر شهید احمدی روشن افزود: پس از دستیابی به غنی‌سازی 20 درصد، دشمنان فهمیدند که تحریم‌ها تأثیری نداشته است و باید با ما مذاکره کنند، برای استکبار جهانی غیرقابل‌ هضم است که ایران با تمام محدودیت‌هایی که بر آن اعمال شد به این جایگاه رسیده است.

وی اضافه کرد: به لطف خداوند به جایگاهی رسیدیم که در برابر استکبار جهانی می‌ایستیم و غنی‌سازی را به 20 درصد می‌رسانیم و موشکی می‌سازیم که پس از طی 2 هزار و 500 کیلومتر نقطه‌زنی می‌کند.

احمدی روشن بیان داشت: دشمن به این نتیجه رسید که باید از حیله‌گری استفاده کند؛ پس از گذشت این دوره ثابت شد که حتی اگر از استکبار جهانی تبعیت کنیم از ما راضی نخواهند شد.

وی با اشاره به جریان مذاکرات در دولت تدبیر و امید گفت: در سال 92 دوباره خواستیم آزموده را بیازماییم، این دشمن را یک بار آزمودیم و به نتیجه نرسیدیم؛ آن موقع چیزی برای از دست دادن نداشتیم اما این بار چیزهای زیادی برای از دست دادن داشتیم، 19 هزار سانتریفیوژ از نسل اول داریم، سانتریفیوژهای نسل بعدی آماده فعال شدن هستند و حدود 10 تن و 800 کیلوگرم اورانیوم 3.5 درصد داریم.

پدر شهید احمدی روشن تأکید کرد: در صورتی که دولت‌های استکباری اجازه استفاده از نسل سانتریفیوژهای اول را نمی‌دهند، چگونه به شما اجازه خواهند داد از نسل هشتم استفاده کنید؛ شما عوام‌فریبی می‌کنید یا به خودتان هم دروغ می‌گویید.

وی اضافه کرد: روز اولی که تشریف آوردید گفتید هم باید چرخ‌های اقتصاد بچرخد و هم سانتریفیوژها، گفتید مردم باید رشد اقتصادی کشور را در جیب‌هایشان حس کنند، فرمودید در طول 100 روز مشکلات اقتصادی را حل می‌کنیم و تمام مشکلات کشور ما به تحریم‌ها مربوط می‌شود.

احمدی روشن خاطرنشان کرد: پس چرا بعد از چهار سال هنوز تحریم‌ها برداشته نشده است و هر روز به آن‌ها اضافه می‌شود؟ گفتید ما تبادل آفتاب کردیم یعنی 10 تن و 800 کیلوگرم اورانیوم را که حاصل دست رنج 11 سال دانشمندان هسته‌ای بود را یک‌باره تقدیم دشمن کردید، آری این تبادل آفتاب بود، آفتاب دادید ولی آفتابه هم نگرفتید، آن آقا هم در مجلس به دروغ قسم جلاله خورد که برای برنامه هسته‌ای کشور مشکلی پیش نمی‌آید.

وی با بیان اینکه مشکل ما با دشمن موضوع هسته‌ای نیست، گفت: اگر مشکل آن‌ها با ما موضوع هسته‌ای بود، پس از این همه عقب‌نشینی که در مقابل آن‌ها انجام شد باید تحریم‌ها را بر می‌داشتند و مردم ایران را به خودشان خوش‌بین می‌کردند.

پدر شهید احمدی روشن عنوان کرد: این کشورهای خبیث و ظالم، هر کاری می‌کنند تا منافع خود را در همه جای جهان تأمین کنند، آنان برای اینکه صاحبان سرمایه‌های بین‌المللی را که اکثراً صهیونیستی هستند راضی کنند، دست به این جنایات می‌زنند؛ هر کدام با یک استراتژی مخصوص به خود، اوباما در مسجد نماز می‌خواند، ریگان در قامت یک هنرپیشه و دیگران به شکلی دیگر.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بشناسیم به چه کسی رأی می‌دهیم؛ در مقابل هر رأی که می‌دهید مسؤولیت دارید و باید اصلح را انتخاب کنید.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.