اصفهان شرق

برگزاری گردهمایی مفسّران قرآن کریم اصفهان/ توسعه کمّی و ارتقاء کیفیت در دستور کار ستاد تفسیر قرآن

کدخبر: 131094
1396/01/30 در ساعت 15:00

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید حسین بهشتی‌نژاد شامگاه سه شنبه، ضمن تبریک ایام ماه رجب و فصل نیایش، یکی از وظایف آحاد جامعه شیعیان را تمسّک به قرآن کریم، تدبّر و انس با این گنجینه ارزشمند وحی الهی عنوان کرد و گفت: قرآن و عترت دو امانت گرانبها هستند که پیامبر اکرم(ص) آن را در حدیث شریف ثقلین به عنوان عصاره‌ی رسالتشان برای جامعه اسلامی بیان می‌کنند و به یادگار می گذارند.
وی وظایف جامعه اسلامی نسبت به قرآن کریم را تعلّم، قرائت، تدبیر و عمل به آن بیان کرد و گفت: بنا بر روایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام حاملان قرآن پیشکسوتان اهل بهشت هستند و شکی نیست که وظیفه روحانیون به عنوان پیش قراولان تبلیغ رسالت الهی، سنگین‌تر و بسی بیشتر است.
حجت الاسلام بهشتی نژاد با تاکید بر استفاده روحانیون از مساجد و منابر برای بیان تفسیر قرآن گفت: مساجد و منابر به دلیل داشتن مخاطبان زیاد، ظرفیت بی بدیل و گرانسنگی است که زمینه را برایی تبیین تفسیر قرآن فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه گام های بلندی در رابطه با قرآن نسبت به گذشته برداشته شده، اما هنوز حق قرآن ادا نشده است، اظهار کرد: بر طلاب و جامعه روحانیان لازم است در این راه گام های محکم و استواریی بردارند و برای القای مفاهیم قرآنی در جامعه تلاش کنند.
وی به فلسفه تشکیل ستاد تفسیر قرآن کریم در اصفهان اشاره کرد و گفت: جوش و خروش قابل تمجید حجت‌الاسلام قرائتی در بحث تفسیر قرآن از یک طرف و خلأ مجموعه ای برای استفاده و بکارگیریی ظرفیت عظیم مساجد و روحانیون اصفهان در زمینه تفسیر از سوی دیگر، بر آن شد تا تفسیر قرآن مورد توجه جدی طلاب و روحانیون قرار گیرد و حدود پنج سال پیش در اصفهان، ستاد تفسیر قرآن تشکیل شد.
عضو عالی ستاد تفسیر قرآن کریم اصفهان گفت: در گام اول فعالیت این ستاد و در ظرف زمانی ماه مبارک رمضان، 100 مسجد در شهر اصفهان و 100 مسجد در دیگر شهرستان های استان جلسات تفسیرر قرآن کریم را برگزار نمودند و تلاش شد تا این جلسات در طول سال ادامه داشته باشد.
وی به تشریح برنامه های ستاد تفسیر قرآن استان اصفهان پرداخت و گفت: از زمان شکل گیری این ستاد تا کنون نزدیک به 10 جلسه با محوریت آموزش و آشنایی روحانیون با روشهای مختلف تفسیری باا حضور و سخنرانی شخصیتهای ممتاز و اساتید برجسته‌ی علم تفسیر برگزار شده است.
مدیرکل اسبق تبلیغات اسلامی استان اصفهان همچنین با بیان اینکه برنامه های ستاد تفسیر آنچنان که باید و شاید به حدّ مطلوب نرسیده و با ایده‌آل مورد نظر فاصله زیادی دارد، خاطر نشان کرد: در عین اینکه علاقه‌مند به افزایش تعداد مساجد برگزار کننده تفسیر هستیم ولی به بهانه‌ی کمیّت از کیفیت برنامه ها نمی کاهیم و تفسیر قرآن را از دو جنبه توسعه تعداد مساجد و ارتقاء سطح کیفیت تفسیر و تقویت بنیه‌ی علمی مفسّران دنبال می کنیم.
وی با اشاره به ظرفیت نورانی ماه های رجب و شعبان و بیان اینکه این دو ماه پر برکت، بستر ورود به بهار قرآن و ظرف شایسته اوج گیری عبودیت و راز و نیاز با خدا است، افزود: به همین منظور نشست هایی علمی و آموزشی ویژه مفسّران قرآن کریم در اصفهان برگزار می شود که اولین آن روز پنجشنبه 31 فروردین ماه با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالکریم بهجت پور در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار می شود.
حجت الاسلام بهشتی نژاد ابراز امیدواری کرد: اینگونه نشستها بتواند زمینه انس بیشتر با قرآن کریم آحاد جامعه به ویژه جوانان را فراهم کرده و این حرکت بهتر از قبل انجام بگیرد و رشد پیدا کند.

انتهای پیام/صاحب نیوز