سرویس: تولیدی 17:19 - سه شنبه 29 فروردین 1396

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

مردم پای انقلاب ایستاده اند/ رسانه ها، شاخصه های رئیس جمهور انقلابی را بیان کنند

معلمی گفت: طبیعتا شورای نگهبان بنا بر اصل 115 قانون اساسی، فردی را انتخاب می کند که رجل سیاسی و مذهبی بوده و پارامترهای مد نظر شورای نگهبان را داشته باشد.

کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی در گفتگو با اصفهان شرق،با اشاره به اینکه تاکید امروز همه مسئولان باید برای حضور باشکوه مردم پای صندوق های رای باشد، گفت: دشمنان بیرونی نباید تصور کنند که مردم علی رغم مشکلات مادی از نظام جدا شده و یا علاقه مردمی نسبت به نظام اسلامی کم شده است.

محمود معلمی اظهار کرد: حضور باشکوه مردم در انتخابات اولویت اول است و به دشمنان می فهماند که مردم به نظام وفادار بوده و مشکلات مربوط به برخی مدیران است.

وی با اشاره به آمار بالای ثبت نام کنندگان در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، افزود: آمار بالای یک هزار و 600 نفر ثبت نام در این دوره انتخابات ریاست جمهوری، وضعیت جالبی نداشت و این ایرادی به قانون است که به گونه ای نوشته شود که هر کس با هر سلیقه ای نتواند در این امر مهم ثبت نام کند.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مردم باید به شورای نگهبان اعتماد کافی داشته باشند، گفت: طبیعتا شورای نگهبان بنا بر اصل 115 قانون اساسی، فردی را انتخاب می کند که رجل سیاسی و مذهبی بوده و پارامترهای مد نظر شورای نگهبان را داشته باشد و در این رابطه مردم باید اعتماد کامل داشته باشند.

وی در بخش دیگر گفتگو با اشاره به ولایتمداری به عنوان یکی از شرایط انتخاب اصلح، تاکید کرد: برخی شخصیت ها شرط التزام عملی به ولایت را ندارند، برای مثال زمانی که رهبر معظم انقلاب توصیه به عدم شرکت در انتخابات دارند، باید به توصیه رهبری عمل کرد.

معلمی با اشاره به اینکه وضع کنونی کشور در رابطه با مسائل اقتصادی و معیشتی نگران کننده است، اذعان کرد: انتخاب هوشمندانه یعنی اینکه شرایط کنونی را بررسی کرده و در انتخاب خود، فردی اصلح را برای قبول جایگاه مهم ریاست جمهوری، برگزینیم. متاسفانه در شرایط کنونی، کشور از وضعیت نگران کننده ای در خصوص مسائل اقتصادی و معیشتی برخوردار است و در 50 سال گذشته رکودی با این عمق نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم با بصیرت خود باید فردی را انتخاب کنند که سو مدیریت نداشته باشد، تصریح کرد: حضور مردم در همه صحنه های انقلابی نظیر 22 بهمن، نشان دادند که علی رغم سختی هایی که از سو مدیریت مدیران با ان مواجه هستند، انقلابشان را دوست دارند و پای نظام ایستاده اند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه کاندیداها نباید مردم را فریب دهند، گفت: متاسفانه امروزه شاهدیم که عدم صداقت در برخی رفتارهای دولت مشهود است نظیر اینکه قبلا دولت شب دادن یارانه را شب عزا می دانست ولی امروز یارانه را سه برابر خواهد کرد، همه مسئولان بدانند که مردم فریب تبلیغات را نخواهند خورد.

وی با اشاره به اینکه دلسوز بودن و خدمت به مردم، ویژگی فرد انقلابی است، از رسانه های انقلاب خواست تا شاخصه های انقلابی بودن را برای مردم بازگو کنند تا بتوان فردی اصلح و دلسوز را برای مدیریت اجرایی کشور انتخاب کرد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.