سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 16:15 - سه شنبه 29 فروردین 1396

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس:

اختلاف نظر در تیم اقتصادی دولت به شدت بالا گرفته/ دولت در اقتصاد مردود شد

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در تیم اقتصادی دولت تضاد افکار زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها هنوز در جامعه بروز نکرده ولی ما به عنوان نمایندگان مجلس در جریان این اختلافات هستیم.

به گزارش اصفهان شرق، سید محمدجواد ابطحی  اظهار کرد: مقام معظم رهبری با توجه به مهمترین مسائل جامعه، هر سال را با یک موضوع نامگذاری می‌کنند که تمامی دستگاه‌ها، ارگان‌ها و آحاد ملت وظیفه عمل به فرامین ایشان را دارند.

وی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب چندین سال پیاپی بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشته‌ و دارند، مشخص می‌شود که ما هنوز این درس را پاس نکرده‌ایم؛ دولت نیز نتوانسته‌ در درس اقتصاد نمره قبولی بگیرد و در اقتصاد رفوزه شده و نمره تجدیدی گرفته است.

* دشمن روی اقتصاد به عنوان پاشنه آشیل نظام تمرکز کرده

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی موضوعی است که ما را از وابستگی‌ و فشار تحریم‌ها نجات خواهد داد چراکه دشمن روی اقتصاد به عنوان پاشنه آشیل نظام تمرکز کرده و اگر معیشت مردم دچار مشکل شود، ممکن است دست به هر کاری بزنند.

وی تصریح کرد: دشمنان و منافقان نیز از همین شکاف‌ها و اختلافات طبقاتی سواستفاده و ایجاد شایعه می‌کنند، همچنین تنفر از مسؤولان را رواج داده و ناامیدی را به جامعه تزریق می‌کنند.

* بیکاری به مرز بحران رسیده و رکود حاکم است

ابطحی با بیان اینکه باید به مقوله اقتصاد به عنوان یک مسأله مهم ملی نگاه شود، بیان داشت: اقتصاد مربوط به این جناح و آن جناح و یا این رئیس‌جمهور و آن رئیس‌جمهور نیست بلکه موضوعی است که با عدم مدیریت آن مردم تحت فشار قرار می‌گیرند؛ بیکاری به مرز بحران رسیده و رکود در کشور حاکم شده است، در همین روزهای گذشته یکی از کارخانه‌های روغن نباتی در اصفهان به تعطیلی کشیده شد و همچنان این روند ادامه دارد.

* سر مسؤولان به انتخابات گرم شده و توجهی به کنترل قیمت‌ها ندارند

وی با اشاره به بی‌توجه مسؤولان به اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رفت با آغاز سال جدید مقوله اقتصاد مقاومتی مورد توجه بیشتر مسؤولان قرار گیرد ولی ایام انتخابات آغاز شده و سر آنان گرم تبلیغات انتخاباتی شده و هیچ توجهی بر کنترل قیمت در بازار ندارد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: قیمت‌های اقلام خوراکی که نیازهای اصلی مردم است دائماً رو به رشد و افزایش بوده و مردم توان خرید ندارند؛ مجلس، قوه قضائیه و سازمان بازرسی باید از ابزار نظارتی و فشارهای خود برای جلوگیری از این روند استفاده کرده و دولت نیز باید تلاش کند.

* روحانی به سختی می‌تواند در جایگاه خود باقی بماند

وی ادامه داد: دولت روحانی در این سه سال و نیم نتوانسته رضایت مردم را جلب کند، با این وجود حال که انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است و روحانی عملکرد خوبی را از خود نشان نداده به سختی می‌تواند در جایگاه خود باقی بماند.

ابطحی با تأکید بر ضرورت انتخاب صحیح مردم در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری ما یک دولت کارآمد انقلابی می‌خواهیم، دولتی باید بر سر کار آید که تفکر و عمل انقلابی داشته باشد چراکه با خستگی و وادادگی کارها به سرانجام نمی‌رسد.

* اختلاف نظر در تیم اقتصادی دولت به شدت بالا گرفته

وی با اشاره به تضاد افکار مسؤولان و وزرای دولت با یکدیگر متذکر شد: در تیم اقتصادی دولت تضاد افکار زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها هنوز در جامعه بروز نکرده ولی ما به عنوان نمایندگان مجلس در جریان این اختلافات هستیم.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اختلافات نظر آقای زنگنه، نعمت‌زاده، ترکان و طیب‌نیا در موضوعات اقتصادی به شدت بالا گرفته و این موضوع حرکت اقتصادی دولت را بیش از پیش کند کرده است.

* مردم در انتخابات فردی انقلابی را برمی‌گزینند

وی اظهارداشت: مردم باید در انتخابات پیش رو تصمیمی انقلابی گرفته و فردی کارآمد، انقلابی، ساده‌زیست، فروتن و دلسوز را به عنوان رئیس‌جمهور کشوران برگزینند؛ چرا برخی فکر می‌کنند مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود؟ در سال‌های 93 و 94 دولت بیشترین درآمد نفتی را داشت اما به دلیل بی‌تدبیری و عدم اولویت‌بندی برنامه‌ها وضعیت اقتصادی دچار رکود شده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.