سرویس: سیاسی 08:00 - سه شنبه 29 فروردین 1396

جانشین فرمانده کل ارتش

هر تهدیدی قبل از رسیدن به مرزها نابود می‌شود/ آمریکا به دنبال پیاده‌سازی سناریوهای نخ نما شده در سوریه است

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: هر تهدیدی قبل از آنکه به مرزهای ما برسد با پاسخ کوبنده نیروهای مسلح مواجه می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تجدید میثاق فرماندهان آجا با آرمان‌های امام راحل، در حرم مطهر امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه استکبار در دوران قبل از جنگ تحمیل  به دنبال ناامنی‌های گسترده در مرزهای ایران بود، عنوان داشت: آمریکایی‌ها به دنبال تکرار سناریوهای نخ نما شده در سوریه هستند.

وی افزود: کاخ سفید در سوریه به دنبال آن است تا با تزریق گروهک‌های تروریستی به سیستم دفاعی سوریه ضربه بزند. آنها این اقدام را قبلا در ایران انجام داده‌اند اما با هدایت امام راحل، مردم و ایستادگی ارتش توطئه‌های استکبار خنثی شد.
امیر پوردستان درباره توانمندی ارتش برای مقابله با تهدیدات گفت:‌ ارتش با تجربیاتی که از جنگ‌های منطقه و رزمایش‌ها فرا گرفته امروز از قدرت، استحکام و قابلیت‌های بالایی برای مقابله با تهدیدات برخوردار است و با قوت آماده پاسخگویی به هر تهدیدی است.
جانشین فرمانده کل ارتش تأکید کرد: امروز نیروی زمینی با قدرت در مرزها ایستاده و به عنوان اولین نیرو برای کمک به مردم حادثه دیده آذربایجان وارد عمل شد.
امیرپوردستان درباره قدرت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: هیچ ارتفاعی وجود ندارد که از دید قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا پوشیده بماند و برای اهداف پیش‌بینی شده سلاح‌های لازم در نظر گرفته شده است.
وی گفت: نیروی دریایی آنچنان صلابتی ایجاد کرده که در حوزه آب‌های بین‌المللی پرچم ایران را به اهتزاز درآورده است.
جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه امروز با تهدیدات ترکیبی و هیبریدی مواجه هستیم، عنوان داشت: در جنگ هیبریدی دشمن به دنبال آن است که از طریق اهرم‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی اهداف خود را پیاده‌سازی کند.
امیر پوردستان با بیان اینکه گروه‌های تکفیری درسال 93 نزدیک مرز کشورمان بودند اما نتوانستند کاری انجام دهند، گفت: تهدیدات امروز با همکاری همه نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه،‌ وزارت دفاع، نیروی انتظامی، بسیج و وزارت اطلاعات خنثی شده و ما بر شرایط سوار هستیم.
وی تصریح کرد: اگر تهدیدی وجود داشته باشد قبل از آنکه به مرزها برسد با پاسخ کوبنده مواجه می‌شود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش تأکید کرد: استکبار در زمان پیروزی انقلاب تلاش کرد تا با شعار انحلال ارتش به کشور ضربه بزند اما امام با یک تصمیم شجاعانه 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.
امیر پوردستان با اشاره به نقش آفرینی ارتش در دوران جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یکی از عوامل موثر در پیروزی انقلاب پیوستن ارتش به صفوف انقلابیون بود همچنین اگر هدایت‌های حضرت امام نبود امکان نداشت که انقلاب به پیروزی برسد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور میلیونی مردم در صحنه رژیم طاغوت را فلج کرد و یکی از عوامل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی این موضوع بود.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.