سرویس: دین و اندیشه 14:54 - دوشنبه 28 فروردین 1396

آیت الله ناصری در جمع طلاب عنوان کرد:

تقوا لباس روح است و انسان را از عیوب باطنی و عذاب الهی حفظ می کند

آیت الله ناصری گفت: تقوا لباس روح است؛ همانطور که لباس جسم برای ظاهر ما آثاری دارد، تقوا نیز برای روح ما آثاری دارد که موجب حفظ آن از خطرات و عذاب‌های الهی و عیوب باطنی است.

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله ناصری صبح امروز در جمع طلاب با اشاره به روایتی از حضرت حق تعالی عنوان کرد: خداوند در این روایت می‌گوید: «بعض از بندگان مؤمن من هستند که چیزی جز توانگری، آن‌ها را اصلاح نمی‌کند و اگر فقیر شوند، هلاک می‌شوند، برخی هم چیزی جز فقر، آن‌ها را اصلاح نمی‌کند و اگر غنی شوند، هلاک می‌شوند».

وی در ادامه با اشاره به آیه 26 سوره اعراف پیرامون ضرورت تقوای الهی اذعان کرد: تقوا لباس روح است؛ همانطور که لباس جسم برای ظاهر ما آثاری دارد، تقوا نیز برای روح ما آثاری دارد که موجب حفظ آن از خطرات و عذاب‌های الهی و عیوب باطنی است.

آیت الله ناصری تصریح کرد: کسی که تقوا داشته باشد، صورت باطنی‌اش همان صورت انسان است چراکه تقوا او را از هرگونه آلالیشی حفظ کرده اما فرد بی تقوا ممکن است صورت برزخی حیوانی داشته باشد و در محشر این صورت باطنی آشکار می‌شود.

وی پیرامون آثار دنیوی تقوا اظهار کرد: انسان باتقوا باطن نورانی دارد بدین‌وسیله او را در مجلس اولیای الهی راه می‌دهند و اولیا به نظر رحمت به او نگاه می‌کنند (و این امر در زندگی او برکات فراوانی را به همراه دارد) براین اساس تقوا هم لباسی برای محافظت از عوارض گناه و پوشش عیوب بوده و هم موجب جلوه و زینت انسان است.

این استاد اخلاق پیرامون آثار و برکات نماز در زندگی انسان ابراز کرد: نماز از احکام دین است که در آن، رضایت پروردگار نهفته است و این مهم از روش پیامبران است که موجب جلب محبت فرشتگان و هدایت و نور معرفت و برکت در رزق و راحتی در بدن و ناراحتی شیطان است.

وی افزود: نماز سلاحی در برابر کافران و باعث مستجاب شدن دعاها و قبولی اعمال می‌شود همچنین که توشه مؤمن است برای سفر آخرت و در برابر ملک مأمور قبض روح شفیع او است و این مهم، انیس انسان و فرش او در قبر و جواب نکیر و منکر است.

آیت الله ناصری در ادامه تشریح کرد: نماز مؤمن تاج سر، نور صورت ، لباس و پوششی بین او و آتش جهنم است که حجت بنده در برابر پروردگار متعال به شمار می آید.

وی در پایان با بیان اینکه نماز مجوز عبور از صراط و کلید و بهای بهشت است افزود: با نماز بنده به درجات عالی می‌رسد؛ چرا که نماز، تسبیح و تهلیل و حمد و تکبیر و تمجید و تقدیس و گفتار و دعا است.

انتهای پیام/ مباحث

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.