اصفهان شرق

مشارکت مردم لازمه تحقق شعار سال است/ افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در جرقویه سفلی

کدخبر: 130978
1396/01/28 در ساعت 00:48

بخشدار جرقویه سفلی در گفتگو با اصفهان شرق، از اولین جلسه کمیته تولید و اشتغال خبر داد و گفت: اولین جلسه کمیته تولید و اشتغال با حضور روسای ادارات و نهاد های مرتبط از جمله جهاد کشاورزی، فنی و حرفه ای، امور مالیاتی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، حوزه مقاومت بسیج، شهردران، دهیاران و شوراهای اسلامی و منابع طبیعی برگزار شد.

حسن جعفری هرندی هدف از برگزاری این جلسه را هماهنگی لازم بین دستگاه ها در سال 96 و پرهیز از موازی کاری خواند و اظهار کرد: آموزش به بخش فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی با توجه به ظرفیت ها آنها داده شد و همچنین طی هماهنگی های صورت گرفته، بسیج سازندگی و کمیته امداد در دادن وام ها دقت کنند تا وام ها در یک خوشه مصرف نشده و در مشاغل مختلف و با توجه به تقاضایی که در بازار است، استفاده شود.

وی با اشاره  به شعار سال و دو واژه مهم تولید و اشتغال برای نسل جوان از دیگر برنامه های انجام شده سخن گفت و افزود: با پیگیری ها ی انجام شده در ناحیه صنعتی سه راهی محمدآباد، یکسری زمین 200 متری برای کارگاه های کوچک و زود بازده واگذاری می شود، که قرار است اعضای کمیته تولید و اشتغال اطلاع رسانی کنند.

بخشدار همچنین با اشاره به حضور معاون بنیاد برکت در بخش و هماهنگی های صورت گرفته برای ایجاد اشتغال اذعان کرد: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده افرادی که قصد سرمایه گذاری داشته اند ولی به علت عدم تامین مالی پروژه خود را نیمه کاره رها کرده اند در صورت تمایل می توانند با مشارکت این بنیاد نسبت به تکمیل و راه اندازی واحد تولید خود اقدام و بنیاد پس از ۵ سال سهم خود را واگذار می کند که قرار است اعضای کمیته تولید و اشتغال اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

*طرح نهضت آسفالت در هشت روستای جرقویه سفلی

وی با بیان اهمیت گردشگری در این منطقه اذغان کرد: جلسه مشترکی بین جرقویه سفلی و علیا با حضور شهرداری های محمدآباد، نصرآباد، حسن آباد و دهیارهای برای استفاده ظرفیت های گردشگری که در منطقه است برگزار شد.

جعفری هرندی پیرامون اقدامات صورت گرفته در سال 95 گفت: طرح نهضت آسفالت قیر رایگان به روستا که حدود 15 هزار تن قیر در هشت روستای بخش با استفاده از این ظرفیت قیر رایگان توزیع شد ولی خوشبختانه برخی روستاها اعم از حیدرآباد، مزرعه عرب، سیان و گنج آباد، کوچه خاکی ندارند.

*راه اندازی اینترنت پرسرعت در جرقویه سفلی

وی در مورد استفاده از اینترنت پرسرعت و نسل جدید در این منطقه افزود: در اسفند ماه سال 95  با پیگیری های زیاد این منطقه به اینترنت پرسرعت متصل شد.

جعفری به برخی طرح های انجام شده در سال 95 اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به  نبود ساختمان اداری گاز در شهرهای محمدآباد و نصرآباد  کلنگ زنی مکان در نظر گرفته شده در دهه فجر انجام شد و پیمانکار شروع به کار کرده است و ساختمان اداره گاز نیک آباد در دهه فجر تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی در مورد بند خاکی نصرآباد گفت: بند خاکی نصرآباد پیگیری و با اعتبار 35 میلیارد ريال به اتمام رسیده و منتظر باریدن باران هستیم تا آب گیر شود.

*پیگری در خصوص حمل و نقل آسان برون شهری کویر جرقویه ادامه دارد

بخشدار جرقویه در مورد مسیر و سختی راه از بخش به طرف اصفهان که سال هاست، مورد توجه مسئولان بخش قرار گرفته است، بیان کرد: در محور جنوب شرق اصفهان، آبشار و شهید کشوری، ترمینال وجو ندارد و مینی بوس های ترمینال جی تردد نخواهند کرد. بر این اساس طی دیداری که با مهندس جمالی نژاد شهردار اصفهان داشتیم، مقرر شد، در شهرک شهید کشوری ترمینالی برای براآن جنوبی و جرقویه احداث کنند و این پروژه جا نمایی شده است ولی قطعا بهره برداری از آن لازمه زمان کافی است.

وی با اشاره به اینکه سهولت در حمل و نقل مسافر برای هر شهر جزء مهم برنامه هاست، گفت: با پیگیری های انجام شده و دیداری که با آقای جمالی نژاد داشتیم، قرار شد سه دستگاه اتوبوس از اتوبوس هایی که در پارکینگ اصفهان هست با قیمتی 40% که توسط کارشناس دادگستری مشخص می شود، خریداری گردد ولی به دلیل هزینه بر بودن و تامین راننده و نداشتن صرفه اقتصادی، مورد قبول شهرداری ها واقع نشد.

*ایجاد تعاونی بازیافت، گامی برای اشتغال جوانان

جعفری هرندی در پاسخ به سوال گزارشگر اصفهان شرق در مورد پیشرفت کار در بهره برداری از کارخانه بازیافت، گفت: در سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد محلی که برای ساماندهی مراکز بازیافت در نظر گرفته شده بود در قالب اولین شهرک خصوصی صنعت بازیافت فعالیت خود را آغاز کنند و بخشی جدیدی به عنوان فاز ۳ ناحیه صنعتی جرقویه سفلی به صورت تک خوشه ای اضافه شود. متأسفانه بروکراسی اداره ها دست و پا گیر هست و مشکلاتی برای تحویل دادن زمین در شهرک نیک آباد به وجود آمد که امور اراضی واگذاری نمی کرد. با مذاکراتی که با معاون صنعت و معدن انجام گرفت، تصمیم بر این شد که شهرک در غالب تعاونی بازیافت زیر نظر شهرک صنعتی و به عنوان شهرک خصوصی موافقت شود.

جعفری هرندی نوید این را داد که  بعد از انجام کارهای قانونی زمین های این شهرک  از اوایل تیرماه زمین ها واگذار می شود.

*بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور کلید خورد

وی با اشاره به انشار خبر افتتاح پروژه مهمی که در 6 اردیبهشت با حضور وزیر نیرو افتتاح می شود، خاطرنشان کرد: نیروگاه خورشیدی که بزرگترین نیروگاه در کشور است با توان تولید ۱۰ مگاوات برق در اراضی روستای سیان از جمله اقدامات مهم به شمار می رود و برق تولیدی آن در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت که این میزان تولید  نیاز جرقویه به برق را تامین خواهد کرد.

بخشدار تاکید کرد: قرار است یک نیروگاه ۵۰ مگا واتی نیز در آینده احداث شود که با راه اندازی آن جرقویه علاوه بر تامین نیاز برق خود می تواند صادرات برق هم داشته باشد. این پروژه توسط شرکت الغدیر با مشارکت یک شرکت خارجی یونانی انگلیسی در عرض 6 ماه اجرا و تکمیل و آماده افتتاح شده است.

بخشدار جرقویه سفلی در مورد مشارکت جدی مردم در برنامه ها و فعالیت ها گفت: 50 درصد از کارها در دست دولت و 50 درصد دیگر کار، دست مردم است و مردم 80میلیون هستند که برای تحقق شعار سال بیشترین تلاش را خواهند کرد.

انتهای پیام/ فاطمه معتمدی