سرویس: اجتماعی 09:25 - دوشنبه 28 فروردین 1396

دادگستری اصفهان:

از بروز تخلف و جرم انتخاباتی جلوگیری می کنیم

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: دستگاه قضایی این استان با اقدام لازم و بموقع از بروز هر گونه شائبه و احتمال تخلف و جرم انتخاباتی پیشگیری خواهد کرد.

به گزارش اصفهان شرق، احمد خسروی وفا در ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخابات این استان، افزود: با همکاری اعضای این ستاد از هر گونه اقدام مغایر با مواد مصرحه در قانون انتخابات و بُروز احتمال و شائبه تخلف و وقوع جرایمی که صحت، سلامت و حیثیت انتخابات پیش رو را خدشه دار کند، پیشگیری و مقابله خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه فضای مجازی یکی از ابزارهای مهم و مؤثری است که می تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد، افزود: با تشکیل کمیته ای مرکب از نمایندگان نهادهای مرتبط تخلفات و جرایم احتمالی این فضا بصورت جدی رصد می شود.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه انجام تبلیغات زود هنگام را یکی از شایع ترین تخلفات دانست و گفت: با نظارت دقیق از وقوع جرایمی همانند استفاده از ابزار و اموال دولتی یا انجام هرگونه تبلیغات زودهنگام پیشگیری خواهیم کرد و در صورت بُروز تخلف، با تذکر به مرتکب شوندگان ، براساس قانون اقدام لازم در این خصوص انجام خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد:‌ با برنامه ریزی و مدیریت دقیق انتخابات 29 اردیبهشت همانند دوره های قبل، پر شور و به دور از آسیب و تخلف باحضور و مشارکت حداکثری مردم در فضایی سالم و پرنشاط برگزار شود.
خسروی وفا در پایان از تعیین شعبی ویژه برای رسیدگی به جرایم و تخلفات احتمالی در دادسرا و دادگاه خبر داد.
انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.
در انتخابات دهمین دوره مجلس در اسفند سال گذشته، شورای نگهبان، آرای فرد منتخب سوم شهر اصفهان را باطل اعلام کرد و بدین ترتیب چهار نفر از این شهرستان راهی مجلس دهم شدند و انتخاب نفر پنجم منوط به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شد.
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده برگزار می شود.
استان اصفهان به همراه اقلیت مذهبی ارامنه دارای 20 نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
تعداد اعضای اصلی شورای اسلامی کلانشهر اصفهان در دوره چهارم 21 عضو تعیین شد که طبق مصوبه مجلس، تعداد اعضای اصلی شورای شهر اصفهان در دوره پنجم 13 نفر خواهد بود.
انتهای پیام/ایرنا
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.