سرویس: اجتماعی 12:55 - یکشنبه 27 فروردین 1396

آقاخانی خبر داد

جزئیات 5 مأموریت شاخص نیروی انتظامی در سال 95/ به‌‌کارگیری 12 هزار پلیس برای امنیت انتخابات در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام جزئیات پنج مأموریت شاخص نیروی انتظامی در سال 95 گفت: بیش از 12 هزار نیرو برای انتخابات به‌کارگیری می‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق، عبدالرضا آقاخانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بهترین رتبه در کشور در خصوص کاهش تصادفات فوتی با حدود 28 درصدی را در اصفهان شاهد بودیم، همچنین 2 درصد کاهش سرقت در نوروز داشتیم.

وی افزود: در مجموع در نوروز با توجه به در نظر گرفتن تمام مراکز مرتبط با تسهیلات نوروزی وضعیت ما در کاهش جرائم و در خدمات رسانی به مردم  شرایط قابل قبولی بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: سال 96 مطمئناً سالی پرکار برای نیروی انتظامی است که شروع فعالیت‌های اصلی آن از انتخابات آغاز می‌شود؛ به تبع این موضوع نیروی انتظامی استان اصفهان برای انتخابات 96 مأموریت‌هایی را برنامه‌ریزی کرده است.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی‌های لازم در خصوص نیروی انسانی، تأمین امنیت به صورت ویژه انجام گرفته و امیدواریم انتخابات خوبی را شاهد باشیم.

آقاخانی با بیان اینکه تمام تدارکات و تجهیزات آماده بوده و یک ساعت قبل از اخذ رأی نیروهای امنیتی در مراکز مستقر هستند، خاطر نشان کرد: بیش از 12 هزار نیرو در بحث انتخابات به کارگیری می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در سال 96 خاطرنشان کرد: بحث آموزش همگانی با محوریت خود مراقبتی را برای مردم کلید می‌زنیم و توجیه آن به دلیل استقرار امنیت پایدار در استان اصفهان است.

وی ادامه داد: انجام یک عملیات در هر پنج روز یک‌بار در کانون‌های جرم، تأکید بر تکریم مردم و حقوق شهروندی، آموزش کارکنان و به‌ روز کردن نیروهای انتظامی برای عملیات خاص و ویژه، برنامه‌ریزی برای معیشت کارکنان و سرعت دادن به امور قضایی در رده‌های انتظامی از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی استان اصفهان در سال 96 خواهد بود.

آقاخانی اضافه کرد: هم‌چنین برخورد با جرائم در سطح محلات، بهبود خدمت انتظامی، توجه به ارتقای معلومات قضایی کارکنان با هماهنگی دستگاه قضایی، برخورد با کانون‌های توزیع مواد مخدر از فعالیت‌های نیروی انتظامی در سال جاری خواهد بود؛ در سال گذشته در بحث مبارزه با مواد مخدر در استان اصفهان نزدیک به 35 تن مواد مخدر کشف شد.

وی افزود: برخورد شدید با راکبان موتورسیکلت‌ها که در موازات قوانین بحث آموزشی برای این افراد مطرح شده که عدم ورود موتورسواران به پیاده‌روها و پارک‌ها، عدم توجه به خطوط عابر پیاده، صدای ناهنجار و عدم استفاده از کلاه ایمنی، از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی استان اصفهان در سال جاری خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه نیروی انتظامی در سال 96 نظارت بیشتری بر صنوفی که بدون مجوز قانونی فعال هستند، دارد، اضافه کرد: هم‌چنین توسعه پلیس فتا در استان اصفهان و خصوصاً شهرستان‌ها که در رأس جرائم سایبری قرار دارند، از دیگر فعالیت‌های نیروی انتظامی استان اصفهان در سال جاری است.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی استان اصفهان پنج مأموریت شاخص نیروی انتظامی در سال 95 که از جمله مقابله با سرقت به ویژه سرقت خرد، مقابله با قاچاق کالا و ارز، مقابله با مواد مخدر، کاهش تصادفات خاصه تصادفات فوتی و ارتقا امنیت ملی و اجتماعی بودند را به صورت ویژه ادامه خواهد داد.

آقاخانی با بیان اینکه افزایش 50 درصدی توسعه تجهیزات و امکانات نیروی انتظامی استان اصفهان را در سال 96 خواهیم داشت، اظهار کرد: در بحث توسعه خودروها در این نیرو، گشایشی در استان اصفهان رخ خواهد داد، هم‌چنین امسال دو کلانتری به کلانتری‌های شهرستان اصفهان اضافه خواهد شد و فعالیت‌های خوبی در توسعه تجهیزات در دستور کار نیروی انتظامی است.

وی در پایان ابراز کرد: در سال 96 بحث ساماندهی و بازسازی کلانتری‌ها و ادامه طرح مکنا را در نیروی انتظامی استان اصفهان خواهیم داشت.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.