سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 09:25 - یکشنبه 27 فروردین 1396

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان:

آثار ناشی از فصلی بودن زاینده رود از خرداد ماه خودنمایی می کند

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه فصلی بودن رودخانه زاینده رود معضل بزرگی در اصفهان است، گفت: آثار ناشی از فصلی بودن زاینده رود از خرداد ماه خودنمایی می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق، احمدرضا مصور با بیان اینکه شهرداری اصفهان در سال ۹۶ سه محور را در حوزه خدمات شهری در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: با توجه به شرایط بحرانی اقلیم در حوزه آب، خاک، هوا و آلایندگی محورهای اصلی برای این امر تعریف شده است.

وی با بیان اینکه فصلی بودن رودخانه زاینده رود در حال حاضر معضل بزرگی در شهر اصفهان است، ابراز داشت: آثار ناشی از فصلی بودن رودخانه زاینده رود از خرداد ماه خودنمایی می‌کند و از این رو تلاش می‌کنیم در سال جاری منابع آبی پایدار را تامین کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه خطوط آبرسانی به مناطق مختلف شهر به ویژه در مناطقی که غلظت و سختی خاک به شدت نیاز است، در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: منابع آب و تصفیه پساب برای فضای سبز جنگلی و تصفیه تکمیلی برای آبیاری در همه نقاط مورد توجه است.

وی در ادامه تولید انرژی را نیز از دیگر برنامه‌های شهرداری اصفهان در سال جاری عنوان کرد و گفت: در این راستا باید توجه داشته باشیم که در سال گذشته شهرداری اصفهان در این زمینه بین ۳۷ دستگاه اجرایی مقام نخست را به خود اختصاص داد.

مصور با بیان اینکه در سال جاری منابع دیگر انرژی نیز باید مورد ممیزی قرار گیرد، افزود: همچنین توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر خورشیدی با مشارکت بخش خصوص را نیز مورد توجه قرار داده است که در سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی فضای سبز شهر اصفهان را میراث هزار ساله این شهر عنوان کرد و گفت: در این راستا در نظر داریم با استفاده از روش‌های نوین آبیاری، استفاده از گونه‌هایی با مصرف آب کم و .. اقدامات را توسعه دهیم.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.