اصفهان شرق

رشد ۷۰ درصدی آموزش کمک‌های اولیه / ۴۲۰۰ نفر ساعت آموزش مدیریت بحران کارکنان بهداشت و درمان اصفهان برگزار شد

کدخبر: 130894
1396/01/26 در ساعت 17:12

به گزارش اصفهان شرق، مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به آمار آموزش‌های این مرکز در سال 95، اظهار کرد: سال گذشته 16 هزار و 120 نفر- ساعت آموزش ویژه پرسنل فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در قالب 9 منطقه آموزشی در سطح استان برگزار شد.

مرتضی قادری بابیان اینکه این میزان نشان از افزایش 65 درصدی آموزش‌های تخصصی پرسنل در مقایسه با سال 94 دارد، گفت: این دوره‌های آموزشی در قالب سه عنوان ویژه پزشکان دیسپچ، 10 عنوان ویژه تکنسین‌ها و 6 عنوان ویژه امدادگران برگزارشده است.

وی خاطرنشان کرد: سال 95 بیش از 50 هزار نفر- ساعت آموزش همگانی کمک‌های اولیه در استان اجرا شد که این میزان نسبت به سال گذشته 70 درصد رشد داشته است.

مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: شهرستان‌های نجف‌آباد، شهرضا، لنجان، شاهین‌شهر و میمه و فریدن به ترتیب بیشترین آمار را در خصوص آموزش‌ همگانی به خود اختصاص دادند.

قادری آموزش تخصصی ACLS و ATLS به میزان بیش از دو هزار و 500 نفر- ساعت ویژه پرسنل مراکز درمانی استان اصفهان را از دیگر اقدامات واحد آموزش فوریت‌های پزشکی اصفهان در سال 95 عنوان کرد.

وی از دیگر اقدام‌های انجام‌شده این مجموعه در سال گذشته، گفت: بیش از 9 هزار نفر- ساعت آموزش آکادمیک دانشگاهی اعم از تئوری و بالینی برای دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شامل رشته‌های پرستاری، فوریت‌های پزشکی و مدیریت خدمات بهداشتی- درمانی در سال 95 برگزار شد که این میزان نیز نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.

مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اظهار کرد: سال 95، واحد آموزش مرکز فوریت‌های پزشکی اصفهان با همکاری واحد مدیریت بحران این مرکز بیش از چهار هزار و 200 نفر- ساعت آموزش مدیریت بحران ویژه پرسنل مراکز بهداشتی- درمانی را برگزار کرد.

قادری بابیان اینکه در سال گذشته، پنج پایگاه آموزشی در شهرستان اصفهان در زمینهٔ آموزش بالینی پرسنل جدیدالورود با واحد آموزش همکاری داشتند، تصریح کرد: 470 روز کارآموزیِ 24 ساعته در این پایگاه‌ها در همین مدت انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: سال 95 موفق شدیم بیش از 70 عنوان کتابِ جدید به مجموعه کتابخانه مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان اضافه کنیم که این کتاب‌ها در حوزه‌های تخصصی اورژانس و مدیریت بحران هستند.

مسئول آموزش مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان با اشاره به توجه به ارتقای سطح دانش نیروهای زیرمجموعه این مرکز، گفت: سال گذشته شرایط ادامه تحصیل در مقطع کاردانی فوریت‌های پزشکی بدون آزمون برای پرسنل عملیاتی اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان فراهم شد و 10 نفر از همکاران موفق شدند به این مقطع راه یابند، ضمن اینکه از ابتدای اجرای این طرح در سال 93، تاکنون 50 نفر از پرسنل اورژانس به مقطع کاردانی فوریت‌های پزشکی راه‌یافته‌اند.

قادری گفت: سال 95 حدود 300 نفر از پرسنل جدیدالورود و شاغل، در آزمون علمی و عملیاتی سطح‌بندی فوریت‌های پزشکی شرکت کرده و گواهی سطح‌بندی خود را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/صاحب نیوز