سرویس: اجتماعی 14:08 - شنبه 26 فروردین 1396

رئیس خانه خلاقیت و بازی‌های فکری شهرداری اصفهان:

برگزاری تخصصی‌ترین دوره «بازی» کشور در اصفهان/ به کودکان بازی کردن یاد بدهیم

رئیس خانه خلاقیت و بازی‌های فکری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان گفت: دوره تربیت مربی تخصصی بازی، نخستین و تنها دوره تخصصی بازی در سطح کشور به شمار می‌رود که بعد از 6 ماه تحقیق اساتید روانشناسی، بازی‌ساز و تربیت‌بدنی این طرح به مرحله اجرایی رسیده است.

بازی یک فعالیت لذت‌بخش بوده که در برگیرنده افراد، اشیا و تحرک است، هرچیزی از دمیدن در حباب‌های صابون به اطراف گرفته تا خواندن یک قطعه شعر، نوعی بازی محسوب می‌شود.

بررسی بازی و آموزش درست آن از مسائلی است که روانشناسان همواره به آن توجه داشته‌اند، بازی مانند کنش‌های روانی دیگر در شمار فعالیت‌های اساسی سازمان روانی انسان قرار دارد.

با توجه به ضرورت آموزش صحیح بازی‌های جنبشی حرکتی و بازی‌های فکری خانه خلاقیت و بازی‌های فکری وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به برگزاری دوره 110 ساعته تربیت مربی تخصصی بازی از 20 فروردین تا 17 اردیبهشت اقدام کرده است.

* آموزش 47 مربی برگزیده در دوره تربیت مربی تخصصی بازی

رئیس خانه خلاقیت و بازی‌های فکری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان درباره این دوره گفت: دوره تربیت مربی تخصصی بازی، نخستین و تنها دوره تخصصی بازی در سطح کشور به شمار می‌رود که بعد از 6 ماه تحقیق اساتید روانشناسی، بازی‌ساز و تربیت‌بدنی این طرح به مرحله اجرایی رسیده است.

صفیه سادات موسویان، با اشاره به فراخوان عمومی برای شرکت در این دوره در سطح شهر تصریح کرد: بعد از گرفتن آزمون ورودی تست شخصیت و مصاحبه از 80 نفر از افرادی که برای شرکت در این دوره ثبت نام کردند، تنها 27 نفر برای شرکت در دوره تربیت تخصصی مربی بازی انتخاب شدند.

وی ادامه داد: 20 نفر از مربیان دفتر تخصصی بازی وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان هم همراه با افراد پذیرفته شده در آزمون در این دوره شرکت می‌کنند.

* آموزش بازی‌های فکری و حرکتی در دوره تربیت مربی تخصصی بازی

موسویان با اشاره به برگزاری این دوره در 110 ساعت آموزشی بیان کرد: این دوره شامل 3 بخش است که بخش اول 30 ساعت آموزش مقدماتی شامل دوره نگارش، جست و جو و کاوش، روانشناسی بازی، جامعه‌شناسی رشد، مفاهیم پایه تدریس است.

رئیس خانه خلاقیت و بازی‌های فکری افزود: بخش بعدی این دوره شامل 20 ساعت آموزش عملی بازی‌های حرکتی و جنبشی و بازی‌های فکری است.

وی در توضیح بخش آموزش عملی اظهار کرد: دوره بازی‌های حرکتی و جنبشی در باغ بانوان طلوع و در فضای باز و دوره آموزش 50 بازی فکری در سالن پگاه خیابان قدس به صورت کاربردی و تئوری توسط اساتید مجرب برگزار می‌شود.

* آموزش روانشناسی بازی برای مربیان بازی اجباری است

موسویان آموزش روانشناسی بازی برای مربیان این دوره را ضروری دانست و گفت: برای این دوره 4 ساعت آموزش بازی درمانی توسط دکتر امامی در نظر گرفته شده که جنبه‌های روانشناسی درمانی بازی هم به مربیان آموزش داده شود.

رئیس خانه خلاقیت و بازی‌های فکری حضور این مربیان در کارگاه‌های عملی بازی در دفتر تخصصی بازی‌سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان را ضروری دانست و اظهار کرد: این مربیان بعد از 40 روز حضور در کارگاه‌های بازی باید ماکت یک بازی فکری را طراحی کنند و بعد از آن هم اقدام به طراحی یک تا 4 بازی حرکتی در گروه‌های سنی مختلف را صورت دهند.

وی در ادامه با اشاره به تعهد استخدام ندادن به این مربیان توسط دفتر تخصصی بازی، تصریح کرد: مربیان این دوره در پایان دوره باید مدخل نویسی یک بازی شناسنامه‌دار یا ابداعی را در کارنامه خود داشته باشند و بعد از آن به مدت 30 ساعت کارآموزی در دفتر تخصصی بازی وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان زیر نظر مربیان و اساتید مجرب به فعالیت می‌پردازند.

موسویان با اشاره به شرکت کنندگان این دوره که اکثراً از مربیان و مؤسسین مهدکودک‌ها هستند خاطرنشان کرد: در پایان دوره یک امتحان کتبی و عملی از قوانین بازی‌های فکری و یک امتحان از مکعب روبیک که نخستین و حساس‌ترین بازی فکری بوده، گرفته می‌شود و به برگزیدگان جوایز و لوح تقدیر یادبود اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.