سرویس: سیاسی 08:00 - شنبه 26 فروردین 1396

وزیر سابق اطلاعات:

خوشبین‌سازی مردم نسبت به دشمن اصلی از اهداف استکبار است

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به برنامه‌های دشمن در حوزه مردم گفت: خوشبین‌سازی مردم نسبت به دشمن اصلی، حساسیت‌زدایی افکار عمومی نسبت به دشمن و ایجاد بدبینی نسبت به مسئولان و نیروهای انقلاب از جمله برنامه‌های دشمن است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در جمع مردم اصفهان  اظهار داشت: باید ببینیم دشمن در فضای فعلی کشور در 3 حوزه مردم، نخبگان و مسئولان چه طراحی‌ها و برنامه‌هایی را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمن در حوزه مردم افزود: خوشبین‌سازی مردم نسبت به دشمن اصلی، حساسیت‌زدایی افکار عمومی نسبت به دشمن، بازتعریف معادله جدید و جابجایی دوست و دشمن، ایجاد محاسبات اشتباهی میان مردم و دشمن تراشی و ایجاد بدبینی نسبت به مسئولان و نیروهای انقلاب از جمله برنامه‌های دشمن است.

وزیر سابق اطلاعات پیرامون اقدامات دشمن در حوزه نخبگان تصریح کرد: تغییر نظام فکری نخبگان و افراد تاثیرگذار نیز از جمله این موارد به شمار می‌رود. بعد از فتنه 88 سیا یک تجزیه و تحلیلی در این رابطه کرده و گفته بود از اوایل انقلاب یک اشتباهی کردیم و آن سرمایه‌گذاری تنها در فضای دانشگاه‌ها بود باید بخش عمده را در فضای حوزه نیز انجام دهیم. انگلیسی‌ها سابقه کهن در این راستا دارند.

وی با بیان اینکه تضعیف مبانی گفت‌وگو انقلاب اسلامی از دیگر اقدامات دشمن در حوزه نخبگان است، خاطرنشان کرد: کلمه استکبار که جزو گفتمان انقلاب اسلامی بوده در این 3 سال خلیی کم شنیده شده ولی کلماتی همچون آمریکا و قدرت‌های بزرگ جهانی بارها شنیده شده است.

مصلحی با اشاره به بازتعریف جدید و غیر اصلی و غیر منطبق با اندیشه امام راحل(ره) و انقلاب به عنوان دیگر اقدامات دشمن در این حوزه بیان کرد: ایجاد اشتباهات محاسباتی میان نخبگان نیز از دیگر اقدامات دشمن در حوزه نخبگان بوده است.

وی پیرامون برنامه‌های دشمن در حوزه مسئولان گفت: نخستین اقدام دشمن امیدوارسازی کامل مسئولان به خارج و غفلت از ظرفیت‌های داخلی است، اکنون برخی اروپا و آمریکا را تنها حلال مشکلات کشور می‌پندارند، 30 درصد مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم‌هاست بقیه ربطی به تحریم‌ها ندارد، این همه کالای قاچاق و ماشین‌های گران قیمت چگونه وارد می‌شوند? چرا از این پول‌ها برای مواد اولیه کارخانجات روبه تعطیل استفاده نمی‌شود?

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: از بین بردن انسجام داخلی با هدف فرسایش ظرفیت‌های نظام از دیگر اقدامات دشمن در حوزه مسئولان است، ایجاد اشتباهات محاسباتی در هر 3 حوزه مردم، نخبگان و مسئولان توسط دشمن به صورت مشترک دنبال می‌شود.

مصلحی پیرامون اقداماتی که دشمن در راستای ایجاد اشتباهات محاسباتی در 3 حوزه مردم، نخبگان و مسئولان انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: نخستین اقدامشان تهدید است و همیشه مدعی‌اند که گزینه نظامی روی میز است.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به وعده دروغ به عنوان دومین اقدام دشمن در راستای ایجاد اشتباهات محاسباتی افزود: یک سال پیش گفتند 8 میلیارد دلار آزاد می‌شود پس از رفتن این پول به کشورهای مختلف مشخص شد که آمریکا هنوز این اجازه را نداده است.

وی تصریح کرد: زیبا جلوه دادن عملکرد نادرست، ایجاد ناامیدی و روحیه “ما نمی‌توانیم” و مشغول کردن مردم به خیال‌پردازی از دیگر اقدامات دشمن در این راستاست، دشمن به دنبال ایجاد فاصله بیشتر طبقاتی و فقیر کردن بیشتر فقیران است.

مصلحی تصریح کرد: تجزیه و تحلیل سیا از فتنه 88 این بود که ما نتوانستیم اقشار متوسط و پایین جامعه را به کف خیابان‌ها بکشانیم تا با یک ترقه فرار نکنند، بنابراین در انتخابات باید به بحث فتنه توجه بیشتری شود. هرچه جلوتر می‌رویم خیلی چیزها روشن‌تر می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.