سرویس: اقتصادی 09:27 - جمعه 25 فروردین 1396

امام جمعه اصفهان گفت:

فولاد مبارکه و ذوب‌آهن نقش مؤثری در اشتغال‌زایی کشور دارند

امام جمعه اصفهان گفت: شرکت فولاد مبارکه و شرکت ذوب آهن اصفهان نقش مؤثری در اشتغال‌زایی کشور دارند.

به گزارش اصفهان شرق،  آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در ادامه دیدارهای نوروزی با مدیران شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان، این 2 شرکت را قطب‌های مهم صنعتی استان و بلکه کشور دانست و اظهارکرد: از آن‌جایی که شرکت‌های شما به عنوان صنایع مادر محسوب می‌شوند و شرکت‌های متعددی وابسته به شما هستند، رکود یا رونق و توسعه در آن‌ها اثرات زیادی در اقتصاد می‌گذارد.

امام جمعه اصفهان افزود: توسعه امر مهمی در در اداره یک صنعت است، اما زمانی به فکر توسعه بیفتید که در امور جاری مانند حقوق و دستمزد کارگران خود مشکل نداشته باشید.

وی با اشاره به مشکلات مالی برخی کارخانه‌ها گفت: زمانی که یک کارخانه در پرداخت حقوق کارگران خود با مشکل روبرو شده است، هیچ توجیه قانونی و شرعی وجود ندارد که برای تیم ورزشی خود هزینه‌های میلیاردی داشته باشد.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: از زمانی که برای این کارخانه‌ها سهام فروخته و به بخش خصوص واگذار شد، باید دقت بیشتری در مخارج خود داشته باشید چراکه شما بخش خصوصی هستید و متعلق به مردم، لذا نمی‌شود با قانون و نظر هیأت مدیره در جاهایی که مرتبط با کار اصلی شما نیست، هزینه کنید.

وی تأکید کرد: درخواست و توصیه این نماینده یا آن مسؤول مجوز شما برای پاسخگویی در روز قیامت نیست، بنابراین به گونه‌ای عمل کنید که فقط رضای خدا را در نظر بگیرید و حق کسی را ضایع نکنید.

در ابتدای این دیدار بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از رونق تولید و توزیع در سال گذشته خبر داد و گفت: از مجموع 18 میلیون تن فولاد در کشور، 9 میلیون تن سهم فولاد مبارکه است که در سند چشم‌انداز باید به 55 میلیون تن برسد.

وی خاطرنشان کرد: ما در سال گذشته با تمام توان تولید کردیم و همه توزیع شد و هنوز هم نیاز داریم، که این امر نشان از گردش چرخه اقتصادی کشور است.

همچنین در ادامه احمد صادقی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از رکود بازار برای محصولات ذوب‌آهن خبر داد و گفت: در ماه‌های اخیر برای فروش محصولات شرکت در داخل بازاری نداشتیم و این امر نشان از رکود بازار مسکن است.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.