سرویس: اخبار شهرستان 17:00 - پنجشنبه 24 فروردین 1396

شهردار هرند مطرح کرد:

اصلاح سیستم بانکی مورد نیاز سرمایه گذار داخلی/ بهره برداری از بلوار کشاورز، تحقق خواسته 25 ساله مردم هرند بود

مهندس شهبازی گفت: برای نشان دادن توان خود به خارج باید حرکت جهادی و مدیریت انقلابی را سرلوحه کار خود قرار داده و قابلیت های منحصر به فرد خود از جمله نیروی پرتوان انسانی و جوانان خردمند را به جهانیان معرفی کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، سعي ما بر اين است تا در کنار رسالت رسانه اي خود در انعکاس اخبار و تحليل خبري رخ دادهاي بومي و کشوري، هرازگاه سري به اتاق مسئولي در گوشه اي از منطقه وسيع شرق اصفهان زده و حال و روز شهر محل خدمت وي را از زبان مسئول مربوطه جويا شويم.

قطعا مسئولان اين نکته را بايد مدنظر قرار دهند که مردم محرم آنها در شنيدن مشکلات و دستاوردها بوده و هستند و بايد بدور از مخفي کاري، اوضاع منطقه را از تريبون رسانه مربوطه به گوش مردم برسانند.

در اين زمينه، برآن شديم تا ميهمان سرزده مهندس حمید شهبازی شهردار جوان شهر هرند شويم. مصاحبه زير حاصل گفتگوي دو ساعته اصفهان شرق در دفتر شهردار است.

اصفهان شرق: امسال طبق فرمایشات گهربار رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شد، چه برنامه هایی را در این زمینه برای عملی کردن شعار امسال مد نظر دارید؟

رهبر معظم انقلاب در اولین سخنرانی در حرم امام رضا(ع)، مباحث مهمی از جمله توصیه ها و درخواست های جدی را مطرح کردند و قطعا مرور این موارد، نشان می دهد که رهبر معظم انقلاب نسبت به اقتصاد مقاومتی و اشتغال جوانان کشور، دغدغه خاطر دارند و قطع به یقین با توجه به اشرافیت ایشان به مواضع کشور، کلید واژه هایی که از لسان ایشان مطرح می شود، نیاز اصلی جامعه است.

ما در یک مجموعه و نظامی کار می کنیم که بخش مهمی از اقتصادش را اقتصاد دولتی تشکیل داده است و قطعا باید دولت راهبردهای خاص برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری را برای واحد های کوچک برنامه ریزی کند.

شهرداری نهاد عمومی بوده و بیشتر کارکردش در حوزه خدماتی ارائه می شود و در این بخش نیز می توان با حمایت از کالای داخلی و ایرانی و به کار بردن تجهیزات با کیفیت ساخت داخل از ورود کالای قاچاق جلوگیری کرده و حمایت مستقیم خود را از توان داخلی اعلام کنیم.

اصفهان شرق: به نظر شما چطور می توان با تکیه به توان داخلی بر مشکلات غلبه کرد و آیا سیاست های وضع شده همگام با ابلاغیات رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی بوده است؟

وضع قوانین به جهت رفع موانع تولید است و سرمایه گذار وقتی در بروکراسی اداری با قوانین دست و پاگیر مواجه می شود، تحمل ماندن ندارد. در ضمن اصلاح سیستم بانکی مورد نیاز سرمایه گذار داخلی است زیرا بانک ها در خدمت تولید و رساندن کشور به رونق اقتصادی نیستند. قطعا باید بانک ها همگام با سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی حرکت کنند و در نقطه دیگر مسئولان نیز نباید چشم به خارج مرزها داشته باشند بلکه باید دانست کشور در تنگناهای مختلف بعد از انقلاب با تکیه بر جوانان داخل به مقاطع بزرگی رسیده است.

ما برای اینکه به دنیا، توان و استقلال خود را نشان دهیم باید حرکت جهادی و مدیریت انقلابی را سرلوحه کار خود قرار داده و قابلیت های منحصر به فرد خود از جمله نیروی پرتوان انسانی و جوانان خردمند را به جهانیان معرفی کنیم تا رویش های انقلاب ما را به وضوح مشاهده و دست از بهانه تراشی برای کشور بردارند.

اصفهان شرق: چه راهکاری برای رسیدن به اشتغال پایدار در شهر هرند دارید؟

همه مسئولان باید قابلیت و مزیت منطقه را جدی بگیرند و با توجه به خشکسالی های پی در پی در شرق اصفهان، باید سمت و سوی اشتغال را به سمتی ببریم که با ضرر و بیکاری مواجه نشویم. تشویق و آسان کردن راه ورود سرمایه گذاران به شرق اصفهان برای راه اندازی صنعت مورد نیاز کشور، می تواند جایگزین مناسبی برای شغل کشاورزی که سالیان سال است با مشقت روبه رو است، به شمار آید و اگر به این سمت برنامه ریزی کنیم، توانسته ایم قدم جدی در زمینه عملی کردن شعار سال 96 برداریم. در این رابطه باید همه همفکر و همکار شوند زیرا یک دست به تنهایی توان غلبه بر مشکلات را ندارد.

اصفهان شرق: شما دو سال متمادی شهردار نمونه استان در حوزه مرمت و میراث فرهنگی شدید، گردشگری مد نظر شما چیست و چگونه می توان به اقتصاد پایدار گردشگری رسید؟

گردشگری با توجه به موقعیت شرق اصفهان و فراوانی آثار تاریخی بسیار، به عنوان صنعت پاک برای رسیدن به درآمد پایدار مطرح می شود و یکی از برنامه های چهار سال گذشته شهرداری هرند نیز در این حوزه بود. اگر صنعت گردشگری توسعه یابد، صنایع دستی منطقه از رونق بسزایی برخوردار خواهد شد و تلاش ما باید بر مرمت و به سازی بناهای در حال تخریب قرار گیرد. در سال جاری نیز ادامه مرمت بازار قدیمی هرند و خانه صباغی ها را در دست انجام داریم که با مشارکت میراث فرهنگی و شهرداری هرند به انجام خواهد رسید.

اصفهان شرق: یکی از وعده های شما به مردم شهر هرند در سال اول خدمت خود در این شهر، قول دوبانده کردن جاده هرند به سمت کوهپایه بود. آیا در عملی کردن این وعده توانستید موفق شوید؟

5 کیلومتر این مسیر از سمت هرند که مدت هاست تکمیل شد ولی 10 کیلومتر باقی مانده به حول و قوه الهی با فعالیت شبانه روزی پیمانکار تا 95 درصد پیشرفت داشت و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد افتتاح قسمت باقی مانده جاده هرند به کوهپایه باشیم.
بخشی از تاخیر صورت گرفته در این رابطه شامل احداث پل هایی در عرض جاده بود که باید طبق استاندارهای شرکت گاز و نفت انجام می گرفت و این قسمت از کار، باعث به وجود آمدن بخش عمده تاخیر در اتمام دوبانده کردن مسیر شد.

اصفهان شرق: سال گذشته طی گفتگوی ویژه با اصفهان شرق، قول تکمیل بلوار کشاورز که نقطه مهمی برای تردد حمل و نقل ماشین های سنگین بود را دادید، امروز شاهد بهره برداری از این بلوار بودیم. گزارشی از روند تکمیل ذکر کنید؟

تکمیل بلوار کشاورز خواسته 25 ساله مردم شهر هرند بود که مدت ها تکمیل این پروژه به دلیل مشکلات موجود بر زمین مانده بود ولی با همکاری مردم در آزادسازی مسیر، پایان سال 95 با هزینه بالغ بر 1 میلیارد و 500 میلیون تومان شاهد بهره برداری از این بلوار بودیم.

با کامل شدن کمربندی جنوب شهر هرند، کامیون ها از کمربندی جنوب شهر تردد خواهند کرد و قطعا حجم سنگینی از مشکلات این حیطه در خصوص عبور ماشین های سنگین از شهر که باعث ایجاد مشقت برای شهروندان بود، مرتفع شد.

این نکته باید مد نظر باشد که یکی از پارامتر های اقتصاد مقاومتی مشارکت مردم در توسعه اقتصادی و کمک به دولتمردان است و تحقق این امر یعنی رسیدن به یک جامعه اسلامی.

انتهای پیام/ زهرا شجاعی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.