سرویس: اجتماعی 15:04 - پنجشنبه 24 فروردین 1396

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان:

آمار معتکفان استان اصفهان رشد ۵ درصدی داشته است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان آمار نهایی معتکفان استان اصفهان را ۸۴ هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: آمار معتکفان استان اصفهان با ۵ درصد رشد روبه‌رو بوده است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی با بیان اینکه تعداد مساجد برگزار کننده مراسم اعتکاف در سطح استان اصفهان از 550 مسجد در سال گذشته به 576 مسجد رسیده است، تعداد کل معتکفین را 84 هزار و 600 نفر برشمرد و اظهار داشت: از این تعداد 26 هزار و 978 نفر مرد و 57 هزار و 622 نفر زن هستند که تعداد خواهران 7 درصد و برادران 3.4 درصد رشد داشته است و در مجموع رشد بالای 5 درصدی معتکفان را شاهد هستیم.

وی به درصد کاهش و افزایش معتکفان در شهرستا‌ن‌ها و مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: در برخی مناطق تعداد آمار معتکفان با کاهش روبه‌رو بوده است که البته این کاهش به دلیل تجمیع مساجد کوچک و متمرکز کردن اعتکاف و همچنین کیفیت بخشی در خدمات‌رسانی به معتکفان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: بیشترین و کمترین آمار معتکفان به ترتیب مربوط به شهرستان اصفهان (شامل بخش مرکزی، کوهپایه، هرند، ورزنه و جرقویه) با 32 هزار و 720 نفر در 136 مسجد، و شهرستان خوانسار با 396 نفر در 4 مسجد است.

وی یکی از اقدامات اساسی ستاد اعتکاف استان را راه‌اندازی سامانه جامع ثبت نام اعتکاف برشمرد و گفت: امسال ثبت نام معتکفان به دو صورت حضور شخص در مسجد و اینترنتی انجام گرفت و تاکنون اطلاعات بیش از یک چهارم کل معتکفان در سامانه ثبت شده است و بارگزاری اطلاعات باقیمانده با سرعت قابل قبولی در حال انجام است.

اروجی افزود: پس از اتمام عملیات ثبت و بارگزاری اطلاعات افراد در سامانه، دعوتنامه حضور در پایگاه تعاملی عاکفین برای افراد ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه این کانال ارتباطی دو سویه توسط ستاد اعتکاف استان و به منظور تغذیه فکری و محتوایی و همچنین برقراری ارتباط مستمر با معتکفین در طول سال راه‌اندازی شده است، افزود: افراد می‌توانند کانال عاکفین را در پیام رسان کاملا ایرانی گپ با شناسه akefin@ مشاهده کرده و عضو آن شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: همراهی دبیران اعتکاف شهرستان‌ها و رابطان مساجد در بارگزاری اطلاعات معتکفان در سامانه طراحی شده، ستاد اعتکاف استان، شهرستان و دست‌اندرکاران مساجد را در برنامه‌ریزی و ارائه خدمات بهتر به معتکفان و همچنین ثبت نام آسان‌تر آنان برای سال آینده کمک خواهد کرد.

وی با قدردانی از زحمات خالصانه‌ و شبانه‌روزی روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها، کارشناسان فرهنگی، رابطان و دست‌اندرکاران مساجد و سپاس از همراهی و مساعدت ائمه جمعه و مسئولان استان، تراز فعالیت‌های صورت گرفته در بستر ساماندهی و هدایت راهبردی اعتکاف امسال در استان اصفهان را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: در راستی آزمایی و ارائه آمار صحیح دقت نظر لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.