سرویس: اجتماعی » علمی 14:58 - چهارشنبه 30 بهمن 1392

آب فراوان سر منشاء بیماری است

یک متخصص طب سنتی گفت:مصرف آب بین غذا موجب ضعیف شدن معده و عدم جذب غذا می‌شود افراد آب بسیار ننوشند چرا که نوشیدن آب فراوان سر منشاء بیماری است و دردها را به سمت خود می‌کشد، ۸ لیوان آب در طول روز پایه علمی ندارد و برای همه مناسب نیست.

به گزارش اصفهان شرق: سید مهدی میرغضنفری درباره آداب نوشیدن آب اظهار داشت: برخی از مسائل در آشامیدن آب باید رعایت شود و نوشیدن آب آداب خاص خودش را دارد که توجه به آن می‌تواند به بدن فایده برساند.

به گفته وی طبق گفته ائمه افراد هنگام نوشیدن در آب ندمند چرا که گازهای خروجی از دهان و ریه برای بدن مناسب نیست و تاثیراتی در بدن می‌گذارد. فوت کردن و دمیدن بر آب جوش تاثیری در خنک کردن آن ندارد چرا که فوت کردن ظار آب را خنک کرده و باطنش تغییری نمی‌کند.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: آب را جرعه جرعه باید نوشید و به یک باره آب خوردن برای بدن مفید نیست. آب را باید طوری مصرف شود، گویا فرد آب را می‌مکد زمانی که آب مکیده می‌شود، دندان در صورتی آزار ببیند فرد از مصرف بقیه آب خودداری می‌کندو هنگامی که آب از لا به لای دندان به دهان و مری فرو داده می‌شود با دمای بدن مطابقت پیدا می‌کند.

میرغضنفری در برنامه تلویزیونی صبحی دیگر با بیان اینکه افراد از مصرف آب بسیار جوش پرهیز داشته باشند، افزود: امام رضا(ع) می‌فرمایند که هرکس مابین غذا آب مصرف کند، بدنش به رطوبت گرایش پیدا کرده و معده‌اش ضعیف می‌شود همچنین رگ‌هایش توانایی جذب غذا را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: افراد از مصرف آب بعد از غذاهای گوشتی و چرب خودداری کنند چرا که هضم را سنگین و جذب را مختل می‌کند  همچنین گفته می‌شود که افراد غذای خوب بخورد و خوب غذا بخورند یعنی اینکه ضمن رعایت اینکه غذای با کیفیت مصرف کنند آداب صرف غذا را نیز رعایت کنند.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: نوشیدن آب فراوان به بدن ضرر وارد می‌کند مخصوصا اگر آب فراوان در فصل سرما خورده شود؛ کسی که تشنه نیست آب نخورد و این توصیه 8 لیوان آب در طول روز پایه علمی ندارد و برای همه مناسب نیست.

میرغضنفری خاطرنشان کرد: در کتاب کافی آمده که افراد آب بسیار ننوشند چرا که نوشیدن آب فراوان سر منشاء بیماری است و دردها را به سمت خود می‌کشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.