سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 11:34 - چهارشنبه 23 فروردین 1396

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری:

مواضع حق در زمان ما مواضع مقام معظم رهبری است

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه انتخاب باید با چشم باز و با بصیرت صورت گیرد،افزود : باید به کسی رای داد که آمریکا و دشمنان نظام از انتخاب آن ناراحت می شوند، کسی که منطقش سازش با آمریکا باشد نمی تواند با استکبار مقابله کند.

به گزارش اصفهان شرق،  آیت الله سیداحمد خاتمی در جشن میلاد با سعادت مولود کعبه حضرت علی (ع) در کیش طی سخنانی گفت : نفس این اجتماع و شادی نوعی عبادت است و مانور عشق به حضرت علی (ع) است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مدیون این مناسبت ها و درس هایی که از آن می گیریم، هستیم :افزود : امیر المومنین (ع) را از جمله شخصیت هایی است که در هر مقطع زندگی ما حرف برای گفتن دارد. آن حضرت برای دوره غربت اسلام ، شکل گیری حکومت نوپای دینی ، برای داشتننرمش قهرمانانه و شکل گیری حکومت مقتدر اسلامی حرف برای گفتن داشت که می توان درسهای فراوانی از آن گرفت .
وی با بیان اینکه امروز حکومت مقتدر اسلامی در منطقه تشکیل شده است، افزود: حکومتی که 38 سال قبل ساقه ای نازک بود، امروز شجره طیبه ای شده است که تندبادها نیز نمی توانند حتی شاخه های این درخت تنومند را بلرزانند.
* خار چشم دشمنان
امام جمعه موقت تهران با طرح این سئوال که امروز چه باید کرد؟ و چه منشی باید داشت ؟ به چهار رهنمود از حضرت علی (ع) در این راستا اشاره کرد و افزود : امروز پرچم اسلام به صورت عملی در این کشور به اهتزاز در آمده است.
وی اظهار داشت : امروز در هر کجای جهان نام اسلام ناب محمدی به میان می آید نام ایران اسلامی می درخشد .
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه قدردان بودن بدان معنا نیست که نقطه ضعف ها را نبینیم ، افزود : قدردانستن یعنی کاری که مردم ایران می کنند،اگر چه وضعیت معیشت سخت است، رکود بازار آزار دهنده است اما وقتی از مردم برای حضور در روز 22 بهمن دعوت می شود حضور پیدا می کنند که این همان قدردانستن است.
وی رهنمود دوم حضرت علی (ع) را داشتن بصیرت عنوان کرد و گفت : با یک نگاه معمولی می توان به آرایش جهانی پی برد ، امروز تمام ایمان به جنگ با تمام کفر آمده است، هیچ کشوری نیست که سیل دشمنی ها به سوی آن همچون ایران روانه شده باشد.
**جنگ یمن
آیت الله خاتمی گفت : طی دو سال حمله رژیم آل سعود به یمن 32 هزار نفر کشته و مجروح شدند و 300 مسجد نیز از منهدم شده است .
امام جمعه موقت تهران با بیان این که هم اکنون یک میلیون رزمنده در یمن می جنگند و یا آماده رزم هستند افزود : عربستان در حمله به یمن شکست خورده است.
وی با بیان اینکه در صحنه جهانی دشمنان به مقابله با تمام اسلام آمده اند، گفت : آنها با یمن مقابله می کنند به این دلیل که معتقدند از آنها می ترسند، در سوریه به تروریست ها سلاح می دهند چون منطق این کشور مقاومت است، در لبنان حزب الله را تحریم می کنند به این جرم که با ایران ارتباط دارد.
*زندگی عزتمندانه در سایه مقاومت
آیت الله خاتمی تصریح کرد : بصیرت این است که درسنگر علی (ع) بمانیم و این شعار نیست ،چرا که دو انتخابات مهم شوراها و ریاست جمهوری را در 29 اردیبهشت ماه در پیش رو داریم.
وی با تاکید بر این که باید چشمان خود را برای انتخابات باز کنیم، افزود : باید رئییس جمهوری را انتخاب کنیم که به صورت عملی نشان داده باشد که در خط ولایت است، این سنگر سنگر مقابله با آمریکاست.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد : کسی که منطقش سازش با آمریکا باشد نمی تواند با استکبار مقابله کند، زندگی عزتمندانه ما ، حل مشکل معیشت مردم در سایه مقاومت در مقابل با دشمنان و دنیای استکبار است.
وی به بد عهدی های آمریکا اشاره کرد و یاد آور شد : رهبر معظم انقلاب اجازه دادند برجام پذیرفته شود به شرطی که هیچ تحریم دیگری بر مردم تحمیل نشود اما شاهدیم که آنها هر روز یک تحریم را به فهرست تحریم ها علیه جمهوری اسلامی اضافه کردند .
آیت الله خاتمی با بیان اینکه با نگاه به بیرون مشکلات حل نخواهد شد، افزود : کسانی که این نگاه را دارند اشتباه می کنند ، با این نگاه مشکلات حل نشده ، نمی شود و نخواهد شد.
وی بر داشتن بصیرت در انتخاب تاکید کرد و گفت : از امروز تا زمان انتخابات باید ببینیم غربی ها از چه جبهه ای حمایت می کنند، آنها برای نزدیکی به خدا از فردی حمایت نمی کنند.
آیت اله خاتمی با تاکید بر اینکه انتخاب باید با چشم باز و با بصیرت صورت گیرد، افزود : باید به کسی رای داد که آمریکا ،صهیونیست ها و دشمنان نظام از انتخاب آن ناراحت می شوند.
وی داشتن صبر را یکی دیگر از رهنمودهای حضرت علی (ع) برای امروز عنوان کرد و گفت : اعمال تحریم ها نتوانست آن طوری که استکبار انتظار داشت روی مردم اثر بگذارد چرا که آنان فکر می کردند که مردم ایران به واسطه مشکلات، علیه نظام شورش می کنند، دشمنان نظام باید بدانند این آرزو را به گور خواهند برد.
وی توصیه کرد : در گرد و خاک های سیاسی باید ببینیم رهبر معظم انقلاب در کدام موضع ایستاده اند که آن موضع حق است .
امام جمعه موقت تهران موضع رهبر مظعم انقلاب در انتخابات را حضور حداکثری و باشکوه عنوان کرد و گفت : همه باید تلاش کنند ، شورای نظارت ،شورای اجرایی و نامزدهای انتخابات و حامیان آنها قانونی و تقوا مدارانه عمل کنند و در انتخابات از قانون یک گام عقب نیفتند و برای دنیای دیگران خود را جهنمی نکنند.
وی در پایان به افتضاح ایجاد شده در انتخابات اخیر آمریکا اشاره کرد و گفت : آنها لکه ننگی برای خود برجای گذاشتند.
انتهای پیام/ایرنا
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.