سرویس: اقتصادی 14:00 - سه شنبه 22 فروردین 1396

معاون فروش و بازاریابی فولادمبارکه خبر داد

رشد 42 درصدی عرضه محصولات فولادمبارکه در بازار داخلی

معاون فروش و بازاریابی فولادمبارکه گفت: به دنبال فعال شدن پروژه‌های انتقال آب در سال ۹۵، رونق نسبی در بخش خودرو و سیاست‌گذاری صورت گرفته جهت تأمین ورق ضخامت زیر ۳ میلی‌متر، تقاضای بازار داخل با رشد نسبی همراه بود که میزان تحویل محصولات فولادمبارکه در بازار داخل با رشد ۴۲ درصدی نسبت به سال گذشته همراه شد.

به گزارش اصفهان شرق، محمود اکبری با اعلام خبر رشد 42 درصدی عرضه محصولات فولاد مبارکه در بازار داخلی اظهار کرد: از این میزان، سهم محصولات گرم و اسیدشویی 68 درصد (4 هزار و 295 هزار تن)، محصولات سرد 17 درصد (یک هزار و 91 هزار تن)، محصولات نیمه‌نهایی اعم از تختال و بار 10 درصد (597 هزار تن) و محصولات پوشش‌دار 5 درصد (288 هزار تن) بوده است.

وی به بررسی دلایل افزایش تولید این شرکت در سال گذشته پرداخت و ادامه داد: به دنبال فعال شدن پروژه‌های انتقال آب در سال 95، رونق نسبی در بخش خودرو و سیاست‌گذاری صورت گرفته جهت تأمین ورق ضخامت زیر 3 میلی‌متر مورد نیاز بخش لوله و پروفیل ساختمانی، تقاضای بازار داخل با رشد نسبی همراه بود که با توجه به رسالت فولاد مبارکه در تأمین حداکثری نیاز صنایع پایین‌دستی کشور، میزان تحویل کالا در بازار داخل با رشد 42 درصدی (یک هزار و 387 هزار تن) نسبت به سال گذشته به 4 میلیون و 718 هزار تن رسید که این امر، از محل افزایش 22 درصدی تولید و عرضه محصولات و کاهش 13درصدی حجم صادرات نسبت به سال قبل از آن محقق شد.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، از تخصیص 28 درصدی محصولات فولاد مبارکه به تولیدکنندگان لوله و پروفیل ساختمانی خبر داد و خاطر نشان کرد: سهم خودروسازان 15 درصد، صنایع فولادی و فلزی 14 درصد، لوله‌های انتقال سیالات 10 درصد و تجهیزات سنگین 8 درصد بوده است که این شرکت‌ها به‌ عنوان بزرگ‌ترین مشتریان فولاد مبارکه مطرح هستند.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت حضور در بازارهای صادراتی گفت: در بخش صادرات نیز تداوم حضور مؤثر در این بازار، با هدف تأمین نیازهای ارزی طرح‌های توسعه مورد توجه قرار گرفت و ضمن ایجاد و حفظ توازن با بازارهای داخلی، ورود به بازارهای جدید صادراتی هدف‌گذاری و عملیاتی شد و بیش از یک‌میلیون و 553 هزار تن معادل حدود 25 درصد محصولات، در این بازار عرضه شد.

اکبری توجه به تولید محصولات ویژه و با ارزش‌افزوده بالا را یکی دیگر از استراتژی‌های فولاد مبارکه خواند و بیان کرد: در سال گذشته توسعه سبد محصولات با تمرکز بر فروش محصولات با ارزش‌افزوده بالا، همانند سنوات قبل به‌ عنوان یکی از اهداف استراتژیک شرکت مطرح بود؛ در این راستا حجم فروش این محصولات نظیر انواع ورق‌های API مورد نیاز صنایع نفت و گاز، ورق‌های کیفی ساختمانی، ورق‌های IF و میکرو آلیاژی مورد نیاز صنعت خودرو بوده است و به یک‌میلیون و 420 هزار تن رسید که این میزان معادل 27 درصد از کل فروش محصولات مطابق سفارش بوده است.

وی با اشاره به میزان عرضه محصولات فولاد مبارکه به بازارهای داخلی و صادراتی تصریح کرد: دستاوردهای چشمگیر سال گذشته در تداوم ربع قرن فعالیت درخشان تولید فولاد مبارکه و نقش سازنده و مؤثر آن در توسعه صنعتی و اقتصادی کشور، حجم عرضه انواع محصولات از ابتدای بهره‌برداری تا پایان سال 95 را به بیش از 91.3 میلیون تن رساند که درمجموع حدود 81 درصد آن در بازار داخل و در جهت ایجاد شکوفایی و توسعه صنایع پایین‌دستی، مستقیماً در اختیار تولیدکنندگان خرد و کلان کشور قرار گرفت و 19 درصد مابقی در بازارهای بین‌المللی عرضه شد.

معاون فروش و بازاریابی فولادمبارکه در رابطه با مزیت‌های عرضه محصولات در بازارهای بین‌المللی افزود: عرضه محصولات در بازارهای بین‌المللی، با ارتقای قابلیت‌ها و توانمندی‌های تولید در کلاس جهانی و همچنین شناساندن تولید ملی در بازارهای بین‌المللی همراه است.

اکبری در خاتمه گفت: برای سال 96 نیز متناسب با رشد ظرفیت‌های تولید، برنامه‌ریزی لازم برای فروش هفت میلیون و 20 هزار تن از محصولات فولاد مبارکه به‌عمل‌آمده و برای شرکت‌های تابعه و زیرمجموعه نیز فروش 1.4 میلیون تن تختال و 570 هزار تن محصولات پوشش‌دار در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.