سرویس: اجتماعی 10:37 - سه شنبه 22 فروردین 1396

استاندار اصفهان

افزایش 4 برابری ورود گردشگران خارجی به اصفهان

استاندار اصفهان گفت: ورود گردشگران خارجی از 86 کشور جهان به اصفهان در سه سال گذشته و پس از برجام 4 برابر افزایش داشته است.

به گزارش اصفهان شرق، رسول زرگرپور در دیدار وزیر فرهنگ جمهوری اسلواکی به بیان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در زمینه‌های مختلف پرداخت و اظهار داشت: اصفهان با سابقه‌ 10 هزار ساله، پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و شهر جهانی صنایع دستی است.

وی با اشاره به جایگاه اصفهان در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و دانشگاهی، افزود: اصفهان با دارا بودن 20 هزار جاذبه‌ طبیعی، میراثی و یک هزار و 700 جاذبه‌ تاریخی که به ثبت ملی رسیده و 7 جاذبه‌ بین‌المللی یکی از 10 شهر دیدنی دنیا بوده و بیشترین شهرت این شهر به صنایع دستی و آثار باستانی و میراثی آن است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: ورود گردشگران خارجی از 86 کشور جهان به اصفهان در سه سال گذشته و پس از برجام 4 برابر افزایش داشته است.

زرگرپور در ادامه گفت: حضور در شهر اصفهان به‌ عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام باعث تقویت روابط فرهنگی استان اصفهان با کشور اسلواکی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری می‌تواند یکی از فرصت‌های برقراری ارتباط بیشتر با اسلواکی باشد، از آمادگی اصفهان برای میزبانی از تورهای گردشگری اسلواکی خبر داد.

استاندار اصفهان با اشاره به آمادگی اصفهان برای برگزاری هفته‌ فرهنگی این استان در کشور اسلواکی، ابراز داشت: برگزاری هفته فرهنگی اصفهان در کشورهای اروپایی در تقویت روابط فرهنگی دو ملت تأثیر فراوانی دارد.

زرگرپور خواستار تعامل سرمایه‌گذاران این کشور با تجار و بازرگانان اصفهانی شد و بیان داشت: ایران فقط یک کشور 80 میلیون نفری نیست بلکه دروازه ورود به خاورمیانه محسوب می‌شود و شرایط ایران بعد از برجام برای برقراری رابطه با سایر کشورهای دنیا تحولات مثبت بسیاری پیدا کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی اصفهان، گفت: آمادگی داریم که در زمینه‌ تبادل استاد و دانشجو با کشور اسلواکی تعامل داشته باشیم و تجربیات خود را به اشتراک گذاریم.

استاندار اصفهان در پایان اذعان داشت: زمانی که آمریکا تازه کشف شده بود، آثار گرانبهایی در اصفهان ساخته شده که نشان از عمق تمدن این کشور است و اصفهان آمادگی دارد که در خصوص بازسازی و احیا بناهای تاریخی تجربیات خود را مبادله کند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.