سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 09:25 - سه شنبه 22 فروردین 1396

امام جمعه اصفهان:

رعایت حال مردم مهمترین رکن در حکومت اسلامی است

امام جمعه اصفهان بر ضرورت رعایت حال مردم تاکید کرد و گفت: رعایت حال مردم مهمترین رکن در حکومت اسلامی است.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سید‌یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مدیر‌کل و معاونان امور مالیاتی استان اصفهان، با اشاره به تلاش‌های اداره امور مالیاتی در استان اصفهان در راستای اصلاح قانون مالیاتی اظهار داشت: بر‌اساس سنت الهی، کسی که به موضوعی علم نداشته باشد، بر او تکلیفی نیست، به همین دلیل خداوند پیامبران و ائمه (ع) را فرستاد تا حجت بر مردم تمام شود.

وی افزود: در روایتی آمده که حضرت علی (ع) می‌فرمایند که اگر برای دریافت زکات به کسی مراجعه کردید و مدعی شد که زکاتش را پرداخته است، از او بپذیرید.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: وضع برخی قوانین برای تشویق مردم و برخی برای جلوگیری از فرار مالیاتی بوه، وقتی کسی به شما مراجعه و ادعا می‌کند که از زمان تحویل اظهارنامه مطلع نبوده، باید از او پذیرفت، چرا‌که خود او برای پرداخت مالیات مراجعه کرده است.

وی تصریح کرد: همواره و در همه امور تنها رضای الهی را در‌نظر بگیرید، مبادا برای اینکه با کسر بودجه مواجه نشوید، به مردم فشار آورده و به آنها ظلم کنید.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: شما به عنوان متولیان حکومت اسلامی باید همواره به رعایت حال مردم اهتمام داشته باشید و تشویق و تهدید اطرافیان شما را ذره‌ای از مسیر رضای خدا دور نکند.

مدیر‌کل امور مالیاتی استان اصفهان در این دیدار به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها پرداخت و گفت: به دنبال انتقاد آیت‌الله طباطبایی‌نژاد از دریافت جریمه از کسانی که مدعی بی‌اطلاعی از زمان تحویل اظهارنامه‌های مالیاتی بودند، موضوع را از تهران پیگیری کردیم و این قانون برای کل کشور اصلاح شد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.