سرویس: دین و اندیشه 18:00 - دوشنبه 21 فروردین 1396

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان خبر داد:

راه‌اندازی کامل‌ترین سامانه ثبت نام الکترونیکی اعتکاف در اصفهان

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: امسال کامل‌ترین سامانه ثبت نام الکترونیکی اعتکاف کشور در اصفهان راه‌اندازی شد که نام تمام معتکفانی در آن وارد شده است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام رحمت‌الله اروجی با اشاره به برنامه‌های ستاد اعتکاف در اصفهان اظهار داشت: در طول سه روز برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مساجد استان اصفهان برنامه‌هایی همچون اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف در ۱۶۰ مسجد استان، انتشار کتابچه بال پرواز ویژه معتکفین، اعزام مبلغ تخصصی و برپایی نمایشگاه با موضوع فضای مجازی در مساجد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اعتکاف در دین اسلام یک عبادت فردی برشمرده شده است اما در سال‌های اخیر به شکل پدیده‌ای اجتماعی و جمعیتی بروز یافته و بر این اساس ساماندهی اعتکاف به منظور پایداری این حرکت ارزشمند و برقراری نظم در محیط اجتماعی اعتکاف ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان‌های مختلف استان برگزار می‌شود، بیان داشت: از سال گذشته سامانه جامع ثبت نام معتکفان در استان اصفهان به صورت آزمایشی راه اندازی شد و امسال نام تمام معتکفان ثبت نامی به شکل سنتی نیز وارد این سامانه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه  راه‌اندازی سامانه جامع ثبت نام معتکفان را از اقدامات موثر و هدفمند ستاد اعتکاف استان اصفهان بوده است، تاکید کرد: در این سامانه مشخصات مساجد برگزار کننده اعتکاف در سطح استان به همراه ظرفیت پذیرش، برنامه‌های فرهنگی و هزینه‌های دریافتی از افراد درج می‌شود.

وی ادامه داد: بدین ترتیب امسال بسیاری از علاقه مندان به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف با مراجعه به سامانه اینترنتی akefin.com ثبت‌نام و پس از پایان تمام مراحل، کارت ورود به مراسم را دریافت کردند و البته امکان ثبت نام دستی  نیز در شرایط عدم دسترسی به اینترنت وجود داشت.

حجت الاسلام اروجی اضافه کرد: پرداخت آنلاین، دسترسی لحظه به لحظه به آمار و اطلاعات مساجد، تهیه جدول توزیع فراوانی مساجد مجری اعتکاف در سطح استان و شهرستانها و امکان ارتباط مستمر با معتکفین را از مزیت‌های این سامانه است.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.