سرویس: اجتماعی 17:04 - یکشنبه 20 فروردین 1396

امام جمعه اصفهان:

روحانیون متولی اصلی کار فرهنگی هستند/ ائمه جمعه از فرصت اعتکاف برای ارتباط گیری با جوانان استفاده کنند

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: نباید با این بهانه که تربیت و پرورش کار آموزش و پرورش بوده و متولی امور فرهنگی وزارت ارشاد است، از زیر مسئولیت شانه خالی کنیم، چرا که متولی اصلی کار فرهنگی روحانیون هستند.

به گزارش اصفهان شرق، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار ائمه جمعه استان اصفهان با تبریک سال نو و میلاد امام جواد (ع) از زحمات ائمه جمعه در سالی که گذشت تقدیر کرد و گفت: تلاشهای شما برای حفظ اسلام و انقلاب، آن هم با دست خالی، مصداق بارز عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد اذعان کرد: هزینه هایی که به دفاتر ائمه جمعه اختصاص می یابد بسیار ناچیز بوده و پاسخگوی امور حداقلی اداره دفاتر نمی باشد، اما ائمه جمعه با کمترین امکانات بیشترین اثرگذاری را در جریان سازی فرهنگی و اجتماعی جامعه دارند.

وی با اشاره به کمبودهای مربوط به ائمه جمعه اظهار کرد: توفیق الهی که برای پیشبرد اسلام و نظام اسلامی شامل حال شما ائمه جمعه شده، چیزی است که نباید از آن غافل شد؛ این توفیق شامل حال همه کس نمی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری کار فرهنگی را به ذاته کار روحانیت دانست و گفت: نباید با این بهانه که تربیت و پرورش کار آموزش و پرورش بوده و متولی امور فرهنگی وزارت ارشاد است، از زیر مسئولیت شانه خالی کنیم، چرا که متولی اصلی کار فرهنگی روحانیون هستند.

آیت الله طباطبایی نژاد در خصوص وظیفه ائمه جمعه برای اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی، راهنمایی مسئولین و مطالبه گری از آن ها و هدایت بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال و تولید از جمله وظایف ائمه جمعه در راستای محقق شدن شعار سال است.

وی همچنین به استفاده هر چه بیشتر از فرصت اعتکاف تأکید کرد و گفت: در گذشته فقط در چند مسجد محدود در کشور اعتکاف برگزار می شد که مخاطبان آنها غالبا روحانیون و طلاب بودند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی مراسم معنوی اعتکاف در مساجد مختلف شهر برگزار شده و جوانان بسیاری در این مراسم شرکت می کنند؛ ائمه جمعه از این فرصت برای ارتباط و جذب جوانان بهره ببرند.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.