سرویس: اقتصادی 10:37 - یکشنبه 20 فروردین 1396

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

کاهش نرخ بیکاری در اصفهان مهمترین هدف اداره کار استان در سال جدید است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: کاهش نرخ بیکاری در استان اصفهان و رسیدن به میانگین نرخ بیکاری در کشور مهمترین هدفگذاری این اداره کل در سال جدید است.

به گزارش اصفهان شرق، محسن نیرومند در حاشیه جلسه هماهنگی برنامه های هفته کارگر در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون متوسط نرخ بیکاری در کشور 12،5 درصد و در استان اصفهان 14،5 درصد است که باید امسال تلاش شود تا این نرخ تا 2 درصد کاهش یابد.
وی اظهار کرد: برای این منظور باید 120 هزار شغل جدید با تاکید بر ایجاد شغل های پایدار در استان ایجاد شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با تاکید بر اینکه اشتغال تنها یک متولی ندارد گفت: همه دستگاه ها از جمله اداره کل دارایی، اتاق اصناف، بازرگانی، گمرکات و سایر دستگاه های مرتبط در ایجاد اشتغال سهیم هستند.
نیرومند یادآور شد: سال گذشته 67 هزار شغل در استان ایجاد شد ولی متاسفانه از طرف دیگر با تعطیلی برخی واحدهای صنعتی حدود 40 هزار شغل از بین رفت.
وی تصریح کرد: این مهم نشان می دهد که برآیند کار خوب و مطلوب نبوده است و باید در سال جدید جبران شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اهمیت هفته کار و کارگر گفت: نمود بحث تولید و اشتغال در این هفته نمایش داده می شود.
در استان اصفهان 9 هزار و 500 واحد صنعتی و 150 هزار واحد صنفی وجود دارد.
درمجموع یک میلیون و 90 هزار کارگر بیمه شده در استان وجود دارد که با احتساب خانواده های آنها 64 درصد جمعیت کل استان را تشکیل می دهد.

انتهای پیام/ایرنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.