سرویس: اجتماعی » علمی 16:07 - شنبه 19 فروردین 1396

21 استاد دانشگاه های استان اصفهان در جمع دانشمندان برتر دنیا قرار گرفتند

21 استاد از دانشگاه های استان اصفهان در آخرین اعلام پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI) در جمع دانشمندان برتر دنیا در سال 2017 قرار گرفتند.

به گزارش اصفهان شرق، پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI-ESI) هر 2 ماه یک بار فهرست جدیدی از دانشمندان برتر دنیا ارائه می کند که در آخرین فهرست آن نام 228 استاد از دانشگاه های ایران به چشم می خورد.
در میان این دانشمندان برتر 21 استاد از دانشگاه های صنعتی اصفهان، اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، کاشان و آزاد اسلامی اصفهان ( خوراسگان) هستند.
دانشگاه صنعتی اصفهان با هشت استاد، دانشگاه های اصفهان، علوم پزشکی اصفهان و کاشان هر کدام با چهار استاد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) نیز با یک استاد در این فهرست قرار گرفته اند.
در مجموع از بین دانشمندان ایرانی برتر معرفی شده، دانشگاه تهران با 36 استاد دارای بیشترین تعداد دانشمند برتر در بین دانشگاه های کشور است و دانشگاه های تربیت مدرس و صنعتی شریف به ترتیب با 18 و 16 تن در رتبه های بعدی قرار دارند.
موسسه اطلاعات علمی (ISI) برای انتخاب دانشمندان یک درصد برتر دنیا، تعداد استنادهای صورت گرفته به پژوهش های محققان دنیا در 10 سال اخیر را در نظر گرفته و آنها را در رشته های مختلف مهندسی، علوم پایه, علوم انسانی و پزشکی طبقه بندی می کند.
آی اس آی یا ‘موسسه اطلاعات علمی’ (Information Sciences Institute) ، مجموعه ای از معتبرترین نمایه نامه های بین المللی را در رشته های مختلف علمی منتشر می کند.
اصفهان با حدود 180 دانشگاه و موسسه آموزش عالی و 330 هزاردانشجو، دومین استان دانشگاهی کشور است.
چهار دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، علوم پزشکی اصفهان و کاشان نیز چندی پیش در فهرست پایگاه شاخص اساسی علم(ESI) در جمع دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفتند.

انتهای پیام/ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.