سرویس: اخبار شهرستان 16:30 - جمعه 18 فروردین 1396

امام جمعه شهر ورزنه:

کشاورزان بن رودی از میزان آب رهاسازی شده ناراضی هستند

حجت الاسلام شامحمدی گفت: بحمدالله آب رهاسازی شده است ولیکن کشاورزان ورزنه ای از کمبود آب ناراضی هستند که استاندار قول پیگیری دادند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه وضمن تبریک میلاد مسعود امیرالمومنین(ع) اظهارداشت: سخن گفتن از امیرالمومنین علی (ع) کار بسیار دشواری می باشد وفقط ائمه معصومین می توانند مقام ومنزلت ایشان را بیان نمایند.

امام جمعه ورزنه به روایتی ازنوف بکالی  اشاره و افزود: شبی را درکنارحضرت علی (ع) بودم که شب را به صبح رسانید درحالیکه مشغول عبادت بود وبعداز گذشت پاسی از شب به حیاط خانه می آمد وبه آسمان نگاه می کرد وقران تلاوت می نمود ایشان شخصیتی است که الگوی شیعیان بلکه الگو برای جامعه بشریت می باشد.

وی به روایتی از امیرالمومنین (ع) اشاره وتصریح کرد: خوش بحال کسی که در دنیا زهد پیشه کند ودلبسته دنیا نباشد وبه آخرت رغبت داشته باشد وسعادت بزرگی است که در دنیا عجله کند که به لقاء خدا بپیونددوآنها کسانی هستند که خاک زمین را فرش خود قراردادندوآب را بهترین نوشیدنی خود وقرآن را بعنوان لباس زیرین ودعا را بعنوان لباس رویین  خود قرار داده اند واز دنیا دل بریده اند همانگونه که عیسی بن مریم ازدنیا دل برید.

حجت الاسلام شا محمدی به اهمیت اعتکاف اشاره وخاطر نشان کرد: اعتکاف اقتدا به امیرالمومنین است که از زندگی این شخصیت واز سیره ایشان درس می گیرندو شخصی که درمسجد معتکف شده است از دنیا دل بریده وخود را وقف خدا نموده برای عبادت وبندگی معبود واین همان عمل کردن به روایت امیر المومنین است.

امام جمعه ورزنه در ادامه افزود: شخص معتکف در راه خدا جهاد می کند هم جهاد اکبر وهم جهاد اصغر که جهاد اکبر مبارزه با هواهای نفسانی می باشد وخودرا برای جهادی دیگر وجنگی که دشمنان اسلام برای جوانان ونوجوانان ما بکار گرفته اند آماده می نمایند که بحمدالله در کشور ما میلیون ها زن ومرد پیر وجوان  در این مراسم معنوی شرکت می کنند ودر منطقه بن رود  22مسجد آماده پذیرایی از معتکفین واجرای برنامه های متنوع در ایام اعتکاف می باشند.

حجت الاسلام شا محمدی در خطبه دوم نماز جمعه شهرورزنه ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: باید تمام مسلمین جهان به ویژه شیعیان در روز ولادت حضرت علی (ع) جهت شناساندن شان ومقام ومنزلت این امام همام تلاش کنند وبا مطالعه درسیره زندگی ایشان اگویی برای یک زندگی اسلامی فرا بگیریم.

امام جمعه ورزنه ضمن تبریک  ولادت امام جواد(ع) به روایتی از ایشان اشاره و بیان داشت:سه چیز از اعمال متقین است اول انجام دادن واجبات وپرهیز از محرمات ونافرمانی خدا وسوم پرهیز ازغفلت دردین

خطیب جمعه ورزنه  ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س) اشاره و افزود:  بزرگترین درس از این بانوی بزرگوار این است که در اوج سختی ها از یاد خدا غافل نشویم ودر واقعه عاشورا که یک مصیبت عظیمی برای جهان اسلام بود ولی حضرت زینب ازذکر ویاد خدا غافل نمی شود .

وی به 20فروردین ماه سال59سالروز قطع رابطه ایران وآمریکا  اشاره وتصریح کرد: قطع رابطه آمریکا با ایران که بعدازتسخیرلانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان صورت گرفت بزرگترین انقلاب بود وبعداز انکه آمریکا قطع رابطه خودرا با ایران اعلام می کند حضرت امام (ره)پیامی صادر می کنند (ملت شریف ایران، خبر قطع رابطه بین ایران و امریکا را دریافت کردم و اگر کارتر درعمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است، همین قطع رابطه است. رابطه بین یک ملت بپا خاسته برای رهایی از چنگال چپاولگران بین المللی با یک چپاولگر عالَمخوار، همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است. ما این قطع رابطه را به فال نیک می‌گیریم؛ چون که این قطع رابطه دلیلی بر قطع امید امریکا از ایران است. ملت رزمنده ایران این طلیعه پیروزی نهایی را که ابرقدرت سفاکی را وادار به قطع رابطه – یعنی خاتمه دادن به چپاولگریها – کرده است، اگر جشن بگیرد حق دارد. )ایشان برای قطع رابطه با آمریکا می فرماید جشن بگیریم ولی متاسفانه امروز عده ای برای رابطه با آمریکا جشن گرفتنداین کار یعنی عدول از دستور وفرمان حضرت امام (ره) ایشان تصریح کردندآمریکای 37 سال پیش نسبت به امروز هیچ تفاوتی نکرده بلکه خوی درندگی او زیاد شده و به بهانه های واهی به کشورهای مسلمان ومظلوم حمله می کند.

امام جمعه ورزنه به آیه 51 سوره مائده اشاره وبیان داشت: کسانی که جویای منطق قرآن می باشند توجه کنند که خداوند متعال درقرآن می فرماید اگر مسلمین با یهودونصاری وکفار رابطه برقرار کردند خود جزء کفار هستند وامروز رابطه با آمریکا مصداق همین فرمایش خداوند می باشد فرقی هم ندارد که آن شخص در لباس دین باشد یانباشد.

حجت الاسلام شا محمدی به موضع گیری مراجع تقلید در ارتباط با مسائل بانک ها وربوی بودن آنها اشاره وافزود: بحمدالله مراجع بزرگ تقلید که درد دین ودغدغه مردم را دارند در این مدت مواضع بسیار خوبی درارتباط با بانک ربوی گرفته اند که متاسفانه بعضی از دولتمردان  با گستاخی تمام خطاب به مراجع می گویند شمارا چکار به اقتصاد که این اهانت بزرگی به این بزرگواران است که یکی از مراجع در پاسخ فرمودند که ما زبان قران واسلام هستیم واز دولت ورئیس جمهور می خواهیم با این هتاکان به شدت برخورد نماید.

امام جمعه ورزنه در پایان با اشاره به رها سازی آب برای کشاورزان اظهار داشت: بحمدالله آب رهاسازی شده است ولیکن کشاورزان از کمبود آب ناراضی هستند که دیروز در دیدار با استاندار این نارضایتی را به ایشان ابلاغ کردم وایشان قول پیگیری وتلاش برای جبران این کمبود که کشاورزان منطقه خصوصا ورزنه آسیبی نبیند را دادند که هم صنف کشاورزان وشما کشاورزان از طریق نمایندگان خود در صنف پیگیر مطالبات باشند تاانشاء الله سال پربرکتی رغم بخورد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.