اصفهان شرق

رابطه با آمریکا زمینه نفوذ را برای کشور مهیا می کند

کدخبر: 130370
1396/01/18 در ساعت 15:21

به گزارش اصفهان شرق از نصرآباد؛ امام جمعه نصراباد جرقویه اصفهان در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی بویژه در ماه رجب با تشریح فرازی از زیارت ال یاسین که مربوط به شهادت بر حجت خدا بودن امام علی علیه السلام است، گفت: لقب امیرالمومنین مختص حضرت علی علیه السلام است نه دیگر ائمه و نه دیگر مدعیان چرا که در ادعیه و زیارات و روایات این لقب تنها برای امام اول امده است.

حجت الاسلام کمال دشتی از اطعام در خانه و مهمان پذیری به عنوان یکی دیگر از عوامل افزایش معنویت در خانواده مهدوی یاد کرد و افزود: اطعام و سوغات و هدیه باعث جذب قلوب می شود و پیامبر اعظم رسالت خود را با اطعام اقوام شروع می کرد.

وی با تبریک سالروز ولادت حضرت امام جواد علیه السلام و تشریح شمه ای از فضایل و برخی اقدامات و اهداف سیاسی اجتماعی ان امام همام اظهار کرد: شهادت امام هشتم پایه حکومت مامون را متزلزل کرد و مامون برای سرپوش گذاشتن بر این ماجرا و جهت مهار قدرت شیعیان امام جواد علیه السلام را فرا خواند. اما بر خلاف خواست او که قصد تضعیف حضرت را داشت مناظرات علمی این امام کم سن و سال که از پس همه مناظرات با بهره گیری از قران بر می امد نقشه اش را نقش بر اب کرد.

نامبرده با استناد به فرمایشی گهر بار از حضرت جوادالائمه علیه السلام گفت: مومن به توفیق از جانب خدا و واعظ درونی و قبول نصیحت از خیرخواه نیازمند است.

20 فروردین سالروز قطع ارتباط با امریکا و روز فناوری هسته ای و سالگردشهادت شهید اوینی از جمله مناسبت هایی بود که امام جمعه نصراباد با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هسته ای و هنرمند. با بهره از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اظهار کرد: دشمنی امریکا با ملت ایران در سایه مذاکرات کم نشد و همچنین رابطه با امریکا نه تنها خطر امریکا را کم نمی کند بلکه رابطه مضر است زیرا زمینه ساز نفوذ می شود.

حجت الاسلام دشتی با تبریک سالروز فرخنده میلاد امام علی علیه السلام گفت: لازمه متمسک شدن به اقا الگو قرار دادن حضرت از خانه تا اجتماع برای برقراری عدالت و مبارزه با فساد و تبعیض و همچنین تبعیت از مقاصد ایشان است.

وی پیرامون اعتکاف اذعان کرد: اعتکاف خلوت دل برای نزدیک شدن به خدا و اعتکاف جوانان از برکات انقلاب اسلامی است با وجود جاذبه های مادی بسیاری از جوانان و خانواده ها از همه چیز دل می کنند و خود را برای مدتی محبوس تا به خدا برسند.

امام جمعه شهر نصرآباد با توجه به درخواست و علاقه دانش اموزان برای حضور در مراسم معنوی اعتکاف، از مسئولان و مدیران مدارس و اموزش و پرورش خواست زمینه حضور جوانان و نوجوانان را که فقط یک روز درسی جزء اعتکاف است فراهم کنند.

وی با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب گفت: اوج کار این بانوی بزرگوار بعد از واقعه عاشورا در جریان اسارت به عنوان قافله سالار و پیام اور عاشورا بود.

انتهای پیام/ عرب مختاری