سرویس: اقتصادی 15:10 - جمعه 18 فروردین 1396

معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد

کاهش قیمت مرغ و تخم مرغ در اصفهان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با توجه به ذخایر استان و برنامه‌ریزی‌های شکل گرفته، قیمت مرغ و تخم‌مرغ در اصفهان کاهش یافت.

به گزارش اصفهان شرق، امیرحسین افیونی در ارتباط با آخرین وضعیت بازار مرغ و تخم‌مرغ اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری آنفلوانزاری پرندگان در 21 استان کشور و جهت مهار هر چه سریع‌تر بیماری، تصمیم بر آن شد که از ابتدای اسفند ماه جوجه‌ریزی در سطح استان متوقف شود و با توجه به ذخایر مناسبی که در استان وجود داشت،  مشکل و کمبودی در بازار به وجود نیامد.

وی میزان ذخایر مرغ استان را حدود هشت هزار تن اعلام کرد و گفت: مرغ‌های ذخیره‌شده در انبارهای استان، دارای بالاترین کیفیت هستند و با قیمت حداکثر 5 هزار و 700 تومان در اختیار مردم قرار می‌گیرند، البته در تعاونی‌ها و فروشگاه‌های بزرگ این قیمت به 5 هزار و 500 تومان هم می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه هیچ نگرانی برای تأمین مرغ وجود ندارد، افزود: علاوه بر هشت هزار تن ذخایر مرغ استان، این آمادگی وجود دارد که در صورت نیاز 10 هزار تن مرغ دیگر نیز از طریق شرکت پشتیبانی دام برای مصرف در اختیار استان قرار گیرد.

وی بابیان اینکه از حدود 20 روز پیش تاکنون بیماری آنفلوانزای پرندگان در استان مشاهده نشده است، اضافه کرد: اگر تا چند روز آینده این بیماری در سطح استان مشاهده نشود مقدمات جوجه‌ریزی در استان فراهم می‌شود و ماهانه تا سقف 10 میلیون قطعه می‌توان جوجه‌ریزی داشت.

افیونی با بیان اینکه امیدواریم بازار آرامی را برای ورود به ماه رمضان داشته باشیم، گفت: با ورود مرغ زنده از سایر استان‌ها به کشتارگاه‌های استان و آغاز جوجه‌ریزی در استان، در حال برنامه ریزی هستیم تا مرغ گرم در اصفهان با قیمت هفت الی 7 هزار و 500 تومان به دست مصرف کننده برسد.

وی با بیان اینکه از شنبه هفته آینده مرغ زنده از استان‌های یزد و فارس وارد استان می‌شود، اظهار کرد: با واردات مرغ از استان‌های هم‌جوار و همچنین در نظر گرفتن مرغ‌های صادراتی موجود در سردخانه‌های استان مشکلی در تأمین و عرضه مرغ در سطح استان نخواهیم داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اعلام کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت تخم‌مرغ در اصفهان عنوان کرد: سال 95 صادرات مرغ و تخم‌مرغ با شیب خوبی پیش رفت به طوری‌که از ابتدای سال 95 تا آبان ماه 60 هزار تن مرغ و 70 هزار تن تخم‌مرغ از استان به کشورهای دیگر صادر شد و درصورتی‌که موضوع بیماری به وجود نمی‌آمد میزان صادرات در هرکدام از این محصولات به بیش از 100 هزار تن می‌رسید.

* صادرات بیش از 700 هزار تن محصولات لبنی از اصفهان

وی در ادامه با بیان اینکه استان اصفهان با تولید بیش از یک‌میلیون و 200 هزار تن شیر خام رتبه نخست کشور در زمینه تولید شیر خام را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: روزانه نزدیک 2 هزار تن شیر مازاد استان تبدیل به شیر خشک می‌شود و از سال گذشته زمینه صادرات شیر خشک به روسیه و کشورهای همسایه فراهم شده است، این در صورتی است که تا دو سال قبل واردکننده شیر خشک بودیم.

افیونی با اشاره به صادرات بیش از 700 هزار تن محصولات لبنی به کشورهای دیگر در 11 ماهه نخست سال 95 گفت: مصرف سرانه شیر در دنیا 160 کیلوگرم، در اروپا 330 کیلوگرم و در کشور ما 100 کیلوگرم است که این میزان باید افزایش یابد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.