سرویس: اقتصادی 14:04 - جمعه 18 فروردین 1396

استاندار اصفهان:

مسائل زیست محیطی مهم ترین مشکل استان است

زرگرپور گفت: متوسط بارش جهانی ۷۵۰ میلی متر و متوسط بارش در ایران ۲۵۰ میلی متر است ولی متوسط بارش در استان اصفهان حدود ۱۲۰ میلی متر که یک ششم بارش های جهانی است.

به گزارش اصفهان شرق،  استاندار اصفهان در نشست نمایندگان بانوان دستگاه های ستادی و اجرایی استان، اظهارکرد:سال سخت ۹۵ با توجه به محدودیت ها و مشکلات موجود در زمینه ی حوادث طبیعی و انسان ساز و تحریم ها به خوبی سپری شد و امیدواریم که سال پیش رو سالی پربرکت، پربار و سرشار از موفقیت سلامتی و امید برای مردم باشد.
رسول زرگرپور در ادامه افزود: بانوانی که در سیستم اداری فعالیت کرده بایستی الگوهای مناسبی از سیره و زندگی عملی حضرت زهرا (س) بوده و در عفاف، حجاب، برخورد اسلامی و تکریم ارباب رجوع پیش قدم و الگو باشند.
وی با اشاره به بیان برخی از مشکلات مطرح شده توسط بانوان در این جلسه اظهارکرد: حل مسائل باید در بستر سیستمی، منظم و چارچوب دار قرار گرفته و با توجه به اینکه در سیستم اجرایی کشور نهادهایی برای بررسی این مشکلات وجود دارد باید این مسائل به مراجع مربوطه ارجاع داده شده تا با ارائه ی راه حل و تبدیل شدن به دستورالعمل بتوان مشکلات را برطرف کرد.
استاندار اصفهان در ادامه سال ۹۶ را سالی بسیار مهم، حیاتی و سرنوشت ساز خواند و تصریح کرد:  ۴ انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایر و انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان برگزار می شود و از یک طرف تکلیف مدیریت کلان کشور برای ۴ سال آینده توسط مردم با حضور در انتخابات ریاست جمهوری مشخص خواهد شد و از طرف دیگر مدیریت محلی شهرداری ها و دهیاری ها تعیین می شود.
زرگرپور با بیان اینکه این انتخابات باید ۴ خصیصه ی مهم را بیش از گذشته داشته باشد، گفت: برگزاری باشکوه و با ابهت انتخابات، برگزاری انتخابات در امنیت و آرامش و سلامت کامل و رقم خوردن نتایجی که مورد رضای خداوند و مورد نظر مردم باشد از مهمترین خصایص انتخابات است.
وی با بیان اینکه اصفهان جایگاه بسیار مهمی درکشور دارد، گفت: اصفهان همواره یکی از مراکزی بوده است که مورد توجه رسانه های بیگانه قرار می گرفته و به همین دلیل حضور حداکثری مردم در انتخابات بسیار مهم و اساسی است.
استانداراصفهان افزود: هم از نظر حجم گستردگی فعالیت ها و هم اثرگذاری انتخابات در سرنوشت آینده ی مردم ، باید برگزاری انتخابات را بسیار مهم و اساسی قلمداد کرد که این منوط به حضور همه ی سلایق در صحنه است.
زرگرپور تاکید کرد: دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید دو صفت انصاف و عدالت را سرلوحه ی کار خود قرار داده تا نتیجه ی انتخابات باعث رضای خدا، وحدت و انسجام آفرینی شود.
وی در ادامه به بیان ویژگی های استان پرداخت و تصریح کرد: اصفهان دو روی یک سکه است؛ از یک طرف با ظرفیت ها ، مزیت ها مواجه بوده که در کمتر استانی مشاهده می شود و از طرف دیگر نیز با چالش ها و مشکلاتی مواجه است که بسیاری ازآن ها ملی است و باید در سطح ملی مرتفع شود
مدیر ارشد اجرایی استان اضافه کرد: هنر مدیریت در استان اصفهان استفاده از ظرفیت و مزیت های موجود در جهت حل مشکلات استان است.
زرگرپور اصلی ترین معضل استان را مسائل زیست محیطی خواند و گفت: در دنیا ۱۵ درصد سرزمین ها کویری است که این درصد در ایران ۲۵ و در استان اصفهان ۳۰ درصد است.
وی اضافه کرد: متوسط بارش جهانی ۷۵۰ میلی متر و متوسط بارش در ایران ۲۵۰ میلی متر است ولی متوسط بارش در استان اصفهان حدود ۱۲۰ میلی متر که یک ششم بارش های جهانی است.
ویبا بیان اینکه در سال ۹۲ اصفهان جزء آلوده ترین نقاط کشور بود و تنها۷۵ روز هوای سالم به ثبت رسیده بود، افزود : امروز این عدد به ۲۸۷ روز رسیده است و بعبارتی تعداد روزهای هوای سالم چهار برابر شده است.
استانداراصفهان ادامه داد: نمی گوییم اصفهان تبدیل به بهشت شده است ولی آیا انجام این اقدامات خداقوت ندارد ؟
زرگرپور به اقدامات صورت گرفته در زمینه ی مقابله با گردو غبار اشاره کرد و افزود: در سال ۹۲ ، ۲۶۰ هکتار تثبیت خاک صورت گرفته بود و امروز ۶ هزار هکتار از کانون های ایجاد گردوغبار تثبت شده است.
وی افزود: با اقدامات صورت گرفته در جاده ها، در نوروز امسال تلفات جاده ای علیرغم افزایش ۲۰ درصدی سفر ها کاهش داشته که به اقدامات صورت گرفته در زمینه ی نصب دوربین های تخلفات جاده ای و ایستگاه های امنیت سلامت  باز می گردد.
استاندار اصفهان افزود: بهره برداری از فاز اول مترو، فاز اول مصلی بزرگ امام خمینی اصفهان، پروژه ی ورزشگاه نقش جهان، فعال شدن عملیات اجرایی کنارگذر شرق اصفهان، قطار سریع السیر اصفهان- تهران ، نمایشگاه بزرگ اصفهان از جمله پروژه هایی هستند که پس از سالها در دولت تدبیر و امید تعیین تکلیف یا اجرائی شده اند و یا به بهره برداری رسیده اند.
زرگرپور با بیان اینکه تا کنون تعداد تخت های بیمارستانی در استان ۶ هزار تخت بوده است، گفت: با اجرای طرح تحول سلامت در استان اصفهان هزار و ۲۰۰ تخت به بیمارستان‌ها اضافه شد که کار بزرگی در این بخش صورت گرفت.
وی با بیان اینکه در بخش گردشگری نیز ۳۹ هتل در استان اصفهان در حال ساخت است، گفت: در گردشگری ۷ هزار و ۵۰۰ تخت اقامتی جدید اضافه شده و مجموع تخت های اقامتی استان را به ۲۰ هزار تخت رسانده است.
رسول زرگرپور بابیان اینکه به دلیل جناح بندی های سیاسی نباید به تخریب یکدیگر بپردازیم، افزود: باید قدردان زحمات و تلاش های صورت گرفته بود و نباید با پمپاژ ناامیدی اقدامات دولت را نادیده بگیریم.
زرگرپور افزود: مردم ایران با بلوغ بالای سیاسی خود اقدامات صورت گرفته را مشاهده خواهند کرد و با امید به پای صندوق های رای خواهند رفت و حماسه ی دیگری را خلق می کنند.
انتهای پیام/دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.