سرویس: غیر تولیدی 17:08 - پنجشنبه 17 فروردین 1396

رئیس بسیج هنرمندان اصفهان:

نخستین کتاب هنرمندان شهید اصفهان رونمایی می‌شود

رئیس بسیج هنرمندان استان اصفهان گفت: نخستین کتاب شهیدان هنرمند استان اصفهان با عنوان «ستارگان هنر» همزمان با روز هنر انقلاب رونمایی خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، حسین الهی دوست پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دوران حکومت انقلاب اسلامی آنطور که باید نسبت به هنرمندان شهید توجه نشده و از این رو توجه به این موضوع در دستور کار ویژه قرار گرفته است، اظهار داشت: در این راستا طی دو سال گذشته با همت گروه تحقیق و پژوهش ستاد نکوداشت هنرمندان شهید استان اصفهان نخستین کتاب هنرمندان شهید این استان تالیف و به چاپ رسیده است.

وی نام این کتاب را «ستارگان هنر» اعلام کرد و ابراز داشت: سید رسول زهرایی مولف این کتاب بوده است.

رئیس بسیج هنرمندان استان اصفهان با بیان اینکه در نخستین کتاب هنرمندان شهید استان اصفهان خلاصه‌ای از زندگی‌نامه، وصیت نامه و دلنوشته این شهدا آورده شده است، افزود: هدف از تالیف این کتاب آشنایی مردم با این شهیدان است.

وی با اشاره به اینکه در بخش دلنوشته‌های کتاب «ستارگان هنر» بیش تر از دلنوشته‌های شهید مرتضی آوینی استفاده شده است، بیان داشت: گفتنی است که در این کتاب دلنوشته‌های ۳۰۰ شهید دیگر نیز درج شده است.

الهی‌دوست همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از شهیدان هنرمند هنوز ناشناخته هستند، تصریح کرد: از این رو از مردم استان اصفهان درخواست داریم در صورت داشتن شناخت از این شهیدان در این زمینه به سازمان بسیج هنرمندان اطلاع رسانی کنند تا اقدامات مورد نیاز در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: کتاب «ستارگان هنر» همزمان با روز هنر انقلاب در محل گلستان شهدای اصفهان رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.