سرویس: روحانیت 09:25 - پنجشنبه 17 فروردین 1396

آیت‌الله نوری همدانی:

مایحتاج مردم هر روز گران‌تر می‌شود/ باید فکری به حال گرانی شود/ تولید با سودهای بانکی بالا پیشرفت نمی‌کند

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه خوراک، پوشاک و خدمات روز به روز گران‌تر می‌شود، گفت: باید درباره گرانی فکری شود، تعیین قیمت به نفع مردم است.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله حسین نوری همدانی در درس خارج فقه خود با اشاره به خطبه‌ای از نهج البلاغه اظهار کرد: امیر مؤمنان(ع) در این خطبه درباره فتنه بحث کرده است زمانی حق و باطل مطرح می‌شود تشخیص آن آسان است ولی فتنه این است که حق و باطل را مخلوط کنند در نتیجه برای تشخیص حق و باطل در این شرایط بصیرت لازم است.

وی خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها محکوم می‌شوند که حقوق بشر را می‌شکنند و تروریست هستند اگر حق تنها بود همه می‌شناختند اگر باطل تنها بود همه می‌دانستند ولی زمانی که آنها را مخلوط می‌کنند تشخیص آنها سخت است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه طوری همه امور را درست کردند که مردم را گمراه کنند گفت: امام خمینی(ره) می‌فرمایند فتنه زمان ما از فتنه بنی امیه خطرناک‌تر است خطر امروز برای اسلام کمتر از بنی امیه نیست.

وی خاطرنشان کرد:‌ در دوران کنونی فتنه فراوان است در عراق، یمن و بحرین فتنه به شکل‌های مختلف وجود دارد باید بصیرت داشت که فتنه چیست و از چه راهی به وجود آمده است.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به مسئله اقتصادی در دوران کنونی گفت: برخی می‌گویند چرا علما درباره اقتصاد بحث می‌کنند شما درستان را بخوانید شما که در اقتصاد تبحر ندارید در پاسخ به آنها می‌گوییم ما سخنگو و مترجم اسلام هستیم و اسلام در تمام ابعاد بیان کامل و جامع دارد.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام قرن‌ها جامعه را با رفاه و ترقی اداره کرده است رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را بیان کردند و بر مسئله تولید و اشتغال تأکید داشتند بانک‌ها و سرمایه‌داران باید کار جهادی انجام دهند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: تولید در زمینه کشاورزی و صنعت صورت می‌گیرد بانک‌ها تسهیلات با سود بالا ارائه می‌دهند ولی تولیدکننده روز به روز باید دیرکرد بپردازد این ربا است، بنابراین فرد ناچار می‌شود کارخانه را تعطیل کند، تا زمانی که جهاد بانکی صورت نگیرد و وضع کنونی با این سودهای بانکی ادامه پیدا کند تولید پیشرفت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه خوراک، پوشاک و خدمات روز به روز گران‌تر می‌شود گفت: اقلیت با حقوق گزاف مشکلی ندارند؛ خوراک، پوشاک، خدمات و کالا گران شده است زیرا  نظارت نیست.

آیت‌الله نوری همدانی تأکید کرد: باید نظارت در بازار وجود داشته باشد و درباره گرانی باید فکری شود تعیین قیمت به نفع مردم است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.