سرویس: اخبار شهرستان 15:03 - چهارشنبه 16 فروردین 1396

گفتگو با بخشدار بخش مرکزی شهرستان اصفهان؛

ایمن سازی نقاط حادثه خیز در اولویت کاری بخشداری بود/ راه اندازی نمایندگی ورزش و جوانان در بخش مرکزی شهرستان اصفهان در آینده نزدیک

علیرضا حسینی گفت: به مردم اطمینان می دهم که پیگیری مسئولان در خصوص مشکلات و مسائل بخش مرکزی بارها صورت گرفته و ادامه دارد به نحوی که با رایزنی های انجام شده، به زودی نمایندگی ورزش و جوانان در بخش مرکزی دایر می شود.

به گزارش اصفهان شرق، وسعت بسیار بخش مرکزی شهرستان اصفهان با پنج دهستان بزرگ و چهار شهر و همچنین جمعیت بیش از صد هزار نفری این منطقه ما را بر آن داشت تا گفتگویی مفصل با بخشدار پرتوان و فعال، در خصوص مسائل و مشکلات این بخش مهم در شرق شهرستان اصفهان داشته باشیم.

بیش از سه سال از معرفی علیرضا حسینی در سمت بخشداری بخش مرکزی شهرستان اصفهان میگذرد و طی این مدت با اراده پولادین خود و همکاری شورای حاضر در سطح بخش توانست وعده های بسیاری را عملی کند.

در شانزدهمین روز از فروردین 96 طی قرار قبلی برای گرفتن پاسخ به سوالات مردمی به دفتر بخشدار رفتیم. مصاحبه زیر حاصل گفتگوی سه ساعته با علیرضا حسینی در خصوص مسائل و مشکلات بخش مرکزی شهرستان اصفهان است. رئیس شورای بخش نیز در ادامه این گفتگو همراه ما شد.

اصفهان شرق: شروع سال جدید با ثبت نام کاندیداها برای پنجمین دوره شورای شهر و روستا آغاز شد، بخش مرکزی در چه جایگاهی از لحاظ تعداد نفرات ثبت نامی قرار گرفت؟

به لطف خدا امسال شاهد حضور پررنگ مردم از همه اقشار در ثبت نام شورای شهر و روستا بودیم و افزایش آمار حضور زنان، نوید بخش حضور فعال بانوان به منظور مشارکت در امور روستا و شهرهاست.

در بخش مرکزی شهرستان اصفهان از مجموع 591 نفر ثبت نامی، 560 نفر مرد و 27 نفر زن در پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا ثبت نام کرده اند که این آمار نسبت به ادواره گذشته با افزایش نسبی مواجه بود.

اصفهان شرق: یکی از مشکلات بخش مرکزی که سوال اکثر بینندگان سایت اصفهان شرق بود، نداشتن ارگانی مجزا در این بخش وسیع است، چه پاسخی در این رابطه دارید؟

با توجه به اینکه بخش مرکزی تابعیت از ادارات شهرستان اصفهان دارد، حضور نمایندگی ها و دستگاه های ذیربط در سطح بخش کم تر بوده و کمبود آن به وضوح برای روستاهای دور دست تر، به خوبی احساس می شود. به مردم اطمینان می دهم که پیگیری مسئولان در این خصوص بارها صورت گرفته و ادامه دارد به نحوی که با رایزنی های انجام شده، به زودی نمایندگی ورزش و جوانان در بخش مرکزی دایر می شود. نمایندگی جهاد کشاورزی به دلیل کشاورز بودن اکثر مردم بخش مرکزی در سطح این منطقه وجود دارد تا بتواند پاسخ گوی کشاورزان زحمت کش باشد.

اصفهان شرق: یکی از وعده های شما که بارها به آن اشاره داشتید، ایمن سازی نقاط حادثه خیز در سطح بخش مرکزی بود، گزارشی از روند کاری بیان کنید؟

رفع نقاط حادثه خیز از جمله اهداف ما بود که به خوبی طی این چند سال تحقق پیدا کرد. با سیاست گذاری هایی که صورت گرفت و با مساعدت راه و شهرسازی شهرستان و استان، ایمن سازی پل زردنجان در دستور کار قرار گرفته شد و از زمان ایمن سازی تا کنون تصادف نداشتیم.

راه قهجاورستان به سازی شد و بلوار ورودی بهاران به جهت خطراتی که در پی داشت، شکل گرفت که همه این موارد جزئی از اقدامات بسیار در زمینه ایمن سازی معابر و جاده های بخش مرکزی به شمار می رود.

اصفهان شرق: به دلیل عدم رعایت برخی شهروندان، تصادفات فوتی بسیاری در روی پل های ورودی روستاهای بخش مرکزی صورت می گرفت که قول تعریض آن از سوی شما و فرماندار اسبق شهرستان داده شد، در این زمینه چه اقدامی صورت گرفت؟

خوشبختانه تریض پل ورودی روستای کبوترآباد از سمت جاده قلعه شور، ازیران و شیدان انجام شد و پل بین روستای باچه و آسفالت آن به زودی انجام می شود. امسال نیز تعریض پل ورودی روستای جوزدان در دست کار است تا بتوان میزان خطرات را به طور چشمگیری کاهش داد.

یکی از اقدامات مهم در سال 95 رسیدگی به وضع روستای سوسارت بود که با اختصاص قیر یارانه ای بحث آسفالت معابر این روستا به انجام رسید.

اصفهان شرق: سه سال قبل در رابطه با تعریض خیابان اصلی اشکاوند مسائلی همچون زدن مجتمع تجاری مطرح شده بود، آیا برای تعریض خیابان اصلی و تخریب مغازه های منتهی به خیابان و واگزاری مکان های تجاری دیگر به صاحبان آنها، تدبیری اندیشیده شده است؟

با توجه به تفکیک که در روستای اشکاوند صورت گرفته است، انشالله بتوان در آینده در قالب معوض کردن مغازه ها در این رابطه اقدامی مورد پسند مردم انجام داد که هیچ مشکلی برای کسی به وجود نیاید.

رضایت مردم و صاحبان مغازه ها در مسیر توسعه و تکمیل، شرط اول برای مسئولان است تا آسیبی به مردم چه از لحاظ مادی و معنوی وارد نشود.

طرح بلوار از اشکاوند به شهر زیار در دست بررسی است که می تواند فضای مطلوبی برای توسعه بخش جاده ای و آسان شدن حمل و نقل بین شهری در این منطقه داشته باشد.

اصفهان شرق: در کارگروه شهرستان یکی از مشکلات بخش مرکزی بحث تخلیه نخاله های ساختمانی بود، چه تدبیری در این خصوص کرده اید؟

قطعا یکی از مطالبات مردمی در بخش مرکزی پاک سازی محیط از نخاله های ساختمانی در اطراف جاده است که برای برطرف شدن آن، مشارکت مردمی را می طلبد.

یکی از اقداماتی که مسئولان در این خصوص انجام دادند، روز هوای پاک بود که به صورت دسته جمعی و نمادین از اشکاوند تا شهر زیار با دوچرخه حرکت کرده و مردم به صورت مشارکتی اقدام به جمع آوری زباله های اطراف جاده کردند.

اصفهان شرق: بعد از 20 سال هنوز محور زیار به سمت شهر اصفهان در خصوص تردد وسایل نقلیه عمومی با مشکل مواجه است، آیا زمان آن نرسیده که برای حل این مشکل راهکاری اساسی ارائه دهید؟

مشکل محور زیرا به اصفهان، عدم وجود ترمینال در این محور است که با احداث پایانه ترمینال در پل شهرستان این مشکل حل خواهد شد ولی در حال حاضر نمی توانم قولی در رابطه با زمان اجرایی شدن به مردم عزیز بدهم.

قطعا مسئولان به خوبی به مشکلات پیش روی جوانانی که از مسیر براآن جنوبی به سمت شهر اصفهان در حرکت هستند، واقف بوده اند و تلاش و پیگیری تا حصول نتیجه ادامه دارد.

سخن پایانی بخشدار بخش مرکزی شهرستان اصفهان با مردم:

دفتر بخشداری واقع در ساختمان فرمانداری اصفهان، پذیرای همه مردم است و مردم می توانند مشکلات خود را از طریق این رسانه نیز به اطلاع ما برسانند تا در جریان همه مشکلات قرار گیریم. قطع به یقین مسئولان تمام تلاش خود را برای تحقق خواسته های به حق مردم ادامه خواهند داد و این امر همکاری و مشارکت مردم را نیز می طلبد.

 

انتهای پیام/ زهرا شجاعی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.