سرویس: تولیدی » خبر پوششی 07:18 - چهارشنبه 30 بهمن 1392

دومین مجمع بسیج شرق شهرستان اصفهان برگزار شد

جانشین دفتر راهبردی و متخصصین استان اصفهان در مجمع بسیج شرق شهرستان اصفهان گفت: مجامع جای صحبت های سیاسی نیست بلکه می بایست دغدغه های جامعه را شناسایی و در دستور کار قرار دهیم و از فکر افراد صاحب نظر و اندیشمند برای پیشرفت اهداف نظام و بسیج استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شرق اصفهان: دومین مجمع بسیج شرق شهرستان اصفهان با حضور مسئولین و نخبگان شرق اصفهان با شرکت کار گروههای فرهنگی جامعه زنان و اقتصادی برگزار شد.

محمود براتی فرمانده ناحیه بسیج امام علی(ع) در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم از حضور فعال مسئولین از حاضران در خواست مشارکت فعال و عملیاتی، جهت داشتن خروجی مناسب و بهره وری کامل از مجمع را داشت.

وزیری جانشین دفتر راهبردی اقشار و متخصصین استان اصفهان با اشاره به مجامع برگزار شده در شهرستان و برنامه ها و رویکردهای پیش روی این جلسات اظهار کرد: در مجامع و کارگروهها بحث تخصصی در رابطه با موضوع را ارائه دهیم . کارگروهها جای صحبت سیاسی نیست و می بایست بیشتر دغدغه های بسیج و جامعه که در آن قرار داریم فرایند موضوع انجام گیرد.

IMG_3110

وی در ادامه با توجه به ظریت های موجود در صاحب نظران و نخبگان و استفاده از این تفکر بسیجی افزود: نخبگان و افراد صاحب فکری در جامعه ما خصوصا شرق اصفهان وجود دارند که تفکر بسیجی بالایی را دارند ولی فرصت وقت گذاشتن در برنامه ها ی بسیج را نداشته و می بایست از تفکر این افراد در مجامع بسیج در جهت پیشرفت اهداف نظام و بسیج استفاده شود. ما باید گستردگی بسیج را در نظر گرفته و از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

وزیری با اشاره به اهداف مجمع بسیج متذکر شد: این نکته مبرم است که کمک به تحقق جامعه اسلامی از جمله اهداف اصلی تشکیل مجامع می باشد و باید به خروجی کارگروهها با نگاه ویژه نگریست.

مجتبی محسنی مسئول بسیج شرق شهرستان اصفهان با اشاره به وابسته بودن کشور در برخی جهات به نقت بیان نمود: به فرموده آقا می بایست در تولید کالای استراتژیک خودکفا بود و این یک واقعیت است که جوانان ما در هر عرصه ای که قدم برمی دارند به موفقیت خواهند رسید و از آن جمله مشکلات منطقه است که از اهمیت بالا برخوردار است.

IMG_3115

وی در ادامه خروجی جلسات را از خواسته های مردم در رابطه با برگزاری جلسات ذکر کرد و افزود: مردم در این جلسات به دنبال نتیجه هستند و می بایست برای حل بحران به اشکال بلند مدت توجه داشت از جمله بالا بردن راندمان آب از طریق جلوگیری از تبخیر، تبدیل آبیاری غرقابی به بارانی و قطره ای و کشت محصولات مقاوم به کم آبی، زیرا 70 تا 80 در صد منتظر اقدام به آب هستند و معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد.

محسنی در پایان استفاده از محققین و دانشگاهیان را ضروری دانسته و تاکید کرد: کشاورز از لحاظ تجربی در بحث کشاورزی موفق می باشد ولی می بایست به لحاظ علمی در کنار کار تجربی کشاورزان از دانشگاهیان درزمینه های تئوری استفاده لازم برده شود.
در ادامه مراسم محمد حیدری مسئول کارگروه اقتصادی شهرستان اصفهان در اول سخنان خود با اشاره به مشکلات معیشتی شرق اصفهان اظهار داشت: مشکلات معیشتی مردم شرق اصفهان نیاز به توضیح و تفسیر ندارد و عموم مردم شرق اصفهان از بیکاری، بی آبی و خشکسالی رنج می برند.

وی بدون فوت وقت به ارائه راهکارهای لازم در عرصه های مختلف در جهت رفع مشکلات پرداخت و متذکر شد: اقتصاد مقاومتی در عرصه های اشتغال خانگی، پرورش قارچ، پرورش شتر مرغ و … به بحث راه اندازی و اموزش این عرصه ها به خانواده ها قدم برداشته است.

IMG_3122

وی  به راهکارهای بلند مدت در زمینه ی بهبود وضع موجود در حوزه آبریز زاینده رود اشاره و افزود:

–    با توجه به پیشروی بحران آب در آینده نزدیک در فلات مرکزی مسئولین می بایست برای انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی تمهیدات لازم را انجام دهند.

–    پیشنهاد جابجایی صنایع بزرگ حاشیه زاینده رود  که در جهت تولید از آب زاینده رود استفاده می کنند در دستور کار هیئت دولت می بایست قرار داده شود.
–    پیگیری مدون در جهت اتمام تونل سوم کوهرنگ جهت انتقال آب بهشت آباد به حوزه زاینده رود( مراحل ساخت این تونل سالهاست به اتمام نرسیده و قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء آمادگی خود را جهت اتمام پروژه اعلام داشته است)

میان مدت:

–    جلوگیری از برداشت های بی رویه آب در محدوده ی زاینده رود که این برداشت بیشتر از طریق پمپاژ بوده است.

–    جلوگیری از کشت پرآب در بالا دست رودخانه برای مثال کاشت برنج لنجان و آموزش مردم به کشت های کم آب

–    بهینه نمودن کشاورزان آسیب دیده علی الخصوص افراد بالای 60 سال که شغل ندارند و قادر به راه اندازی عرصه ی جدید نمی باشند.

–    آموزش و پشتیبانی کشاورزان جهت کشت پایدارو مقرون به صرفه

–    حفر چاههای موقت در زمان نبود آب در رودخانه

–    فعال نمودن شهرک صنعتی و توجه به کارگرانی که بر روی زمین های کشاورزان کار می کردند.

فعال نمودن اقتصاد مقاومتی  و راهکارهای پیش رو:

–    ترسیم نقشه ی راه با نگاه روشن تا از موازی کاری جلوگیری و گامی در جهت سرعت بخشیدن به کارها است.

–    آگاه سازی مردم و آموزش آنان نسبت به ورود به عرصه های مقاومتی

–    تلاش برای برخی حمایت های بانکها به مردم  آسیب دیده شرق اصفهان، متاسفانه بانکها اقتصاد مقاومتی را قبول ندارند و به کسانی وام می دهند که حساب در گردش داشته باشند و این در صورتی است که مردم شرق اصفهان به دلیل مشکلات اقتصادی حساب در گردش ندارند.

–    استفاده از تمامی ظرفیت های مادی و انسانی در کشور

–    استفاده از ظرفیت های خالی کشاورزی و زمین های بایر

–    اقدامی ویژه برای دفع پساب های فاضلاب

–    واگزاری زمین برای احداث گلخانه

–    آموزش سبک زندگی  و آموزش اشتغال برای زنان خانه دار

حیدری در پایان با توجه به راه اندازی 300 عرصه اقتصادی دیگر در شرق اصفهان خاطر نشان کرد: کارگروه اقتصادی آمادگی لازم را جهت همکاری با ارگانهای شرق اصفهان دارد.

فرماندار اصفهان به عنوان عضو حاضر در این جلسه جمع بندی این مجمع را بر عهده داشتند.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “دومین مجمع بسیج شرق شهرستان اصفهان برگزار شد”

  1. احمد قربانی گفت:

    با سلام آقا تاباشد اینگونه جلسات بی فایده . خیلیها از خیلی چیزها حرف میزنند .از اینگونه جلسات هم آبی گرم نمی شود. با با بیخیاللللللللللللل

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.