سرویس: اجتماعی 11:42 - چهارشنبه 16 فروردین 1396

رئیس هیأت مدیره جامعه متخصصان داخلی ایران مطرح کرد:

نشانه‌های بروز زخم معده / استفاده بیش از حد مُسکن‌ها باعث زخم معده می‌شود

رئیس هیأت مدیره جامعه متخصصان داخلی ایران گفت: زخم معده به معنای به وجود آمدن یک زخم یا تورم در معده است که بالا بودن اسید معده، استفاده بیش از حد از داروهای مسکن و برخی داروهای دیگر می‌توانند باعث زخم معده شوند.

به گزارش اصفهان شرق، ایرج خسرونیا رئیس هیأت مدیره جامعه متخصصان داخلی ایران در گفت‌وگویی در خصوص علل به وجود آمدن زخم معده گفت: زخم معده به معنای به وجود آمدن یک زخم یا تورم در معده است که علت اصلی بروز آن، وجود یک نوع باکتری به نام هلیکوباکتر است؛ همچنین بالا بودن اسید معده، استفاده بیش از حد از داروهای مسکن مانند آسپیرین، ایبوپروفن، ژلوفن، پروفن و برخی داروهای دیگر می‌توانند باعث زخم معده شوند.

وی افزود: این داروها عملکرد مخاط معده را با اختلال مواجه خواهند کرد به همین علت باید از مصرف هرگونه دارو بدون مشورت با پزشک پرهیز کرد. مصرف سیگار و الکل نیز از دیگر علل بروز این عارضه هستند.

خسرونیا در خصوص نشانه‌های بروز زخم معده توضیح داد: از جمله علائم بروز زخم معده می‌توان به ترش کردن، درد ناحیه بالای معده و باد گلو و آروغ زدن و گاهی استفراغ خونی اشاره کرد. لذا بهتر است در موقع مشاهده این علایم برای درمان به پزشک مراجعه کرد.

این متخصص داخلی در خصوص درمان زخم معده بیان کرد: اگر بیمار مبتلا به باکتری هلیکوباکتر شده باشد، نیاز است برای درمان از آنتی بیوتیک و داروهای کاهش دهنده اسید معده استفاده کند. همچنین باید دانست اگر زخم معده باعث خون ریزی معده شده باشد در مواقعی از آندوسکوپی برای کاهش خونریزی معده استفاده خواهد شد.

وی در پایان گفت: اگر زخم معده شدید نباشد با مصرف برخی از داروها درمان خواهد شد اما اگر این زخم شدید باشد در مواقعی نیاز به جراحی پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.