اصفهان شرق

تفاوت قهر و آشتی در خانم‌ها و آقایان؛ کدام فراموشکارتر هستند؟

کدخبر: 130195
1396/01/15 در ساعت 14:05

به گزارش اصفهان شرق، کارشناسان دانشگاه آکسفورد در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند زنان هنگامی که با دوستان خود قهر می‌کنند یا دچار اختلاف و سوء تفاهم با آن‌ها می‌شوند معمولاً حالت برون گراتری به نسبت آقایان دارند و حتی با یک تماس تلفنی نیز می‌توانند آشتی کنند و مسئله را حل و فصل کنند.

خانم‌ها معمولاً سریعتر آشتی می‌کنند و ناراحتی خود را بیان می‌کنند و با شنیدن دلایل قانع کننده به سرعت مجاب می‌شوند و خطای فرد را فراموش می‌کنند.
کارشناسان دانشگاه آکسفورد با تحقیق روی زنان دریافتند بسیاری از آن‌ها با استفاده از شبکه‌های مجازی یا ایمیل و حتی تلفن مشکلات خود را مطرح کرده و با هم آشتی می‌کنند.
در عوض آقایان برای برطرف کردن کدورت و ناراحتی از دست دیگران باید فرد را به طور حقیقی در دنیای واقعی ببینند و با او صحبت کنند تا بتوانند مشکل و احساس خود را بیان کنند و برای ادامه دوستی یا قطع دوستی تصمیم بگیرند.
برخلاف زن‌ها که به سرعت ناراحتی و دعوا را فراموش می‌کنند، مردان اینطور نیستند و تا مدت‌ها ناراحتی و اختلاف در ذهن آن‌ها روشن باقی می‌ماند که این می‌تواند حتی تا سال‌ها نیز به طول بیانجامد.
مرد‌ها در بیان احساسات خود ضعیف‌تر از زنان هستند و بروز احساساتی، چون گریه، اشک، بغض و قهر در آن‌ها کمتر رخ می‌دهد.
کارشناسان اعتقاد دارند یکی از دلایل بالا بودن نرخ ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی عروقی در مردان در مقایسه با زنان عدم توانایی آن‌ها در بروز احساسات و داشتن هیجان و استرس بالا است که در دراز مدت با افزایش تولید هورمون استرس می‌تواند به بیماری‌های قلبی عروقی منجر شود.
قهر و آشتی خانم‌ها با همدیگر در زمینه‌های مختلف خانوادگی، کاری، تحصیلی و مواردی از این دست رخ می‌دهد، اما آن‌ها حتی از راه دور قادر به برطرف کردن مشکلات از طریق تماس‌های تلفنی یا حتی ارسال یک اس ام اس هستند، اما آقایان تا زمان رویارویی با فردی که وی وارد اختلاف شده‌اند، نمی‌توانند به بیان مشکلات خود بپردازند و معمولاً مورد اختلاف را هیچگاه فراموش نمی‌کنند.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان