اصفهان شرق

۱۰۰ هزار نفر امسال در استان اصفهان معتکف می‌شوند/ ۵۵۰ مسجد آماده حضور معتکفین

کدخبر: 130188
1396/01/15 در ساعت 17:00

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حسن بابایی با اشاره به ظرفیت شرکت‌کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف اظهار داشت: سال گذشته 85 هزار نفر معتکف شدند که در سال جاری آمادگی برگزاری مراسم اعتکاف با حضور 100 هزار نفر را داریم، این در حالی است که سال گذشته 530 مسجد برای حضور معتکفان داشتیم و امسال 550 مسجد در استان اصفهان برای برنامه اعتکاف در نظر گرفته شده است.

وی به شیوه ثبت‌نام علاقه‌مندان در مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و افزود: ثبت‌نام به دو شیوه حضور در مسجد و ثبت نام به صورت الکترونیکی در سایت www.akefin.com برای علاقه مندان به شرکت در مراسم اعتکاف امکان پذیر است.

مسئول تشکل‌های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: ثبت نام الکترونیکی برای علاقه مندان طی مراحل پرداخت مَبلغ تعیین شده، انتخاب مسجد و دریافت کارت حضور در اعتکاف امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 65 درصد از شرکت‌کنندگان مراسم معنوی اعتکاف را بانوان تشکیل دادند، ادامه داد: امسال نیز اعتکاف دانش‌آموزی برگزار می‌شود که مسجد رحیم خان برای دانش‌آموزان پسر و مسجد قبای ملک شهر برای بانوان در نظر گرفته شده است.

بابایی به برنامه‌های مراسم معنوی اعتکاف اشاره و بیان کرد: اعزام مُبلغ به مساجد، اعزام مداح و اعزام قاری از جمله برنامه‌هایی است که در این مراسم پیاده‌‌سازی می‌شود، همچنین می‌توان گفت استقبال علاقه‌مندان در مراسم اعتکاف به قدری زیاد است که نیازی به پیاده سازی برنامه‌های شاخص برای حضور بیشتر افراد در این مراسم نیست.

وی افزود: برای اهمیت و فضیلت اعتکاف برنامه‌ای به صورت تیزر و کلیپ از صداو سیما در هفته منتهی به اعتکاف پخش می‌شود.

مسئول تشکل‌های مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان به شاخص‌ترین شهرستان در مراسم معنوی اعتکاف از نظر مساجد و جمعیتی اشاره کرد و گفت: شهر اصفهان با 70 مسجد و شهرهای کاشان و نجف آباد بیشترین مسجد و معتکف را در مراسم اعتکاف امسال به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: زمان ثبت نام از اول ماه رجب آغاز شده و به نسبت ظرفیت هر مسجد تا 21 فروردین ماه مصادف با 12 ماه رجب در صورتی که ظرفیت ثبت نام تکمیل نشده باشد، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/تسنیم