سرویس: اجتماعی 11:45 - سه شنبه 15 فروردین 1396

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی استان اصفهان مطرح کرد

«اقتصاد مقاومتی» محور فعالیت‌های محرومیت زدایی دانشجویی استان اصفهان

مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی استان اصفهان با بیان اینکه ۵ گروه جهادی در ایام نوروز ۹۶ به مناطق محروم کشور اعزام شدند، گفت: “اقتصاد مقاومتی” محور فعالیت‌های محرومیت زدایی دانشجویی استان اصفهان است.

به گزارش اصفهان شرق، رسول اکبری  درباره اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم در ایام نوروز 96 اظهار داشت: 235 نفر از دانشجویان استان اصفهان در قالب 5 گروه جهادی در ایان عید نوروز امسال به مناطق محروم استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، کهکیلویه و بویر احمد و حاشیه شهر اصفهان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه این گروه‌ها از 16 اسفند سال گذشته لغایت 12 فروردین اعزام می‌شوند، افزود: گروه‌های اعزامی از دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه امیرالمؤمنین (ع) شاهین شهر و دانشگاه امین فولادشهر هستند.

مسئول سازندگی و کارآمدسازی بسیج دانشجویی استان اصفهان تصریح کرد: هر ساله این گروه‌های جهادی علاوه بر فعالیت‌های عمرانی همچون ساخت و تکمیل مدرسه فاطمه الزهرا(س)، به فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و پزشکی با هدف محرومیت زدایی می‌پردازند.

وی گفت: حدود 25 نفر از خواهران دانشجوی رشته‌های پزشکی و دندان پزشکی و مامایی به همراه گروه‌های جهادی فعالیت دارند از سوی دیگر به همراه این گروه‌ها، روحانیونی برای ارائه مباحث اخلاقی، دینی به ویژه موضوع نماز اعزام می‌شوند.

اکبری خاطرنشان کرد: موضوع آسیب شناسی اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و بیکاری از موضوعات اصلی است که امسال گروه‌های جهادی بر روی آن تمرکز داشتند، همچنین موضوع اقتصاد مقاومتی با هدف توانمندسازی روستاییان در رشته‌های قالی بافی و کارهای دستی مورد تأکید گروه‌های جهادی دانشجویی در مناطق محروم است.

وی با اشاره به حمایت خیران از اردوهای جهادی دانشجویی گفت: در نظر داریم تا گروه‌های جهادی به مدت 3 تا 5 سال با فعالیت در یک منطقه محروم به دستاوردهای مناسبی دست یابند، همچنین این گروه‌ها در طول سال برای تأمین هزینه‌ها با خیران در ارتباط هستند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.