سرویس: دین و اندیشه 17:00 - دوشنبه 14 فروردین 1396

حجت الاسلام کشکولی:

نارسایی در انتقال زیبایی پیام اهل بیت؛ عمده ترین مشکل جامعه مذهبی امروز

کشکولی عمده ترین مشکل جامعه مذهبی امروز را نارسایی در انتقال زیبایی پیام اهل بیت دانست و گفت: اگر هر کسی در جامعه به اندازه وسع و توان خود تلاش کند قطعا خداوند اقدامات فرهنگی او را اثربخش خواهد کرد.

به گزارش اصفهان شرق، مدیر مدرسه حوزه علمیه اباصالح اصفهان گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «ان الحسنات  یذهبن السیئات» بنا بر این اگر یک اقدام بد و اشتباهی در جامعه صورت گرفت باید در کنار آن یک اقدام خوب و مؤثر اتفاق بیافتد تا اثر بدی از بین برود.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم کشکولی وظیفه نیروهای حزب اللهی، انقلابی و ولایتی و دوستداران اهل بیت علیهم السلام را انجام اقدامات اثباتی بیشتر دانست و افزود: هرگاه کارها و اقدامات فرهنگی مثبت در جامعه بیشتر شد کم کم حسنات در جامعه بیشتر می شود و اینجاست که کار فرهنگی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: هنگامی که در جامعه برای حسنات سرمایه گذاری جدی نکردیم سیئات جای حسنات را پر می کند و مشکلات ما روز به روز بیشتر می شود.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: وظیفه ما است که خوبی ها را تبلیغ و تبیین کنیم، به خوبی ها اعتبار ببخشیم و مردم را در این زمینه ترغیب و تشویق کنیم و با محدود ساختن شرایط و زمینه انجام بدی ها، از پرورش و گسترش آن جلوگیری کنیم.

کشکولی یکی از مشکلات جامعه امروز را بی تفاوتی مردم نسبت به سیئات و بدی ها دانست و افزود: طبیعی است که اگر نیروهای مؤمن انقلابی و جوان ما در مقابل منکرات و ناهنجاری های جامعه احساس وظیفه نکنند و نسبت به آن بی تفاوت باشند کارهای نیکو از جامعه رخت بر می بندد.

این کارشناس مذهبی متذکر شد: ما وظیفه داریم به اندازه قدرت و توانمان در حمایت و دفاع از ارزش ها ایستادگی کنیم تا کم کم حسنه در جامعه فراگیر شود.

وی گفت: طبق آیات و روایات اهل بیت (ع) هر چه جامعه به دین و مبانی اسلام گرایش پیدا کند جایگاه گناه در جامعه محدود شده و آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

مدیر مدرسه حوزه علمیه اباصالح ضمن اشاره به روایتی از حضرت امام رضا علیه السلام اشاره کرد که می فرمایند: «خدا رحمت کند کسی را که امر ما را احیا و زنده کند»، گفتند چگونه امر شما زنده می شود؟ ایشان فرمودند: «علوم ما را یاد بگیرید و به دیگران یاد بدهید چراکه دیگران وقتی زیبایی های کلام ما را بشنوند خود به خود به دنبال ما حرکت می کنند».

کشکولی عمده ترین مشکل جامعه مذهبی امروز را نارسایی در انتقال زیبایی پیام اهل بیت دانست و گفت: اگر هر کسی در جامعه به اندازه وسع و توان خود تلاش کند قطعا خداوند اقدامات فرهنگی او را اثربخش خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: ملاک پذیرش یک عمل اکثریت افراد نیستند چراکه عده زیادی برای کشتن امام حسین (ع) معتقد بودند؛ بنا بر این ما باید ببینیم چه اقدامی برای جامعه مفید است سپس آن را برای مردم عرضه کنیم.

انتهای پیام/دانا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.