سرویس: سیاسی 11:45 - یکشنبه 13 فروردین 1396

کارشناس مسائل سیاسی

«جمنا» حرکتی مثبت و بی‌سابقه است/ مدیران انقلابی باید از یک نامزد واحد حمایت کنند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مدیران انقلابی باید مراقب باشند تا مانند سال 92 به تخریب یکدیگر نپردازند و اگر کار به دور دوم انتخابات کشید، همه به صورت منسجم و واحد از نامزد حمایت کنند.

به گزارش اصفهان شرق، محمدحسین قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: اولویت اول نیروهای انقلاب، پایان دادن لیبرال‌ها و مرفهین است. دولتی که فرصت‌های زیادی را از ملت ما گرفت و در رابطه با ارتباط با خارج، فریب دشمنان را خورد و در مقابل دادن امتیازات بسیار، امتیازات بسیار محدودی را روی کاغذ گرفت که آن را هم اجرایی نکردند و بلکه بر تحریم‌ها افزودند.

قدیری ابیانه ادامه داد: دولت در 4 سال گذشته اقتصاد مقاومتی را رها و رکود بی‌سابقه‌ای را در کشور حاکم کرد و در این ایام تمام همّ و غم خود را برای انتخابات گذاشت و برای رأی‌آوری به هر روشی متوسل شد.

وی تصریح کرد: نیروهای انقلابی باید یک برنامه منسجم و هماهنگ برای انتخابات در پیش بگیرند، البته این به این معنا نیست که با یک نامزد وارد شوند، بلکه هر کسی که بتواند بخشی از آرای روحانی را به خود اختصاص دهد که او در دور اول رأی نیاورد، حضورش در انتخابات مثبت ارزیابی می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: مدیران انقلابی باید مراقب باشند تا مانند سال 92 به تخریب یکدیگر نپردازند و اگر کار به دور دوم انتخابات کشید، همه به صورت منسجم و واحد از نامزد اصولگرا حمایت کنند.

قدیری ابیانه گفت:‌ البته اگر بتوانند به توافق برسند و از همان ابتدا نیز با یک نامزد وارد انتخابات شوند،‌خوب است اما حضور چند نامزد انقلابی هم مناسب خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار داشت: «جمنا» حرکتی مثبت و بی‌سابقه است، هر چند هنوز بخش کمی از نیروهای انقلاب به این جبهه نپیوسته‌اند ولی فرصت برای این کار وجود دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه با توجه به شرایط موجود نیروهای اصولگرا قاعدتاً باید به پیروزی برسند، گفت: دلیل آن این است که عملکرد دولت مورد رضایت مردم نیست و بیکاری و رکود افزایش یافته و کارخانه‌ها روزبه‌روز تعطیل‌تر می‌شوند. از طرفی وعده‌های روحانی در رابطه با برجام پوچ درآمده و توهین‌های بی‌سابقه او به منتقدین، ایجاد تنفر کرده است.

قدیری ابیانه در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به ورود احمدی‌نژاد به انتخابات خاطرنشان کرد: همه قراین نشان می‌دهد که او می‌داند بقایی تأیید صلاحیت نمی‌شود و ترجیح می‌دهد روحانی به ریاست جمهوری برسد، لذا وعده‌های پوچ بقایی و مواضع ضدانقلابی آنها از فاکتورهایی است که می‌تواند در انتخابات تأثیرگذار باشد.

وی افزود:‌ آنها باید بفهمند که دورانشان گذشته است، هرچند قدرت شیرین است و آنها مایلند به قدرت بازگردند، اما شعارهای فریبکارانه می‌دهند. به عنوان مثال وعده می‌دهند که یارانه‌ها را به 250 هزار تومان می‌رسانند و راهکارشان مثلاً افزایش قیمت بنزین به بالای 10 هزار تومان است، البته حتی در این صورت هم نمی‌توانند وعده‌های خویش را عملی کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: اینها در حالی است که بدهی دولت به 700 هزار میلیارد تومان رسیده، در حالی‌که درآمد نفت ایران در سال 95 حدود 70 هزار میلیارد تومان بود، یعنی دولت درآمد 10 سال نفت را پیش‌خور کرده و روزبه‌روز بر بدهی‌ها افزوده می‌شود،‌ اما این دولت برای رأی‌آوری قصد دارد با مقروض‌تر کردن کشور، امکاناتی را توزیع کند تا بلکه بتواند رأی بیاورد.

انتهای پیام/فارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.