سرویس: اجتماعی 18:07 - شنبه 12 فروردین 1396

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان

شهروندان در روز طبیعت با پارک‌ها آشتی کنند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: شهروندان در روز طبیعت به تابلوهایی که برای خطر سقوط درختان نصب شده است دقت نمایند ودور از آن مکان لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری کنند.

به گزارش اصفهان شرق، احمد سلیمانی پور در آستانه روز طبیعت از مردم خواست تا دست در دست هم به برگزاری این روز در فضایی سالم کمک کنند و ادامه داد: روز طبیعت از سنت های حسنه است که در این روز مردم با طبیعت آشتی می کنند لذا باید در این روز به طبیعت آسیب نرسانیم.

وی اصفهان را شهری همیشه تمیز با فضای سبز منحصر به فرد معرفی  و تاکید کرد: شهرداری هرساله  برای روز طبیعت تمهیداتی را برای حفظ تمیزی و نظافت شهر در نظر می گیرد تا در این روز نظافت فضای سبز شهر حفظ شود و امید است شهروندان با خادمین خود درمدیریت شهری همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم این روز را به سلامت و خوشی  بگذرانیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در مورد استفاده  شهروندان  از پارک‌ها  و فضای سبز در روز طبیعت یادآور شد: چادر زدن در پارک های شهر اصفهان  ممنوع  است در روز طبیعت نیز این مهم پابرجاست.
وی اضافه کرد: بستن طناب به شاخه های درختان خسارت بسیاری به فضای سبز وارد می کند لذا از مردم درخواست می کنیم از بستن تور والیبال و ایجاد فضای بازی در پارک ها و فضای سبز خودداری کنند.

سلیمانی پور ادامه داد: لازم است مردم از گذاشتن منقل و قابلمه  بر روی چمن دقت داشته باشند، چرا که این موضوع منجر به  وارد شدن خسارات زیادی به فضای سبز شهر می شود به طوری که چمن ها دارای لکه می شود.

وی با اشاره به این که کیسه های زباله در مبادی خیابان های اصلی  و ورودی های  مهم در روز طبیعت در اختیار مردم قرار می گیرد  اذعان داشت: این نایلون ها به  خودروهایی که برای جمع آوری زباله مراجعه می کنند تحویل داده می شود و همچنین مخازن زباله در تمام  اماکن فضای سبز تعبیه شده است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از شهروندان خواست در روز طبیعت از باز کردن شیر منابع آب برای آبیاری فضای سبز سطح شهر خود داری کنند چرا که این موضوع باعث خسارات زیادی به فضای سبز شهر وارد می کند.

وی به  تردد موتورسیکلت ها از روی چمن ها اشاره کرد و بیان داشت: ترددها در حوزه پارک‌ها مشکلاتی  را برای شهروندان ایجاد می کند همچنین تردد موتورسیکلت در پارک ها و از روی چمن ها و جاهای گل کاری شده خسارات زیادی به فضای سبز وارد می کند.

سلیمانی پور با تاکید بر این که تمام هزینه های حفظ و حراست از پارک ها و فضای سبز از سوی شهروندان تامین می شود تصریح کرد: توجه به پارک ها و رعایت فرهنگ شهروندی سبب می شود ما با پارک ها آشتی کنیم.

وی  اضافه کرد: در مکان هایی که درختان مسن وجود دارد و  احتمال سقوط آنها می باشد  بنرهایی نصب شده است که امیدواریم شهروندان به تابلوهایی که جهت خطر سقوط درختان نصب شده است دقت نمایند ودور از آن مکان لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری کنند.

مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: امیدواریم شهروندان در روز طبیعت به سرمایه های سبز آسیب وارد نکنند و امانت دار سرمایه های سبز برای نسل های آینده باشند.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اظهار داشت:  برخی از شهروندان دوستدار طبیعت   در پایان روز 13 فروردین ماه  اقدام به جمع آوری زباله های رها شده در فضای سبز می کنند در این راستا کیسه های زباله بین مردم توزیع می شود  تا بتوانند شهروندان در این سنت خوب شرکت کنند.

وی با اشاره به این که در  سال گذشته در روز طبیعت  خسارات زیادی به فضاهای سبز وارد شد اذعان داشت: ریختن زغال های روشن در زیر درختان منجر به آتش سوزی شد لذا  امسال وسایل اطفای حریق و وسایلی از جمله وسایل هرس و جرثقیل آماده  شده تا در صورت بروز مشکل به سرعت رفع خطر شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از تمهیدات پیش بینی شده برای ایمنی همراه با آرامش در روز طبیعت در پارک ها و فضای سبز سخن به میان اورد و بیان کرد: با توجه به این که امسال 30 درصد حضور مسافران در شهر اصفهان بیشتر شده امید است میزبان خوبی در روز طبیعت در اصفهان باشیم.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.