سرویس: تولیدی » خبر پوششی 18:08 - سه شنبه 29 بهمن 1392

فرماندار اصفهان در مجمع بسیج شرق شهرستان اصفهان:

شهرستان اصفهان به ویژه منطقه شرق اصفهان نیازمند توجه ویژه است

فرماندار اصفهان گفت: در طرح مسائل اقتصاد مقاومتی از حالت شعار گونه خارج شوید و به صحنه ی عمل آیید زیرا شهرستان اصفهان به ویژه منطقه شرق اصفهان نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شرق اصفهان: فضل الله کفیل فرماندار اصفهان در دومین مجمع بسیج شهرستان شرق اصفهان  با اشاره به جایگاه رفیع بسیج در طول تاریخ 35 ساله ی انقلاب اسلامی و عبور از صحنه های سخت و پر فراز و نشیب اظهار داشت: حضور مردم و بسیجیان دلیل اصلی عبور از سختی ها و رسیدن به نظام عبوری اسلامی می باشد. امروز بسیجیان به درستی نیاز جامعه را تشخیص داده اند و متناسب با شعار سال به تبین ماموریت های بسیج می پردازند.

وی با اشاره به تفکر بسیج به عنوان شاخص مهم و مورد نیاز جامعه تصریح نمود: نیاز جامعه ی امروز ما توجه به موضوع اقتصادی و پیشرفت است. این موضوعات در سند 5 ساله که کم تر از 5/1 سال دیگر از آن باقی مانده و هم در سند بالا دستی 1404 پیش بینی شده و می بایست با رویکرد پیشرفت، شناسایی و مطابق سند قابل عرضه باشد و آنچه در این مورد مد نظر بسیجیان است شناسایی آسیب و ورود در این عرصه می باشد.

فرماندار اصفهان با توجه به تئوری بی نظیر اقتصاد مقاومتی و خارج شدن آن از حالت شعار گونه به صحنه عمل افزود: شهرستان اصفهان به ویژه منطقه شرق اصفهان نیازمند توجه ویژه است و وقتی صحبت از شرق اصفهان است منظور ما از رامشه در محدوده جنوب شرقی اصفهان گرفته تا تودشک انتهای خط شهرستان می باشد و هر منطقه بر حسب نیازش می بایست آسیب شناسی و رفع مشکل شود.

فضل الله کفیل یکی از کارهای اساسی اقتصاد مقاومتی را شناسایی ظرفیت های موجود دانسته و خاطر نشان کرد: بسیج با مجموعه ی بی بدیل که در خود دارد می تواند به شناسایی دردهای موجود در هر منطقه بپردازد.

وی فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی را مهم و ضروری خواند و گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر در شرق اصفهان و شرایط پیش آمده در حوزه زاینده رود در حیات اقتصادی و معیشتی کشاورزان و نمود آن در تغییر زندگی آنان، می بایست با کار فرهنگی به تبین واقعیت موجود بپردازیم کشاورزانی که 60 سال در عرصه های کشاورزی فعالیت داشته اند و ما آنها را به یکباره به سوی اشتغال خانگی سوق دهیم، خواهیم دید که در وهله ی اول مقاومت می کنند زیرا نمی توانند بپذیرند  راهی که 60 سال رفته اند به یکباره 180 درجه دچار تغییر شده است.

فرماندار اصفهان در ادامه به ذکر واقعیت های موجود پرداخت و با تاکید بر شناخت واقعیات موجود متذکر شد: خشکسالی و بارگذاری زیاد در آب و حقابه ها، سهم را در وقت خودش ندیدن و دسته و پنجه نرم کردن با مشکلات پیش رو از واقعیت هایی است که می بایست به آن توجه کافی داشت و در دستور اصلی کار گروهی قرار داد.

وی در پایان حُسن مجامع بسیج را انتخاب اعضا از بدنه ی مردم خواند و افزود: می بایست نسبت و تعداد افراد متبحر در کارگروه را بالا ببریم زیرا دولت به تنهای نمی تواند کار کند و در این مسیر مردم نقش خود را در عرصه های سیاسی و اقتصادی به خوبی ایفا خواهند کرد. اعضای کار گروههای بسیج با بضاعت بالای فکری خود در جهت اجرایی کردن موضوعات و بالا بردن تاثیر آن بر اجرا کمک شایانی را خواهند داشت.

Vater-Markم Vater-Markک

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.