سرویس: اخبار شهرستان 17:37 - جمعه 11 فروردین 1396

امام جمعه شهر نصرآباد:

فتوای امام خامنه ای یک الزام شرعی برای مردم و مسئولان است

حجت الاسلام دشتی گفت: فتوای مرجع عالی قدر و ولی امر مسلمین یک الزام شرعی برای مردم و مسوولان است و کسی که به ان عمل نکند مرتکب فعل حرام شده است.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه نصراباد جرقویه اصفهان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با تشریح فرازی از زیارت ال یاسین که مربوط به شهادت به امامت ائمه اطهار علیهم السلام است گفت: امامت یک امر انتصابی از طرف خدای متعال است و شامل یک دوره کوتاه و محدوده خاص نیست.

حجت الاسلام کمال دشتی از استغفار به عنوان یکی دیگر از عوامل موثر در خانواده مهدوی یاد کرد و با استناد به ایات و روایات به تبیین برخی اثار استغفار از جمله امرزش گناهان و افزایش رزق و روزی مادی و معنوی پرداخت.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام هادی علیه السلام و تشریح فضایل و برخی اقدامات و اهداف سیاسی اجتماعی ان امام همام با بهره گیری از فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی پیرامون 12 فروردین اظهار کرد: 12فروردین روز نخستین حکومت الله روز اثبات رشد اجتماعی و سیاسی ملت ایران، خروج از زیر بار طاغوت و پذیرش ولایت و حکومت الهی و بیانگر دموکراسی واقعی است و شرط تحقق جمهوری اسلامی جاری شدن احکام اسلامی در جامعه است.

13 فروردین که روز طبیعت نام گرفته موضوع دیگری بود که خطیب نماز جمعه نصراباد در اینباره افزود: روز طبیعت بهانه ای است برای با هم بودن در طبیعت و ظرفیت خوبی است برای اموزش فرهنگ احترام به طبیعت به فرزندان و تبیین این که هرگونه برخورد خوب یا بد با طبیعت اثر مستقیم و مشابه بر زندگی انسان ها دارد و باید در روز طبیعت دوست و مراقب طبیعت باشیم.

حجت الاسلام دشتی پیرامون رویدادهای منطقه به عملیات رقه در سوریه اشاره کرد و درباره اولویت بازیگران منطقه ای و فرا منطقه ای ان گفت: هدف امریکا نفوذ در مناطق شمالی سوریه و احیای ساختار خود در منطقه و برقراری توازن قوا در این خطه است. روسیه نیز به دنبال توازن قوا و عرض اندام در جبهه های مختلف سوریه است.

وی ادامه داد: اما ایران خواهان حفظ تمامیت ارضی و عدم دخالت خارجی در اقدامات امنیتی و سیاسی در سوریه است و می گوید حکومت و مردم سوریه توان اداره کشور و مبارزه با تروریسم را دارند و در این خصوص ترکیه نیز در پی کسب نفوذ خود و جلوگیری از شکل گیری حکومت خودگردان کردهاست.

امام جمعه نصرآباد با اشاره به در پیش بودن زمان اعتکاف بر ضرورت برنامه ریزی ثبت نام و کمک به اجرای این امر مهم و موثر تاکید کرد و با بیان فتوای مقام عظمای ولایت بر حرمت واردات کالاهایی که در داخل تولید می شوند گفت: این فتوای مرجع عالی قدر و ولی امر مسلمین یک الزام شرعی برای مردم و مسوولان است و کسی که به ان عمل نکند مرتکب فعل حرام شده است. مسوولان کشور باید توجه داشته باشند که مشروعیت منصب انها مشروط به اطاعت از ولی فقیه است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.