اصفهان شرق

کشور با داشتن مدیریت کارآمد و انقلابی به پیشرفت خواهد رسید

کدخبر: 129993
1396/01/11 در ساعت 17:22

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه ورزنه ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ورزنه با اشاره به آیه 33سوره مبارکه یس و نشانه های الهی بر روز زمین، گفت: یکی از نشانه های عظمت خدا این است که زمین را بعد از یک مرگی که در زمستان برایش به وجود آمده زنده می کند و این درسی برای تردید کنندگان به معاد است و نشانه های بسیاری در قرآن در این رابطه امده است.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی به اهمیت یاد مرگ بودن اشاره و اظهار کرد: بهترین زهد در دنیا و بهترین عبادت و تفکر یاد مرگ است و از پیامبر گرامی اسلام نقل است که هرکس یاد مرگ همیشه همراه او باشد قبرش را به یکی از مکان های بهشت تبدیل کرده است.

وی در فرازی دیگر از خطبه ها ضمن شهادت امام هادی(ع) افزود: باید با مطالعه زندگی اهلبیت این بزرگواران را بهتر بشناسیم و راه وروش و منش آنها را الگوی زندگی خود قرار دهیم و از خداوند متعال می خواهیم ما را با ولایت اهلبیت بیشتر از گذشته آشنا بفرماید.

امام جمعه ورزنه به نام سال که از طرف مقام معظم رهبری نام گذاری شده اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را هم سال اقتصاد نام گذاری کردند که این از اهمیت اقتصاد برای کشور است و ایشان فرمودند واردات کالاهایی که در کشور تولید می شود باید حرام قانونی و شرعی شناخته شود که این مهم باید در سطح جامعه اجرایی شود و همه خود را ملزم به خرید کالا های داخلی کنیم چرا که این کار به نفع تولید و اشتغال در ایران اسلامی است.

وی به تحریم کالاهای خارجی توسط علما در گذشته  اشاره و تصریح کرد: تحریم کالاهای خارجی توسط علماء و مراجع دینی سابقه ای تاریخی دارد و باید مردم به این مهم توجه کنند و دولت اسلامی باید با تمام توان تلاش خود را در جهت جلوگیری از واردات بی رویه کالاهایی که در داخل تولید می شود بکار بگیرد.

حجت الاسلام شامحمدی به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در ارتباط مدیریت انقلابی و کارآمد اشاره و افزود: هرجا مدیریت کارآمد انقلابی و با تحرک وجود داشته در کشور پیشرفت وجود داشته و هرگاه مدیریت بی تحرک و نا امید داشته ایم کشور زیان دیده است که باید در انتخاب مدیران انقلابی و کارآمد توجه کنیم.

وی ادامه داد: کشوری که می تواند ماهواره و موجود زنده به فضا ارسال کند و در صنعت نظامی پیشرفت آنچنانی داشته می تواند از این توانمندی برای پیشرفت کشور در تمام زمینه ها می تواند استفاده کند که این کار نیازمند یک مدیر پر تحرک و امیدوار است و باید در انتخابات پیش رو این مهم را مد نظر داشته باشیم.

خطیب جمعه شهر ورزنه به تهدیدها و تحریم های جدید آمریکا اشاره و تصریح کرد: آمریکای جنایتکار کشورهایی را که با ایران اسلامی ارتباط دارند را تحریم می کند و ما از دولت و خصوصا دستگاه دیپلماسی می خواهیم که پهلوانانه ،شجاعانه و جانانه جواب زیادی خواهی دشمن را بدهند.

امام جمعه ورزنه به انتقاد رهبری به صدا وسیما اشاره و خاطرنشان کرد: صدا وسیمای جمهوری اسلامی با برنامه هایی ذائقه موسیقیایی مردم را پرورش می دهد که این کار مورد انتقاد شدید رهبری معظم انقلاب قرار گرفت. نباید با هزاران شهیدی که تقدیم این انقلاب و نظام شده است صدا وسیما به طرف موسیقی و یک سری برنامه برود که به نفع اسلام نباشد این کار بسیار خطرناکی است که غیرت دینی و اسلامی مردم را میگیرد و باید مسئولان صدا وسیما دقت بیشتری در برنامه های خود و عملکرد خود داشته باشند.

انتهای پیام/