سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 12:12 - سه شنبه 29 بهمن 1392

مقصر اصلی در خشکیده شدن زمین چمن مجموعه ورزشی هرند کیست؟

زمین چمنی که در سال 87 به همت مسئولین مربوطه در شهر هرند به بهره برداری رسید، امروز جای خود را به زمین های خاکی داده است که کم ترین عامل خاکی شدن آن را خشکسالی اخیر شرق اصفهان می دانیم.

به گزارش اصفهان شرق: زمین چمن مجموعه ورزشي شهر هرند درسال 1387 به مساحت7 هزار و500 متر مربع  و با هزینه بالغ بر 500  ميليون ريال به بهره برداری رسید، سبزی چمن باورهایی ناب را در نوجوانان و جوانان جلگه به وجود می آورد که عزم را جزم ملی پوش شدن در تیم ملی کنند.

آن روزها شاید کم تر کسی زردی چمن و به مرور محو شدن آن را در بینابین خاشاک ورزشگاه مشاهده می کرد، آن هم با وجود مشاهده مشکلات جوی و هشدارها در رابطه با کمبود آب در شرق اصفهان که به مرور غرقابی را به بارانی و بارانی را به نوع قطره چکانی تغییر داد.

کم تر عاملی که می توان زمینه ی خشکی زمین سبز ورزشگاه عنوان کرد، شاید بر میگردد به مشکلات آب و خشکی زاینده رود،  این در حالی است که اصفهان 7 سال پیاپی خشکسالی را در کشور طی می کند و 5 سال پیش روز احداث این زمین براوردی بر خشکسالی نداشته و نگفتیم گارانتی این زمین 3 سال دیگر است.

نمی شود مشکلات را نا آگاهانه مطرح کرد ولی می شود دلیل برخی بی ‌توجهی ها، بی برنامه بودن اجرای این طرح و فقدان منابع مالی لازم، را از مسئولین ذیربط جویا شد تا بتوان با نتیجه گیری بهتر با اشراف کامل بر موضوع جوابی ایده ال بدست آورد.
سید جواد حسینی مسئول اداره ورزش و جوانان بخش جلگه با اشاره به مشکل اصلی در بحث خشکسالی در منطقه اظهار داشت: نمی توان گفت در خشکی زمین چمن شهر هرند، کسی مقصر نیست ولی نباید عامل اصلی(خشکسالی) را نادیده گرفت.

وی با اشاره به عدم تعطیلی ورزش جوانان با وجود خشکی ورزشگاه خاطرنشان کرد: از سبزی به خاکی مبدل شدن نتوانسته جوانان بخش را از حضور در زمین خاکی ورزشگاه باز دارد به طوری که هر هفته ورزش جوانان در این مکان برگزار می شود.

مسئول اداره ورزش و جوانان بخش جلگه در رابطه با چمن مصنوعی گفت: برآورد چمن مصنوعی به اعتباری در حدود 2 میلیارد ریال نیاز دارد که با توجه به مشکلات اقتصادی  این موضوع منتفی است.
حسینی در رابطه با چمن طبیعی با توجه به شرایط سخت شرق اصفهان تصریح کرد: متاسفانه چمن طبیعی در راستای هزینه نگهداری چمن مقرون به صرفه نیست و نمی توان هزینه دوباره جهت احیا انجام داد.

وی در پایان ابراز خوشحالی کرد که امسال بعد از گذشت یک دهه جام نوروزی بخش جلگه در همین زمین خاکی برگزار خواهد شد.

حال با توجه به گفتگوی مطرح شده، مشکل خشکی زمین چمن به گردن جو و آسمان است و جوانان  می بایست این نکته را مد نظر داشته باشند که در مسیر تلاش، برایشان زمین سبز یا خاکی مطرح نباشد، زیرا شاید بتوان در پیش بینی ها به خشکسالی ها پی برد ولی برای احیا دوباره اش با هزینه های سرسام آور روبرو می شویم که مدت زمان لازم برای عبور از آن شاید به عمر برخی نرسد.

در پایان می بایست توجه کافی به این نکته داشته باشیم که عدم رسیدگی به اماکنی که مردم از آن بهره می برند نه به یک نفر خاص بلکه به همانهایی که زمین چمن را آرزویی زیبا برای صعود می دیدند لطمات بسیاری وارد خواهد کرد که وظیفه ی خدمت در این راستا را دو چندان خواهد کرد.

برای مشاهده گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.