سرویس: فرهنگ و هنر 17:09 - جمعه 11 فروردین 1396

رئیس اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان خبر داد

خرید صنایع دستی ساخت داخل یعنی ایجاد اشتغال/ بازار کم‌رونق صنایع دستی در نوروز۹۶ به دلیل کاهش قدرت خرید مردم

رئیس اتحادیه صنف صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: از مردم خواستاریم صنایع‌دستی کار هنرمندان ایرانی و به خصوص اصفهانی را بر تمام کالاهای خارجی ترجیح دهند و صنایع‌دستی ساخت داخل را خرید کنند تا کارگرهای ایرانی بتوانند فعالیت کرده و اشتغال در کشور به اوج خود برسد.

به گزارش اصفهان شرق، عباس شیردل در گفتگویی با اشاره به کاهش فروش صنایع‌دستی در ایام نوروز امسال اظهار کرد: آمار دقیق فروش صنایع‌دستی آخر تعطیلات انتشار می‌یابد اما تا کنون فروش صنایع‌دستی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: دلیل اصلی کاهش فروش کم شدن قدرت خرید مردم است و این موضوع به حدی مشهود است که مردم حتی در خرید خوراکی نیز صرفه‌جویی می‌کنند چه برسد به صنایع‌دستی، به طور مثال رستورانی که در نزدیکی ما قرار دارد و نوروز سال گذشته  تا ساعت ۵ بعد از ظهر صف تشکیل می‌شد امسال ساعت ۳ که می‌شود به دلیل نبود مشتری تعطیل می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف صنایع‌دستی اصفهان خاطر نشان کرد: در حال حاضر مسافران نوروزی به بازارهای صنایع‌دستی مراجعه می‌کنند و این کاهش فروش به خاطر عدم مراجعه نیست بلکه حضور مردم در بازارها مشاهده می‌شود اما به خاطر کاهش توانایی خرید، صنایع‌دستی خرید نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بازرسی اصناف از ۱۵ روز قبل از عید نظارت بر روی بازارها را انجام داده و کالاهای خارجی و قاچاق را جمع کردند و در حال حاضر نیز با حضور دائمی در محل مخصوصی که برای این کار تعبیه شد در کنار عالی‌قاپو در میدان امام بازرسی روزانه بر روی بازار را انجام می‌دهند.

شیردل  با اشاره به اهمیت خرید صنایع‌دستی عنوان کرد: از مردم خواستاریم صنایع‌دستی کار هنرمندان ایرانی و به خصوص اصفهانی را بر تمام کالاهای خارجی ترجیح دهند و صنایع‌دستی ساخت داخل را خرید کنند تا کارگرهای ایرانی بتوانند فعالیت کرده و اشتغال در کشور به اوج خود برسد و بیکاری از کشور رخت ببندد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.