سرویس: خواندنی 14:07 - جمعه 11 فروردین 1396

متخصص طب سنتی عنوان کرد؛

ترفند‌های طبی ساده برای جوانسازی پوست صورت

شستشو‌ی صورت توسط آب و ماساژ موضعی این ناحیه به وسیله‌ روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون یا کنجد از جمله روش‌های موثر جلوگیری از چین و چروک پوست محسوب می‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق، محمدباقر مینایی‌ ‌متخصص طب سنتی در خصوص روش‌های مراقبت از پوست بیان کرد: پوست در هر سنی طبیعت خاص خود را دارد. آب بهترین ماده‌ای است که در دسترس مردم قرار دارد و نقش موثری در حفظ لطافت و شادابی پوست ایفا می‌کند.
وی اظهار داشت: افراد جوان باید پوست خود را با آب خنک بشویند، شستشوی پوست با آب خنک سبب باز شدن منافذ پوست، دفع فضولات سمی آن و جذب مواد و ترکیبات مفید از آب می‌شود. پس از شستشوی صورت لازم نیست آن را به وسیله حوله یا پارچه خشک کنیم‌ و بهتر است رطوبت پوست در معرض هوا خشک شود.
این متخصص طب سنتی افزود: شستشوی صورت به وسیله آب ولرم سبب جوانسازی پوست افراد میانسال می‌شود و از بروز چین و چروک روی پوست جلوگیری می‌کند. از طرفی شستشوی پوست صورت به وسیله آب گرم در کهنسالان‌ باعث به تعویق افتادن فرآیند پیری می شود.
مینایی‌ تأ‌کید کرد: علاوه بر آب، ماساژ موضعی صورت با روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون و کنجد که از محلی تهیه شده باشند که گرم و خشک بوده، بسیار موثر است.
وی ادامه داد: ماساژ موضعی صورت در افراد جوان به وسیله روغن بنفشه (که پایه آن از روغن زیتون گرفته شده باشد) تأثیر بسزایی در حفظ شادابی و نشاط پوست دارد. البته روغن بنفشه‌ای باید مورد استفاده قرار گیرد که به صورت 100 درصد خالص از روغن زیتون فرآوری شده باشد.
این متخصص طب سنتی اضافه کرد: افراد جوان چاق باید هر روز و اشخاصی که لاغر هستند سه مرتبه در هفته به مدت 20 دقیقه پوست خود را با روغن بنفشه ماساژ موضعی دهند و سپس استحمام کنند.
وی با بیان اینکه مبتلایان به جوش‌های پوستی می‌توانند از ماسک سدر برای رفع جوش‌های خود استفاده کنند، تصریح کرد: افراد برای تهیه این ماسک باید سدر را در ماست مخلوط کرده و این ترکیب را بر روی صورتشان ماسک کنند و وقتی خشک شد با فشار آب و بدون تماس دست، پوست خود را بشویند و بگذارند در معرض هوا رطوبت پوستشان خشک شود.
این متخصص طب سنتی توصیه کرد: میانسالان باید پوست صورت خود را به وسیله روغن بنفشه یا ترکیبی از روغن بنفشه به همراه بادام تلخ ماساژ موضعی دهند. این گروه از اشخاص نیز باید همانند افراد جوان در صورتی که لاغر بوده سه مرتبه در هفته و اگر مبتلا به چاقی هستند هر روز پوست خود را به وسیله این روغن‌ها ماساژ موضعی دهند و پس از بیست دقیقه استحمام کنند.
مینایی‌ تاکید کرد: کهنسالان‌ می توانند پوست صورتشان را به وسیله روغن بادام تلخ ماساژ موضعی دهند. ماساژ موضعی صورت توسط این روغن سبب تجمیع‌ آب میان‌ بافتی و زیر‌ جلدی، تنظیم قند و چربی خون، جلو گیری از چروکیدگی پوست و حفظ لطافت آن می‌شود.
وی روغن اکلیل کوهی (رزماری) را از دیگر روغن‌های مناسب برای این گروه از افراد برشمرد و گفت: ماساژ موضعی صورت به وسیله روغن بادام تلخ اثربخشی بیشتری نسبت به روغن رزماری دارد.
وی یادآور شد: اشخاص کهنسال لاغر باید همانند جوانان و میانسالان سه مرتبه در هفته و اگر دارای اضافه وزن هستند، هر روز پوست خود را‌ به وسیله این روغن ها ماساژ موضعی دهند و پس از 20 دقیقه استحمام کنند.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.